Spisy osób uprawnionych do nieodpłatnego nabycia świadectw rekompensacyjnych.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
z dnia 22 maja 1997 r.
w sprawie spisów osób uprawnionych do nieodpłatnego nabycia świadectw rekompensacyjnych.

Na podstawie art. 17 ust. 4 i art. 18 ust. 6 ustawy z dnia 6 marca 1997 r. o zrekompensowaniu okresowego niepodwyższania płac w sferze budżetowej oraz utraty niektórych wzrostów lub dodatków do emerytur i rent (Dz. U. Nr 30, poz. 164) zarządza się, co następuje:
§  1.
Spisy osób uprawnionych do nieodpłatnego nabycia świadectw rekompensacyjnych, zwanej dalej "spisami", wykonane w formie pisemnej, zawierają następujące dane tych osób, zwanych dalej "uprawnionymi":
1)
z tytułu zrekompensowania okresowego niepodwyższania płac w sferze budżetowej:
a)
nazwisko i imiona,
b)
numer ewidencyjny PESEL,
c)
imiona rodziców,
d)
datę urodzenia,
e)
adres do korespondencji (wraz z kodem pocztowym),
f)
wymiar czasu pracy (pełny wymiar oznacza się jako 1,000); w przypadku zmiany wymiaru czasu pracy w okresach, o których mowa w lit. g) - średni wymiar czasu pracy,
g)
liczbę pełnych miesięcy, za które uprawniony, w okresie od dnia 1 lipca 1991 r. do dnia 31 grudnia 1991 r. i w okresie od dnia 1 stycznia 1992 r. do dnia 28 czerwca 1992 r., otrzymał wynagrodzenie (uposażenie) lub zasiłek: chorobowy, macierzyński, opiekuńczy albo świadczenie rehabilitacyjne; okres od dnia 1 czerwca do dnia 28 czerwca 1992 r. jest równoznaczny z jednym pełnym miesiącem,
h)
wysokość należności (w pełnych złotych), ustaloną zgodnie z tabelą zamieszczoną w pkt 1 załącznika do ustawy z dnia 6 marca 1997 r. o zrekompensowaniu okresowego niepodwyższania płac w sferze budżetowej oraz utraty niektórych wzrostów lub dodatków do emerytur i rent (Dz. U. Nr 30, poz. 164), zwanej dalej "ustawą",
i)
liczbę przysługujących świadectw rekompensacyjnych;
2)
z tytułu zrekompensowania utraty niektórych wzrostów lub dodatków do emerytur i rent:
a)
nazwisko i imiona,
b)
numer ewidencyjny PESEL,
c)
imiona rodziców,
d)
datę urodzenia,
e)
adres do korespondencji (wraz z kodem pocztowym),
f)
symbol i numer emerytury lub renty,
g)
liczbę przysługujących świadectw rekompensacyjnych.
§  2.
1. 1
Spisy w formie pisemnej z tytułu zrekompensowania okresowego niepodwyższania płac w sferze budżetowej wykonuje się odrębnie dla każdej grupy uprawnionych wymienionych w art. 3 pkt 1 i 1a ustawy.
2.
Wzór spisu, o którym mowa w ust. 1, stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia.
3.
Wzór spisu z tytułu zrekompensowania utraty niektórych wzrostów lub dodatków do emerytur i rent, wykonanego w formie pisemnej, stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§  3.
1.
Spisy w formie pisemnej sporządza się:
1)
w sposób trwały i czytelny,
2)
wpisując każdego uprawnionego pod kolejną liczbą porządkową,
3)
w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach z ponumerowanymi stronami (numeracja ciągła), z wyraźnym oznaczeniem pierwszej i ostatniej strony.
2.
Zmiany w spisach wprowadza się przez skreślenie dotychczasowej treści i wpisanie nowej, z zachowaniem czytelności błędnego zapisu, oraz podpisanie zmiany przez osobę opracowującą spis i umieszczenie daty.
3.
Każdą stronę spisu podpisuje osoba opracowująca spis, a cały spis - organ sporządzający spis, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy.
4.
Organy sporządzające spisy w formie pisemnej przechowują jeden egzemplarz spisu w celach dokumentacyjnych, natomiast drugi przekazują odpowiednio: właściwemu ministrowi, wojewodzie lub centrali organu właściwego w sprawach emerytur i rent, zwanej dalej "centralą".
5.
Ministrowie, wojewodowie i centrale przechowują otrzymane egzemplarze spisów w formie pisemnej w celach dokumentacyjnych.
§  4.
1.
Spisy uprawnionych wykonane w formie elektronicznej zawierają:
1)
nagłówek identyfikacyjny obejmujący następujące dane:
a)
nazwę, adres i identyfikator Regon jednostki organizacyjnej, w której sporządza się spis,
b)
identyfikator Regon urzędu organu sprawującego nadzór nad sporządzeniem spisu,
c)
datę sporządzenia spisu,
d) 2
kod tytułu uprawnień:

"0" - dla osób, o których mowa w art. 3 pkt 2 ustawy,

"1", "2", "3" - odpowiednio dla osób, o których mowa w art. 3 pkt 1 ustawy, oraz "4" - dla osób, o których mowa w art. 3 pkt 1a ustawy,

2)
następujące dane uprawnionych:
a)
liczbę porządkową, pod którą uprawniony został wpisany w spisie,
b)
nazwisko i imiona,
c)
numer ewidencyjny PESEL,
d)
imiona rodziców,
e)
datę urodzenia,
f)
adres do korespondencji (wraz z kodem pocztowym),
g)
liczbę przysługujących świadectw rekompensacyjnych,
h) 3
wymiar czasu pracy oraz liczbę pełnych miesięcy, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. f) i g) - w odniesieniu do uprawnionych, o których mowa w art. 3 pkt 1 i 1a ustawy,
i)
symbol i numer emerytury lub renty - w odniesieniu do uprawnionych, o których mowa w art. 3 pkt 2 ustawy.
2.
Spisy elektroniczne sporządza się z uwzględnieniem liter alfabetu polskiego.
3.
Wzór spisu wykonanego w formie elektronicznej stanowi załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§  5.
1.
Organy sporządzające spisy wykonują spisy uprawnionych w formie pisemnej i w formie elektronicznej, z zastrzeżeniem ust. 3 i 5. Dane zawarte w spisach wykonanych w formie elektronicznej i w formie pisemnej są odpowiednio zgodne.
2. 4
Organy sporządzające spisy, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 1-3, 5 i 6 ustawy, mogą wykonać spisy uprawnionych w formie pisemnej jako wydruk spisów w formie elektronicznej, z uwzględnieniem wymagań określonych w § 2 ust. 1 i 2.
3. 5
Organy sporządzające spisy, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 1-3, 5 i 6 ustawy, w razie braku możliwości technicznych samodzielnego wykonania spisów w formie elektronicznej, mogą - za zgodą właściwego ministra lub wojewody - wykonać spisy uprawnionych w formie pisemnej, z pominięciem formy elektronicznej.
4.
Właściwi ministrowie i wojewodowie zapewniają organom, o których mowa w ust. 3, przepisanie spisów wykonanych w formie pisemnej - na formę elektroniczną. Wydruki zawartości spisów wykonanych w formie elektronicznej są następnie przekazywane właściwym organom w celu sprawdzenia odpowiedniej zgodności danych zawartych w obu formach spisów.
5.
Organy sporządzające spisy, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy, mogą wykonać spisy uprawnionych w formie elektronicznej, z pominięciem formy pisemnej.
§  6.
1.
Organy sporządzające spisy przekazują spisy wykonane w formie elektronicznej odpowiednio: właściwemu ministrowi, wojewodzie lub centrali. Nie dotyczy to sytuacji, o której mowa w § 5 ust. 3.
2.
Ministrowie, wojewodowie oraz centrale dokonują połączenia otrzymanych spisów w formie elektronicznej lub przepisanych na formę elektroniczną, o których mowa w § 5 ust. 4.
3.
Wzór spisu połączonego stanowi załącznik nr 4 do rozporządzenia.
4.
Spisy połączone, o których mowa w ust. 2, przekazywane są emitentowi lub osobie przez niego wskazanej wraz z raportem o danych zawartych w spisach wykonanych w formie elektronicznej oraz informacją o liczbie toczących się postępowań w sprawach dotyczących żądań, o których mowa w art. 18 ust. 3 i 4 ustawy, i odwołań od odmowy ich uwzględnienia, a także o łącznej liczbie świadectw rekompensacyjnych będących przedmiotem postępowań.
5.
Wzór raportu, o którym mowa w ust. 4, stanowi załącznik nr 5 do rozporządzenia.
§  7.
1.
Informacje o zmianach w spisach, o których mowa w art. 20 ust. 4 ustawy, organy sporządzające spisy przekazują niezwłocznie w formie pisemnej i elektronicznej odpowiednio: właściwemu ministrowi, wojewodzie lub centrali. Przepisy § 5 ust. 3-5 stosuje się odpowiednio.
2.
Wzór informacji o zmianach w spisach wykonanej w formie pisemnej stanowi:
1)
załącznik nr 6 do rozporządzenia - w odniesieniu do uprawnionych z tytułu zrekompensowania okresowego niepodwyższania płac w sferze budżetowej,
2)
załącznik nr 7 do rozporządzenia - w odniesieniu do uprawnionych z tytułu zrekompensowania utraty niektórych wzrostów lub dodatków do emerytur i rent.
3.
Wzór informacji o zmianach w spisach wykonanej w formie elektronicznej stanowi załącznik nr 8 do rozporządzenia.
4.
Ministrowie, wojewodowie oraz centrale przekazują co tydzień emitentowi lub osobie przez niego wskazanej połączoną informację o zmianach w spisach wykonaną w formie elektronicznej wraz z raportem o zmianach w tych spisach.
5.
Wzór połączonej informacji, o której mowa w ust. 4, stanowi załącznik nr 9 do rozporządzenia.
6.
Wzór raportu, o którym mowa w ust. 4, stanowi załącznik nr 10 do rozporządzenia.
§  8.
1.
W razie stwierdzenia niezgodności spisów lub informacji o zmianach w spisach z wzorami stanowiącymi załączniki do rozporządzenia, przez:
1)
emitenta lub osobę przez niego wskazaną - przekazywane są one odpowiednio: ministrom, wojewodom lub centralom w celu powtórnej kontroli prawidłowości ich sporządzenia,
2) 6
ministra, wojewodę lub centralę - przekazywane są do organu sporządzającego spis:
a)
zestawienie nieprawidłowości stwierdzonych w spisach lub w informacjach o zmianach w spisach w celu ich niezwłocznego sprostowania w trybie określonym w § 7,
b)
spisy lub informacje o zmianach w spisach, jeżeli stwierdzone nieprawidłowości uniemożliwiają dokonanie połączeń, o których mowa w § 6 ust. 2 i w § 7 ust. 4.
2.
W razie niezgodności raportów, o których mowa w § 6 ust. 4 i w § 7 ust. 4, z danymi zawartymi w spisach, stosuje się odpowiednio przepis ust. 1 pkt 1.
§  9.
1.
Organy sporządzające spisy poinformują uprawnionych, o których mowa w art. 18 ust. 1 ustawy, o przysługującym im prawie i terminie wniesienia pisemnego lub ustnego żądania sprostowania danych, ustalenia właściwej liczby przysługujących świadectw rekompensacyjnych lub zamieszczenia w spisie.
2.
Uprawnionym, o których mowa w art. 18 ust. 2 ustawy, organ sporządzający spis doręcza zawiadomienie o umieszczeniu w spisie według wzoru stanowiącego:
1)
załącznik nr 11 do rozporządzenia - w odniesieniu do uprawnionych, o których mowa w § 1 pkt 1,
2)
załącznik nr 12 do rozporządzenia - w odniesieniu do uprawnionych, o których mowa w § 1 pkt 2.
3.
Po rozpatrzeniu żądania zamieszczenia w spisie, sprostowania danych lub ustalenia właściwej liczby świadectw rekompensacyjnych, organ sporządzający spis doręcza uprawnionemu zawiadomienie o uwzględnieniu lub odmowie uwzględnienia żądania według wzoru stanowiącego:
1)
załącznik nr 13 do rozporządzenia - w odniesieniu do uprawnionych, o których mowa w § 1 pkt 1,
2)
załącznik nr 14 do rozporządzenia - w odniesieniu do uprawnionych, o których mowa w § 1 pkt 2.
4.
Zawiadomienia, o których mowa w ust. 2 i 3, doręcza się listem poleconym za zwrotnym poświadczeniem odbioru.
§  10.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI 7

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Wzór

SPIS UPRAWNIONYCH

do nieodpłatnego nabycia świadectw rekompensacyjnych z tytułu zrekompensowania okresowego niepodwyższania płac w sferze budżetowej - wykonany w formie pisemnej

grafika

ZAŁĄCZNIK Nr  2

Wzór

SPIS UPRAWNIONYCH

do nieodpłatnego nabycia świadectw rekompensacyjnych z tytułu zrekompensowania utraty niektórych wzrostów lub dodatków do emerytur i rent - wykonany w formie pisemnej

grafika

ZAŁĄCZNIK Nr  3 8

Wzór

SPIS UPRAWNIONYCH DO NIEODPŁATNEGO NABYCIA ŚWIADECTW REKOMPENSACYJNYCH Z TYTUŁU REKOMPENSOWANIA OKRESOWEGO NIEPODWYŻSZANIA PŁAC W SFERZE BUDŻETOWEJ ORAZ UTRATY NIEKTÓRYCH WZROSTÓW LUB DODATKÓW DO EMERYTUR I RENT - WYKONANY W FORMIE ELEKTRONICZNEJ

Organy sporządzające spisy uprawnionych do nieodpłatnego nabycia świadectw rekompensacyjnych sporządzają spisy w formie elektronicznej - według następującego wzoru:

Plik jest plikiem tekstowym (ASCII) posiadającym nazwę (w systemie operacyjnym DOS) o budowie nnnnnxxx.SPU, gdzie:

nnnnn - nazwa nadawana przez jednostkę organizacyjną, w której sporządza się spis (zaleca się, żeby to był akronim jednostki organizacyjnej) długości do 5 znaków,

xxx - numer pliku,

.SPU - ustalone rozszerzenie dla spisu osób uprawnionych.

Plik .SPU zawiera następujące typy rekordów:

- rekord nagłówkowy (pierwszy rekord w każdym pliku),

- rekord nagłówkowy spisu (tylko w pierwszym pliku spisu, po rekordzie nagłówkowym pliku),

- rekordy szczegółowe uprawnionych,

- rekord końca spisu (poprzedza ostatni rekord pliku spisu; występuje tylko w ostatnim pliku spisu),

- rekord końca pliku (jest ostatnim rekordem każdego pliku spisu).

Jeżeli spis utworzony jest na kilku plikach fizycznych, w każdym pliku należy umieścić rekord nagłówkowy pliku i rekord końca pliku. Jeżeli spis utworzony jest tylko na jednym pliku, to również wymagany jest rekord nagłówkowy pliku i rekord końca pliku. Tylko pierwszy plik zawiera rekord nagłówkowy spisu, a tylko ostatni plik zawiera rekord końca spisu.

Jeden nośnik (np. dyskietka) zawiera jeden plik.

Do dyskietki zawierającej spis w formie elektronicznej dołączona jest informacja, dotycząca przyjętego przez organ spisowy sposobu kodowania polskich znaków diakrytycznych (ĄĆĘŁŃÓŚŻŹ).

W przypadku gdy organ spisowy jest upoważniony do bezpośredniego przekazywania spisu emitentowi lub osobie przez niego wskazanej, spis w formie elektronicznej wykonuje się wg wzoru spisu połączonego - wykonanego w formie elektronicznej (załącznik nr 4 do rozporządzenia).

Objaśnienia:

Wypełnienie pola:

M - obowiązkowe,

O - opcjonalne.

Typ pola:

AN - pole alfanumeryczne; może zawierać litery alfabetu polskiego*, cyfry, spacje oraz następujące znaki: . (kropka), (przecinek), : (dwukropek),; (średnik), - (minus), / (łamane przez), ' (apostrof),

AB - pole alfabetyczne; może zawierać litery alfabetu polskiego* , spacje oraz znak - (myślnik),

N - pole numeryczne; może zawierać cyfry i znak - (minus).

Wszystkie pola są stałej długości.

Jeśli informacja w polu numerycznym jest krótsza od podanej długości pola, to pole takie należy uzupełnić od lewej strony zerami wiodącymi. Jeśli podana liczba jest ujemna, to znak - (minus) należy umieścić jako pierwszy znak w polu. Jeśli brak odnośnej informacji w polu numerycznym, to pole takie należy wypełnić zerami.

Jeśli informacja w polu alfanumerycznym lub alfabetycznym jest krótsza od podanej długości pola, to pole takie należy uzupełnić spacjami do prawej strony. Gdy pole alfanumeryczne lub alfabetyczne nie zawiera informacji, to należy również wypełnić je spacjami.

Jeśli dana dotycząca uprawnionego jest dłuższa niż pole przewidziane do jej wpisania, to należy ją skrócić od prawej strony.

________

* Litery inne niż litery alfabetu polskiego należy zastąpić literami alfabetu łacińskiego.

Rekord nagłówkowy pliku

Nr pola Dług. pola Typ pola Wypeł. pola Nazwa pola Objaśnienia/wskazówki
1. 1 AN M TYPSA Typ rekordu - wpisać znak "A"
2. 3 N M NRS Nr pliku .SPU w spisie - przepisać z nazwy pliku
3. 3 N M LS Liczba plików .SPU tworzących ten spis
4. 10 AN REZSA Pole rezerwowe
5. M KONSA Koniec rekordu - znak(i) ENTER (CR lub CR+LF)

Rekord nagłówkowy spisu

Nr pola Dług. pola Typ pola Wypeł. pola Nazwa pola Objaśnienia/wskazówki
1. 1 AN M TYPS1 Typ rekordu - wpisać znak "1".
2. 14 AN M REGONJ Wpisać identyfikator REGON; jednostki, które sporządziły więcej niż jeden spis dla jednej z grup osób, o których mowa w art. 3 pkt 1 i 1 lit.a) ustawy, po numerze Regon wprowadzają znaki '-nn', gdzie '-' jest znakiem kreski poziomej, a 'nn' numerem kolejnym spisu zawierającym się w przedziale 01-99
3. 8 N M DATAS Data sporządzenia spisu w formie elektronicznej w formacie rrrrmmdd
4. 35 AN M NAZWAJ Nazwa lub skrócona nazwa jednostki organizacyjnej, w której sporządzono spis
5. 14 AN M REGONU Identyfikator REGON urzędu sprawującego nadzór nad sporządzeniem spisu
Adres jednostki spisowej
6. 5 N M KODPS Kod pocztowy
7. 35 AN M MS Miejscowość
8. 45 AN O ULS Ulica
9. 9 AN M DOMS Nr domu
10. 10 AN REZS1 Pole rezerwowe
11. M KONS1 Koniec rekordu - znak(i) ENTER (CR lub CR+LF)

Rekord szczegółowy uprawnionego****

Nr pola Dług. pola Typ pola Wypeł. pola Nazwa pola Objaśnienia/wskazówki
1. 1 AN M TYPS2 Typ rekordu - wpisać znak "2"
Dane osobowe
2. 7 N M NRPOZ Wpisać liczbę porządkową, pod którą uprawniony został wpisany w spisie
3. 11 N M NE Nr ewidencyjny PESEL
4. 40 AB M NAAB Nazwisko aktualne. Jeśli nazwisko jest dwuczłonowe, to należy wpisać oba człony oddzielając je myślnikiem (bez spacji przed i po myślniku)
5. 12 AB M IAA Pierwsze imię
6. 12 AB O IAB Drugie imię
7. 12 AB M IOA Imię ojca
8. 12 AB M IMA Imię matki
9. 8 N M DATUR Data urodzenia w formacie : rrrrmmdd
Adres do korespondencji
10. 9 AN M KOD Kod pocztowy - krajowy lub zagraniczny
11. 35 AN M M Miejscowość
12. 45 AN O UL Ulica
13. 9 AN M DOM Nr domu
14. 5 AN O LOK Nr lokalu
15. 35 AN O POCZTA Poczta lub kraj; nazwę kraju podać tylko w przypadku stałego pobytu świadczeniobiorcy za granicą
Dane o liczbie świadectw
16. 5 N M LPS Liczba przysługujących świadectw
17. 4 N M* WCPA Wymiar czasu pracy w okresie (a), tj. od 1.07.1991 r. do 31.12.1991 r. - pierwsza cyfra wyraża część całkowitą, trzy pozostałe cyfry wyrażają część ułamkową
18. 2 N M* LPMA Liczba pełnych miesięcy w okresie (a)
19. 4 AN M** SER Symbol emerytury lub renty
20. 15 AN M** NRER Numer emerytury lub renty
21. 2 N M NRZM*** Numer kolejny zmiany dla tego uprawnionego - wpisać liczbę '00' (zapisywanie pozycji do spisu jest traktowane jako zerowa zmiana)
22. 4 N M* WCPB Wymiar czasu pracy w okresie (b), tj. od 1 stycznia do 28 czerwca 1992 r. - pierwsza cyfra wyraża część całkowitą, trzy pozostałe cyfry wyrażają część ułamkową
23. 2 N M* LPMB Liczba pełnych miesięcy w okresie (b)
24. 4 AN REZS2 Pole rezerwowe
25. M KONS2 Koniec rekordu - znak(i) ENTER (CR lub CR+LF)

Rekord końca spisu

Nr pola Dług. pola Typ pola Wypeł. pola Nazwa pola Objaśnienia/wskazówki
1. 1 AN M TYPS3 Typ rekordu - wpisać znak "3"
2. 1 N M TYTUL Kod tytułu uprawnień - wpisać cyfrę 0, 1, 2, 3 lub 4
3. 7 N M LRS Liczba pozycji w spisie
4. 11 N M LSW Liczba świadectw w spisie
5. 10 AN REZS3 Pole rezerwowe
6. M KONS3 Koniec rekordu - znak(i) ENTER (CR lub CR+LF)

Rekord końca pliku

Nr pola Dług. pola Typ pola Wypeł. pola Nazwa pola Objaśnienia/wskazówki
1. 1 AN M TYPSZ Typ rekordu - wpisać znak "Z"
2. M KONSZ Koniec rekordu - znak(i) ENTER (CR lub CR+LF)

* Pole należy wypełnić w odniesieniu do uprawnionych, o których mowa w art.3 pkt 1 lub art.3 pkt 1 lit.a) ustawy.

** Pole należy wypełnić w odniesieniu do uprawnionych, o których mowa w art.3 pkt 2 ustawy.

*** W numeracji uwzględniane są tylko zmiany przekazane do wprowadzenia w spisie połączonym, natomiast kolejne poprawki w trakcie przygotowywania spisów są sprawą wewnętrzną jednostki organizacyjnej sporządzającej spis.

**** Rekord szczegółowy uprawnionego występuje tylko raz w spisie.

ZAŁĄCZNIK Nr  4 9

Wzór

SPIS POŁĄCZONY UPRAWNIONYCH DO NIEODPŁATNEGO NABYCIA ŚWIADECTW REKOMPENSACYJNYCH Z TYTUŁU ZREKOMPENSOWANIA OKRESOWEGO NIEPODWYŻSZANIA PŁAC W SFERZE BUDŻETOWEJ ORAZ UTRATY NIEKTÓRYCH WZROSTÓW LUB DODATKÓW DO EMERYTUR I RENT - WYKONANY W FORMIE ELEKTRONICZNEJ

Ministrowie, wojewodowie oraz centrale dokonują połączenia otrzymanych spisów uprawnionych do nieodpłatnego nabycia świadectw rekompensacyjnych, wykonanych w formie elektronicznej - według następującego wzoru:

Spis połączony składa się z trzech rodzajów plików tekstowych (ASCII), posiadających nazwy (w systemie operacyjnym DOS) o budowie nnnnnnxx.SPy, gdzie:

nnnnnn - kod przydzielony jednostce organizacyjnej, sporządzającej spis połączony przez emitenta (Ministerstwo Skarbu Państwa) lub podmiot przez niego wskazany,

xx - numer kolejny pliku w spisie, nadawany przez jednostkę organizacyjną sporządzającą spis połączony [uwaga: pliki każdego typu (.SP1, .SP2, .SP3) należy numerować niezależnie],

.SP1 (y=1) - ustalone rozszerzenie nazwy tych plików spisu połączonego, które zawierają dane osób uprawnionych,

.SP2 (y=2) - ustalone rozszerzenie nazwy tych plików spisu połączonego, które zawierają dane jednostek sporządzających spisy; jednostki sporządzające spisy są identyfikowane po całej zawartości rekordu nagłówkowego spisu .SPU (z wyjątkiem daty sporządzenia),

.SP3 (y=3) - ustalone rozszerzenie nazwy tych plików spisu połączonego, które zawierają dane osobowe uprawnionych pobrane z systemu ewidencji ludności; uwaga: pliki .SP3 zawierają dane tych i tylko tych uprawnionych, których numery ewidencyjne PESEL były porównywane z bazą ewidencji ludności i numery te zostały w tej bazie odnalezione (pole FLAGAS 3 w pliku .SP1 ma wartość "10" lub "11").

Pliki .SP1, .SP2 i .SP3 zawierają następujące typy rekordów:

- rekord nagłówkowy (pierwszy rekord pliku - występuje we wszystkich plikach spisu połączonego),

- rekordy szczegółowe uprawnionych (pliki .SP1 i .SP3) albo rekordy szczegółowe organów spisowych (.SP2),

- rekord końcowy (ostatni rekord pliku - występuje we wszystkich plikach spisu połączonego).

Objaśnienia:

- Spis połączony zawiera dane przeniesione z plików .SPU; ewentualnie uzupełnione o dane pobrane z systemu PESEL.

- Każdy organ dokonujący połączenia spisów przygotowuje jeden i tylko jeden spis połączony. Po jego przekazaniu wszystkie zmiany i uzupełnienia przekazywane są w formacie określonym w załączniku nr 9 (niezależnie od tego, co było źródłem tych zmian - pliki .SPU, .ZMU czy korekty organu dokonującego połączenia spisów).

- Liczba rekordów szczegółowych w plikach .SP1 jest równa sumie liczb rekordów szczegółowych uprawnionych w plikach .SPU, na podstawie których utworzono spis połączony.

- Liczba rekordów szczegółowych w plikach .SP2 jest równa liczbie spisów .SPU, z których rekordy szczegółowe uprawnionych zostały przeniesione do plików .SP1.

- Wymaganym standardem kodowania polskich znaków w spisie połączonym jest Latin-2 (852). Dopuszczalne są jedynie wielkie litery alfabetu.

- Wypełnienie pola:

M - obowiązkowe,

O - opcjonalne.

- Typ pola:

AN - pole alfanumeryczne; może zawierać litery alfabetu polskiego, cyfry, spacje oraz następujące znaki: . (kropka), (przecinek), : (dwukropek),; (średnik), - (minus), / (łamane przez), ' (apostrof),

AB - pole alfabetyczne; może zawierać litery alfabetu polskiego, spacje oraz znak - (myślnik),

N - pole numeryczne; może zawierać cyfry i znak - (minus).

- Litery inne niż litery alfabetu polskiego należy zastąpić literami alfabetu łacińskiego.

- Wszystkie pola są stałej długości.

- Jeśli informacja w polu numerycznym jest krótsza od podanej długości pola, to pole takie należy uzupełnić od lewej strony zerami wiodącymi. Jeśli podawana liczba jest ujemna, to znak - (minus) należy umieścić jako pierwszy znak w polu. Jeśli brak odnośnej informacji w polu numerycznym, to pole takie należy wypełnić zerami.

- Jeśli informacja w polu alfanumerycznym lub alfabetycznym jest krótsza od podanej długości pola, to pole takie należy uzupełnić spacjami do prawej strony. Jeśli brak odnośnej informacji w polu alfanumerycznym lub alfabetycznym, to pole takie należy wypełnić spacjami.

- Jeśli informacja nie mieści się w polu alfanumerycznym lub alfabetycznym, to należy ją skrócić z prawej strony.

- Każdy rekord zakończony jest dwoma znakami końca rekordu CR+LF [ASCII(13)+ASCII(10)]

- W pola "Suma kontrolna" należy wpisać wynik obliczeń:

(dł. pliku-18)

[ Σ b(i)] MOD 65536

i=1

gdzie:

b(i) - wartość i-tego bajtu pliku,

MOD - reszta z dzielenia,

(dł. pliku-18) - liczba bajtów tworzących plik pomniejszona o 18 (tj. o długość rekordu końcowego).

- Decyzję o wykorzystaniu pól rezerwowych podejmuje emitent świadectw (Ministerstwo Skarbu Państwa).

PLIKI .SP1 

Rekord nagłówkowy pliku .SP1

Nr pola Dług. pola Typ pola Wypeł. pola Nazwa pola Objaśnienia/wskazówki
1. 1 AN M TYPS1A Typ rekordu - wpisać znak "A"
2. 2 AN M TYPSP1 Typ pliku - wpisać znaki "P1"
3. 6 AN M IDSCAL Identyfikator organu dokonującego połączenia spisów - przepisać z nazwy pliku
4. 3 N M NRS Nr kolejny spisu połączonego (wpisać "000")
5. 2 N M NRS1 Nr pliku .SP1 w spisie - przepisać z nazwy pliku
6. 2 N M LS1 Liczba plików .SP 1 tworzących ten spis połączony
7. 2 N M LS2 Liczba plików .SP2 tworzących ten spis połączony
8. 2 N M LS3 Liczba plików .SP3 tworzących ten spis połączony
9. 7 N M LRS1 Liczba rekordów szczegółowych uprawnionych w tym pliku .SP1
10. 10 AN REZS1A Pole rezerwowe
11. 2 M KONS1A Koniec rekordu - znaki ENTER (CR+LF)

Rekord szczegółowy pliku .SP1

Nr pola Dług. pola Typ pola Wypeł. pola Nazwa pola Objaśnienia/wskazówki
12. 1 AN M TYPS11 Typ rekordu - wpisać znak "1"
13. 6 AN M IDJED Unikalny (w obrębie organu dokonującego połączenia spisów) identyfikator jednostki, która dostarczyła spis do scalenia (łącznik do rekordu w .SP2)
Informacje technologiczne
14. 1 N M FLAGAS1 Znacznik poprawności wypełnienia - wpisać znak "1", gdy wszystkie pola M rekordu są wypełnione i mają poprawny typ i znak "0" - gdy choć jedno pole jest wypełnione wadliwie
15. 1 N M FLAGAS2 Znacznik spójności pól - wpisać znak "1", gdy wszystkie pola zależne zawierają wartości zgodne, i znak "0", gdy wykryto wady (np. liczba świadectw wyliczona z pól WCPA, LPMA, WCPB, LPMB jest niezgodna z polem LPS)
16. 2 N M FLAGAS3 Znacznik potwierdzenia danych w bazie ewidencji ludności - wpisać :
"00" - gdy brak numeru PESEL
"01" - gdy numer PESEL jest błędny
"02" - gdy numer PESEL jest poprawny, ale nie odnaleziono go w bazie ewidencji ludności
"10" - gdy istnienie numeru PESEL zostało potwierdzone w bazie ewidencji ludności i choć jedno pole jest rozbieżne z danymi z bazy ewidencji ludności
"11" - gdy istnienie numeru PESEL zostało potwierdzone w bazie ewidencji ludności i wszystkie pola są zgodne z danymi z bazy ewidencji ludności
"20" - gdy rekord nie był konfrontowany z bazą ewidencji ludności
17. 1 N M FLAGAS4 Łączny wskaźnik poprawności danych. Wpisać :
"1" - gdy rekord zawiera formalnie poprawne dane (FLAGAS1=FLAGAS2="1") i :
- dane są zgodne z bazą ewidencji

ludności (FLAGAS3="11"), albo

- jednostka sporządzająca spis

potwierdziła pisemnie poprawność

danych spisowych rozbieżnych z bazą

ewidencji ludności (aktualizacja

bezwarunkowa rekordu formalnie

poprawnego),

"0" - w pozostałych przypadkach
Dane uprawnionego przeniesione ze spisu .SPU
Dane osobowe
18. 7 N M NRPOZS1 Wpisać liczbę porządkową, pod którą uprawniony został wpisany w spisie
19. 11 N M SNE Nr ewidencyjny PESEL
20. 28 AB M SNAA Nazwisko aktualne - człon A
21. 28 AB O SNAB Nazwisko aktualne - człon B
22. 12 AB M SIAA Pierwsze imię
23. 12 AB O SIAB Drugie imię
24. 12 AB M SIOA Imię ojca
25. 12 AB M SIMA Imię matki
26. 8 N M SDATUR Data urodzenia w formacie : rrrrmmdd
Adres do korespondencji
27. 9 AN M KODPS1 Kod pocztowy - krajowy lub zagraniczny
28. 35 AN M SM Miejscowość
29. 45 AN O SUL Ulica
30. 9 AN M SDOM Nr domu
31. 5 AN O SLOK Nr lokalu
32. 35 AN O SPOCZTA Poczta lub kraj
Dane o liczbie świadectw
33. 1 N M TYTUL Kod tytułu uprawnień - wpisać cyfrę 0, 1, 2, 3 lub 4
34. 5 N M LPS Liczba przysługujących świadectw
35. 4 N M* WCPA Wymiar czasu pracy w okresie (a), tj. od 1 lipca do 31 grudnia 1991 r. - pierwsza cyfra wyraża część całkowitą, trzy pozostałe cyfry wyrażają część ułamkową
36. 2 N M* LPMA Liczba pełnych miesięcy w okresie (a)
37. 4 N M* WCPB Wymiar czasu pracy w okresie (b), tj. od 1 stycznia do 28 czerwca 1992 r. - pierwsza cyfra wyraża część całkowitą, trzy pozostałe cyfry wyrażają część ułamkową
38. 2 N M* LPMB Liczba pełnych miesięcy w okresie (b)
39. 4 AN M** SER Symbol emerytury lub renty
40. 15 AN M** NRER Numer emerytury lub renty
41. 10 AN REZS11 Pole rezerwowe
42. 2 M KONS11 Koniec rekordu - znaki ENTER (CR+LF)

Rekord końcowy pliku .SP1

Nr pola Dług. pola Typ pola Wypeł. pola Nazwa pola Objaśnienia/wskazówki
43. 1 AN M TYPS1Z Typ rekordu - wpisać znak "Z"
44. 5 N M SUMS1 Suma kontrolna
45. 10 AN REZS1Z Pole rezerwowe
46. 2 M KONS1Z Koniec rekordu - znaki ENTER (CR+LF)

PLIKI .SP2 

Rekord nagłówkowy pliku .SP2

Nr pola Dług. pola Typ pola Wypeł. pola Nazwa pola Objaśnienia/wskazówki
1. 1 AN M TYPS2A Typ rekordu - wpisać znak "A"
2. 2 AN M TYPSP2 Typ pliku - wpisać znaki "P2"
3. 6 AN M IDSCAL Identyfikator organu dokonującego połączenia spisów - przepisać z nazwy pliku
4. 3 N M NRS Nr kolejny spisu połączonego (wpisać "000")
5. 2 N M NRS2 Nr pliku .SP2 w spisie - przepisać z nazwy pliku
6. 2 N M LS1 Liczba plików .SP1 tworzących ten spis połączony
7. 2 N M LS2 Liczba plików .SP2 tworzących ten spis połączony
8. 2 N M LS3 Liczba plików .SP3 tworzących ten spis połączony
9. 7 N M LRS2 Liczba rekordów szczegółowych z danymi jednostek spisowych, w tym pliku .SP2
10. 10 AN REZS2A Pole rezerwowe
11. 2 M KONS2A Koniec rekordu - znaki ENTER (CR+LF)

Rekord szczegółowy pliku .SP2

Nr pola Dług. pola Typ pola Wypeł. pola Nazwa pola Objaśnienia/wskazówki
12. 1 AN M TYPS22 Typ rekordu. Wpisać "2" - jeśli rekord zawiera dane jednostki sporządzającej spis, albo "4" - jeśli rekord zawiera dane organu sporządzającego spis połączony.

Uwaga ! Spis połączony musi zawierać jeden i tylko jeden rekord typu "4"

13. 6 AN M IDJED albo IDSCAL Jeśli TYPS22="2", to wpisać unikalny (w obrębie organu sporządzającego spis połączony) identyfikator jednostki, która dostarczyła spis do scalenia (łącznik do rekordu w .SP1).

Jeśli TYPS22="4", to wpisać identyfikator organu sporządzającego spis połączony (przepisać z nazwy pliku)

14. 14 AN M REGONJ Identyfikator REGON jednostki organizacyjnej, w której sporządzono spis, albo organu sporządzającego spis połączony
15. 35 AN M NAZWAJ Nazwa lub skrócona nazwa jednostki organizacyjnej, w której sporządzono spis, albo organu sporządzającego spis połączony
16. 14 AN M REGONU Identyfikator REGON urzędu sprawującego nadzór nad sporządzeniem spisu albo pole puste (tylko, gdy TYPS22="4")
Adres jednostki spisowej
17. 5 AN M KODPS2 Kod pocztowy
18. 35 AN M MS2 Miejscowość
19. 45 AN O ULS2 Ulica
20. 9 AN M DOMS2 Nr domu
21. 10 AN REZS22 Pole rezerwowe
22. 2 M KONS22 Koniec rekordu - znaki ENTER (CR+LF)

Rekord końcowy pliku .SP2

Nr pola Dług. pola Typ pola Wypeł.pola Nazwa pola Objaśnienia/wskazówki
23. 1 AN M TYPS2Z Typ rekordu - wpisać znak "Z"
24. 5 N M SUMS2 Suma kontrolna
25. 10 AN REZS2Z Pole rezerwowe
26. 2 M KONS2Z Koniec rekordu - znaki ENTER (CR+LF)

PLIKI .SP3 

Rekord nagłówkowy pliku .SP3

Nr pola Dług. pola Typ pola Wypeł. pola Nazwa pola Objaśnienia/wskazówki
1. 1 AN M TYPS3A Typ rekordu - wpisać znak "A"
2. 2 AN M TYPSP3 Typ pliku - wpisać znaki "P3"
3. 6 AN M IDSCAL Identyfikator organu dokonującego połączenia spisów - przepisać z nazwy pliku
4. 3 N M NRS Nr kolejny spisu połączonego (wpisać "000")
5. 3 N M NRS3 Nr pliku .SP3 w spisie - przepisać z nazwy pliku
6. 3 N M LS1 Liczba plików .SP1 tworzących ten spis połączony
7. 3 N M LS2 Liczba plików .SP2 tworzących ten spis połączony
8. 3 N M LS3 Liczba plików .SP3 tworzących ten spis połączony
9. 7 N M LRS3 Liczba rekordów szczegółowych z danymi osobowymi uprawnionych w tym pliku .SP3
10. 10 AN REZS3A Pole rezerwowe
11. 2 M KONS3A Koniec rekordu - znaki ENTER (CR+LF)

Rekord szczegółowy pliku .SP3

Nr pola Dług. pola Typ pola Wypeł. pola Nazwa pola Objaśnienia/wskazówki
12. 1 AN M TYPS33 Typ rekordu - wpisać znak "3"
Dane uprawnionego pobrane z systemu ewidencji ludności
13. 11 N M PNE Nr ewidencyjny PESEL
14. 28 AB M PNAA Nazwisko aktualne - człon A
15. 28 AB O PNAB Nazwisko aktualne - człon B
16. 12 AB M PIAA Pierwsze imię
17. 12 AB O PIAB Drugie imię
18. 12 AB M PIOA Imię ojca
19. 12 AB M PIMA Imię matki
20. 8 N M PDATUR Data urodzenia w formacie : rrrrmmdd
21. 9 AN O DT Seria i numer dokumentu tożsamości
22. 5 N O KT Kod terytorialny (GUS) adresu stałego zameldowania
23. 8 N 0 ZGON Data zgonu w formacie : rrrrmmdd; jeśli uprawniony żyje - pole wypełnić zerami
24. 1 N M OBYW Kod obywatelstwa - wpisać 0, jeśli uprawniony ma obywatelstwo polskie, i 1 - w przeciwnym przypadku
25. 10 AN REZS33 Pole rezerwowe
26. 2 M KONS33 Koniec rekordu - znaki ENTER (CR+LF)

Rekord końcowy pliku .SP3.

Nr pola Dług. pola Typ pola Wypeł. pola Nazwa pola Objaśnienia/wskazówki
27. 1 AN M TYPS3Z Typ rekordu - wpisać znak "Z"
28. 5 N M SUMZ3 Suma kontrolna
29. 10 AN REZS3Z Pole rezerwowe
30. 2 M KONS3Z Koniec rekordu - znaki ENTER (CR+LF)

* Pole należy wypełnić w odniesieniu do uprawnionych, o których mowa w art. 3 pkt 1 lub art. 3 pkt 1 lit.a) ustawy.

** Pole należy wypełnić w odniesieniu do uprawnionych, o których mowa w art. 3 pkt 2 ustawy.

ZAŁĄCZNIK Nr  5 10

WZÓR

RAPORT O DANYCH ZAWARTYCH W SPISACH WYKONANYCH W FORMIE ELEKTRONICZNEJ

(organ sporządzający

spis połączony)

WZÓR

Informacje dotyczące spisu połączonego

Nazwa pliku(ów) zawierającego spis połączony:

.............................................

Data sporządzenia spisu połączonego : ..............

Nazwa i adres urzędu organu sporządzającego spis połączony ....

...............................................................

...........................................................

Łączna liczba uprawnionych (pozycji) w spisach: ..........

* liczba uprawnionych (pozycji) z tytułu 0*) : ......

* liczba uprawnionych (pozycji) z tytułu 1*) : ......

* liczba uprawnionych (pozycji) z tytułu 2*) : ......

* liczba uprawnionych (pozycji) z tytułu 3*) : ......

* liczba uprawnionych (pozycji) z tytułu 4*) : ......

Łączna liczba świadectw rekompensacyjnych : ..............

* liczba świadectw rekompensacyjnych z tytułu 0*) :.......

* liczba świadectw rekompensacyjnych z tytułu 1*) :.......

* liczba świadectw rekompensacyjnych z tytułu 2*) :.......

* liczba świadectw rekompensacyjnych z tytułu 3*) :.......

* liczba świadectw rekompensacyjnych z tytułu 4*) :.......

Liczba spisów objętych spisem połączonym: ..............

--------

*) kod, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 lit. d.

Raport opracował(a)

...............................

(imię i nazwisko - nr telefonu)

.............

(podpis)

Organ sporządzający spis połączony

..................................

(pieczęć i podpis)

Miejscowość, data .............

ZAŁĄCZNIK Nr  6

Wzór

INFORMACJA O ZMIANACH W SPISIE UPRAWNIONYCH

do nieodpłatnego nabycia świadectw rekompensacyjnych z tytułu zrekompensowania okresowego niepodwyższania płac w sferze budżetowej - wykonana w formie pisemnej

grafika

ZAŁĄCZNIK Nr  7

Wzór

INFORMACJA O ZMIANACH W SPISIE UPRAWNIONYCH

do nieodpłatnego nabycia świadectw rekompensacyjnych z tytułu zrekompensowania utraty niektórych wzrostów lub dodatków do emerytur i rent - wykonana w formie pisemnej

grafika

ZAŁĄCZNIK Nr  8 11

Wzór

INFORMACJA O ZMIANACH W SPISACH UPRAWNIONYCH DO NIEODPŁATNEGO NABYCIA ŚWIADECTW REKOMPENSACYJNYCH Z TYTUŁU REKOMPENSOWANIA OKRESOWEGO NIEPODWYŻSZANIA PŁAC W SFERZE BUDŻETOWEJ ORAZ UTRATY NIEKTÓRYCH WZROSTÓW LUB DODATKÓW DO EMERYTUR I RENT - WYKONANA W FORMIE ELEKTRONICZNEJ

Jednostki sporządzające spisy uprawnionych do nieodpłatnego nabycia świadectw rekompensacyjnych sporządzają w formie elektronicznej informacje o zmianach w spisie - według następującego wzoru:

Informacja o zmianach w spisach składa się z plików tekstowych (ASCII) posiadających nazwy (w systemie operacyjnym DOS) o budowie nnnnnxxx.ZMU, gdzie:

nnnnn - nazwa nadawana przez jednostkę organizacyjną, sporządzającą informację o zmianach w spisie; nazwa ta musi być identyczna z nazwą przekazanego wcześniej spisu .SPU,

xxx - numer kolejny pliku tworzącego informację o zmianach, nadawany przez organ sporządzający połączoną informację o zmianach,

.ZMU - ustalone rozszerzenie nazwy dla plików z informacjami o zmianach w spisach uprawnionych.

Pliki .ZMU zawierają następujące typy rekordów:

- rekord nagłówkowy (pierwszy rekord pliku - występuje we wszystkich plikach informacji o zmianach),

- rekord zmian danych jednostki sporządzającej spis (drugi rekord pliku - występuje we wszystkich plikach informacji o zmianach),

- rekordy szczegółowe uprawnionych,

- rekord końcowy (ostatni rekord pliku - występuje we wszystkich plikach informacji o zmianach).

Objaśnienia:

- Wymaganym standardem kodowania polskich znaków w informacji o zmianach w spisie jest Latin-2 (852). Dopuszczalne są jedynie wielkie litery alfabetu.

- Wypełnienie pola:

M - obowiązkowe,

O - opcjonalne.

- Typ pola:

AN - pole alfanumeryczne; może zawierać litery alfabetu polskiego, cyfry, spacje oraz następujące znaki: . (kropka), (przecinek), : (dwukropek),; (średnik), -(minus), / (łamane przez), '(apostrof),

AB - pole alfabetyczne; może zawierać litery alfabetu polskiego, spacje oraz znak - (myślnik),

N - pole numeryczne; może zawierać cyfry i znak - (minus).

- Litery inne niż litery alfabetu polskiego należy zastąpić literami alfabetu łacińskiego.

- Wszystkie pola są stałej długości.

- Jeśli informacja w polu numerycznym jest krótsza od podanej długości pola, to pole takie należy uzupełnić od lewej strony zerami wiodącymi. Jeśli podawana liczba jest ujemna, to znak - (minus) należy umieścić jako pierwszy znak w polu. Jeśli brak odnośnej informacji w polu numerycznym, to pole takie należy wypełnić zerami.

- Jeśli informacja w polu alfanumerycznym lub alfabetycznym jest krótsza od podanej długości pola, to pole takie należy uzupełnić spacjami do prawej strony. Jeśli brak odnośnej informacji w polu alfanumerycznym lub alfabetycznym, to pole takie należy wypełnić spacjami.

- Jeśli informacja nie mieści się w polu alfanumerycznym lub alfabetycznym, to należy ją skrócić z prawej strony.

- Każdy rekord zakończony jest dwoma znakami końca rekordu CR+LF [ASCII(13)+ ASCII10)].

- W pola "Suma kontrolna" należy wpisać wynik obliczeń:

(dł. pliku -18)

[ Σ b(i)] MOD 65536

i=1

gdzie:

b(i) - wartość i-tego bajtu pliku,

MOD - reszta z dzielenia,

(dł. pliku -18) - liczba bajtów tworzących plik pomniejszona o 18 (tj. o długość rekordu końcowego).

- Decyzję o wykorzystaniu pól rezerwowych podejmuje emitent świadectw (Ministerstwo Skarbu Państwa).

- Jednostka sporządzająca spis, która sporządziła więcej niż jeden spis dla jednej z grup osób, o których mowa w art. 3 pkt 1 i pkt 1a ustawy, wypełnia pola AREGONJ i BREGONJ, wpisując po identyfikatorze REGON znaki '-nn', gdzie '-' jest znakiem kreski poziomej, a 'nn' numerem kolejnym spisu mieszczącym się w przedziale 01-99.

Rekord nagłówkowy pliku .ZMU

Nr pola Dług. pola Typ pola Wypeł. pola Nazwa pola Objaśnienia/wskazówki
1. 1 AN M TYPMA Typ rekordu - wpisać znak "A"
2. 3 N M NRM Nr kolejny informacji o zmianach
3. 3 N M NRMW Nr pliku .ZMU w informacji o zmianach - przepisać z nazwy pliku
4. 2 N M LM Liczba plików .ZMU tworzących tę informację o zmianach
5. 7 N M LRM Liczba rekordów szczegółowych uprawnionych w tym pliku .ZMU
6. 1 N M TYTUL Kod tytułu uprawnień - wpisać cyfrę 0, 1, 2, 3 lub 4
7. 10 AN REZMA Pole rezerwowe
8. 2 M KONMA Koniec rekordu - znaki ENTER (CR+LF)

Rekord zmian danych jednostki pliku .ZMU

Nr pola Dług. pola Typ pola Wypeł. pola Nazwa pola Objaśnienia/wskazówki
9. 1 AN M TYPM1 Typ rekordu - wpisać znak "1".
10. 1 AN M RODZAJM1 Rodzaj zmiany - wpisać : znak "Z" - jeśli zmiana oznacza zmianę wcześniej przesłanych danych jednostki sporządzającej spis znak " " (spacja) -jeśli dane jednostki nie są zmieniane.
Ostatnio (poprzednio) przesłane dane jednostki spisowej
11. 14 AN M AREGONJ Identyfikator REGON jednostki organizacyjnej, w której sporządzono spis
12. 35 AN M ANAZWAJ Nazwa lub skrócona nazwa jednostki organizacyjnej, w której sporządzono spis
13. 14 AN M AREGONU Identyfikator REGON urzędu sprawującego nadzór nad sporządzeniem spisu
Adres jednostki spisowej
14. 5 AN M AKODPM1 Kod pocztowy
15. 35 AN M AMM1 Miejscowość
16. 45 AN O AULM1 Ulica
17. 9 AN M ADOMM1 Nr domu
18. 10 AN AREZM1 Pole rezerwowe
Nowe dane jednostki spisowej - jeśli dane nie zmieniają się, to należy je przepisać z poprzednich pól
19. 14 AN M BREGONJ Identyfikator REGON jednostki organizacyjnej, w której sporządzono spis
20. 35 AN M BNAZWAJ Nazwa lub skrócona nazwa jednostki organizacyjnej, w której sporządzono spis
21. 14 AN M BREGONU Identyfikator REGON urzędu sprawującego nadzór nad sporządzeniem spisu
Adres jednostki spisowej
22. 5 AN M BKODPM1 Kod pocztowy
23. 35 AN M BMM1 Miejscowość
24. 45 AN O BULM1 Ulica
25. 9 AN M BDOMM1 Nr domu
26. 10 AN BREZM1 Pole rezerwowe
27. 2 M KONM1 Koniec rekordu - znaki ENTER (CR+LF)

Rekord szczegółowy pliku .ZMU

Nr pola Dług. pola Typ pola Wypeł. pola Nazwa pola Objaśnienia/wskazówki
28. 1 AN M TYPM2 Typ rekordu - wpisać znak "2"
29. 1 AB M RODZAJM2 Rodzaj zmiany - wpisać :

znak "K" - jeśli zmiana oznacza kasowanie

znak "Z" - jeśli zmiana oznacza zmianę wcześniej przesłanych danych uprawnionego

znak "D" - jeśli zmiana oznacza dodanie uprawnionego do spisu

30. 3 N M NRMU1 Numer kolejny zmiany dla tego uprawnionego
Ostatnio (poprzednio) przesłane dane uprawnionego - jeśli zmiana jest typu "dodaj", to wszystkie pola należy pozostawić puste
Dane osobowe
31. 7 N M ANRPOZ Wpisać liczbę porządkową, pod którą uprawniony został wpisany w spisie
32. 11 N M ASNE Nr ewidencyjny PESEL
33. 28 AB M ASNAA Nazwisko aktualne - człon A
34. 28 AB O ASNAB Nazwisko aktualne - człon B
35. 12 AB M ASIAA Pierwsze imię
36. 12 AB O ASIAB Drugie imię
37. 12 AB M ASIOA Imię ojca
38. 12 AB M ASIMA Imię matki
39. 8 N M ASDATUR Data urodzenia w formacie : rrrrmmdd
Adres do korespondencji
40. 9 AN M AKODM2 Kod pocztowy - krajowy lub zagraniczny
41. 35 AN M ASM Miejscowość
42. 45 AN O ASUL Ulica
43. 9 AN M ASDOM Nr domu
44. 5 AN O ASLOK Nr lokalu
45. 35 AN O ASPOCZTA Poczta lub kraj
Dane o liczbie świadectw
46. 5 N M ALPS Liczba przysługujących świadectw
47. 4 N M* AWCPA Wymiar czasu pracy w okresie (a), tj. od 1 lipca do 31 grudnia 1991 r. - pierwsza cyfra wyraża część całkowitą, trzy pozostałe cyfry wyrażają część ułamkową
48. 2 N M* ALPMA Liczba pełnych miesięcy w okresie (a)
49. 4 N M* AWCPB Wymiar czasu pracy w okresie (b), tj. od 1 stycznia do 28 czerwca 1992 r. - pierwsza cyfra wyraża część całkowitą, trzy pozostałe cyfry wyrażają część ułamkową
50. 2 N M* ALPMB Liczba pełnych miesięcy w okresie (b)
51. 4 AN M** ASER Symbol emerytury lub renty
52. 15 AN M** ANRER Numer emerytury lub renty
53. 10 AN AREZM2 Pole rezerwowe
Nowe dane uprawnionego - jeśli zmiana jest typu "kasuj", to wszystkie pola należy pozostawić puste
Dane osobowe
54. 7 N M BNRPOZM Wpisać liczbę porządkową, pod którą uprawniony został wpisany w spisie
55. 11 N M BSNE Nr ewidencyjny PESEL
56. 28 AB M BSNAA Nazwisko aktualne - człon A
57. 28 AB O BSNAB Nazwisko aktualne - człon B
58. 12 AB M BSIAA Pierwsze imię
59. 12 AB O BSIAB Drugie imię
60. 12 AB M BSIOA Imię ojca
61. 12 AB M BSIMA Imię matki
62. 8 N M BSDATUR Data urodzenia w formacie : rrrrmmdd
Adres do korespondencji
63. 9 AN M BKODPM2 Kod pocztowy - krajowy lub zagraniczny
64. 35 AN M BSM Miejscowość
65. 45 AN O BSUL Ulica
66. 9 AN M BSDOM Nr domu
67. 5 AN O BSLOK Nr lokalu
68. 35 AN O BSPOCZTA Poczta lub kraj
Dane o liczbie świadectw
69. 5 N M BLPS Liczba przysługujących świadectw
70. 4 N M* BWCPA Wymiar czasu pracy w okresie (a), tj. od 1 lipca do 31 grudnia 1991 r. - pierwsza cyfra wyraża część całkowitą, trzy pozostałe cyfry wyrażają część ułamkową
71. 2 N M* BLPMA Liczba pełnych miesięcy w okresie (a)
72. 4 N M* BWCPB Wymiar czasu pracy w okresie (b), tj. od 1 stycznia do 28 czerwca 1992 r. - pierwsza cyfra wyraża część całkowitą, trzy pozostałe cyfry wyrażają część ułamkową
73. 2 N M* BLPMB Liczba pełnych miesięcy w okresie (b)
74. 4 AN M** BSER Symbol emerytury lub renty
75. 15 AN M** BNRER Numer emerytury lub renty
76. 10 AN BREZM2 Pole rezerwowe
77. 2 M KONM2 Koniec rekordu - znaki ENTER (CR+LF)

Rekord końcowy pliku .ZMU

Nr pola Dług. pola Typ pola Wypeł. pola Nazwa pola Objaśnienia/wskazówki
78. 1 AN M TYPMZ Typ rekordu - wpisać znak "Z"
79. 5 N M SUMM Suma kontrolna
80. 10 AN REZMZ Pole rezerwowe
81. 2 M KONMZ Koniec rekordu - znaki ENTER (CR+LF)

* Pole należy wypełnić w odniesieniu do uprawnionych, o których mowa w art. 3 pkt l lub art. 3 pkt 1 lit.a) ustawy.

** Pole należy wypełnić w odniesieniu do uprawnionych, o których mowa w art.3 pkt 2 ustawy.

ZAŁĄCZNIK Nr  9 12

Wzór

POŁĄCZONA INFORMACJA O ZMIANACH W SPISACH UPRAWNIONYCH DO NIEODPŁATNEGO NABYCIA ŚWIADECTW REKOMPENSACYJNYCH Z TYTUŁU REKOMPENSOWANIA OKRESOWEGO NIEPODWYŻSZANIA PŁAC W SFERZE BUDŻETOWEJ ORAZ UTRATY NIEKTÓRYCH WZROSTÓW LUB DODATKÓW DO EMERYTUR I RENT - WYKONANA W FORMIE ELEKTRONICZNEJ

Ministrowie, wojewodowie oraz centrale dokonują połączenia otrzymanych informacji o zmianach w spisach uprawnionych do nieodpłatnego nabycia świadectw rekompensacyjnych, wykonanych w formie elektronicznej - według następującego wzoru:

Połączona informacja o zmianach w spisach składa się z trzech rodzajów plików tekstowych (ASCII), posiadających nazwy (w systemie operacyjnym DOS) o budowie nnnnnnxx.PZy, gdzie:

nnnnnn - kod przydzielony jednostce organizacyjnej sporządzającej spis połączony przez emitenta (Ministerstwo Skarbu Państwa) lub podmiot przez niego wskazany,

xx - numer kolejny pliku tworzącego połączoną informację o zmianach, nadawany przez organ sporządzający połączoną informację o zmianach [uwaga: pliki każdego typu (.PZ1, .PZ2, .PZ3) należy numerować niezależnie],

.PZ1 (y=1) - ustalone rozszerzenie nazwy tych plików połączonej informacji o zmianach, które zawierają dane osób uprawnionych,

.PZ2 (y=2) - ustalone rozszerzenie nazwy tych plików połączonej informacji o zmianach, które zawierają dane jednostek sporządzających spisy,

.PZ3 (y=3) - ustalone rozszerzenie nazwy tych plików połączonej informacji o zmianach, które zawierają dane osobowe uprawnionych pobrane z systemu ewidencji ludności; uwaga: pliki .PZ3 zawierają dane tylko tych uprawnionych, których numery ewidencyjne PESEL były porównywane z bazą ewidencji ludności i numery te zostały w tej bazie odnalezione (pole FLAGAZ3 w pliku .PZ1 ma wartość "10" lub "11").

Pliki .PZ1, .PZ2 i .PZ3 zawierają następujące typy rekordów:

- rekord nagłówkowy (pierwszy rekord pliku - występuje we wszystkich plikach połączonej informacji o zmianach),

- rekordy szczegółowe uprawnionych (pliki .PZ1 i .PZ3) albo rekordy szczegółowe organów spisowych (.PZ2),

- rekord końcowy (ostatni rekord pliku - występuje we wszystkich plikach połączonej informacji o zmianach).

Objaśnienia:

- Połączona informacja o zmianach zawiera dane przeniesione z plików .ZMU, ewentualnie uzupełnione o dane pobrane z systemu PESEL, przy czym dane uprawnionego pochodzące z jednostki spisowej mogą wystąpić w pliku .PZ1 tylko jeden raz, tzn. niezależnie od liczby zmian uprawnionego odebranych z jednostki sporządzającej spis należy przesłać tylko aktualny stan danych, pobrany z ostatniej zmiany.

- Wymaganym standardem kodowania polskich znaków w spisie połączonym jest Latin-2 (852). Dopuszczalne są jedynie wielkie litery alfabetu.

- Wypełnienie pola:

M - obowiązkowe,

O - opcjonalne.

- Typ pola:

AN - pole alfanumeryczne; może zawierać litery alfabetu polskiego, cyfry, spacje oraz następujące znaki: . (kropka), (przecinek), : (dwukropek),; (średnik), - (minus), / (łamane przez), ' (apostrof),

AB - pole alfabetyczne; może zawierać litery alfabetu polskiego, spacje oraz znak - (myślnik),

N - pole numeryczne; może zawierać cyfry i znak - (minus).

- Litery inne niż litery alfabetu polskiego należy zastąpić literami alfabetu łacińskiego.

- Wszystkie pola są stałej długości.

- Jeśli informacja w polu numerycznym jest krótsza od podanej długości pola, to pole takie należy uzupełnić od lewej strony zerami wiodącymi. Jeśli podawana liczba jest ujemna, to znak - (minus) należy umieścić jako pierwszy znak w polu. Jeśli brak odnośnej informacji w polu numerycznym, to pole takie należy wypełnić zerami.

- Jeśli informacja w polu alfanumerycznym lub alfabetycznym jest krótsza od podanej długości pola, to pole takie należy uzupełnić spacjami do prawej strony. Jeśli brak odnośnej informacji w polu alfanumerycznym lub alfabetycznym, to pole takie należy wypełnić spacjami.

- Jeśli informacja nie mieści się w polu alfanumerycznym lub alfabetycznym, to należy ją skrócić z prawej strony.

- Każdy rekord zakończony jest dwoma znakami końca rekordu CR+LF [ASCII(13)+ASCII(10)].

- W pola "Suma kontrolna" należy wpisać wynik obliczeń:

(dł. pliku -18)

[ Σ b(i)] MOD 65536

i=1

gdzie:

b(i) - wartość i-tego bajtu pliku,

MOD - reszta z dzielenia,

(dł. pliku -18) - liczba bajtów tworzących plik pomniejszona o 18 (tj. o długość rekordu końcowego).

- Decyzję o wykorzystaniu pól rezerwowych podejmuje emitent świadectw (Ministerstwo Skarbu Państwa).

PLIKI .PZ1 

Rekord nagłówkowy pliku .PZ1

Nr pola Dług. pola Typ pola Wypeł. pola Nazwa pola Objaśnienia/wskazówki
1. 1 AN M TYPZ1A Typ rekordu - wpisać znak "A"
2. 2 AN M TYPPZ1 Typ pliku - wpisać znaki "Z1"
3. 6 AN M IDSCAL Identyfikator organu sporządzającego połączoną informację o zmianach - przepisać z nazwy pliku
4. 3 N M NRZ Nr kolejny połączonej informacji o zmianach
5. 2 N M NRZ1 Nr pliku .PZ1 w połączonej informacji o zmianach - przepisać z nazwy pliku
6. 2 N M LZ1 Liczba plików .PZ1 tworzących tę połączoną informację o zmianach
7. 2 N M LZ2 Liczba plików .PZ2 tworzących tę połączoną informację o zmianach
8. 2 N M LZ3 Liczba plików .PZ3 tworzących tę połączoną informację o zmianach
9. 7 N M LRZ1 Liczba rekordów szczegółowych uprawnionych w tym pliku .PZ1
10. 10 AN REZZ1A Pole rezerwowe
11. 2 M KONZ1A Koniec rekordu - znaki ENTER (CR+LF)

Rekord szczegółowy pliku .PZ1

Nr pola Dług. pola Typ pola Wypeł. pola Nazwa pola Objaśnienia/wskazówki
12. 1 AN M TYPZ11 Typ rekordu - wpisać znak "1"
13. 1 AB M RODZAJ1 Rodzaj zmiany - wpisać :
znak "K" - jeśli zmiana oznacza kasowanie
znak "Z" - jeśli zmiana oznacza zmianę wcześniej przesłanych danych uprawnionego
znak "B" - aktualizacja bezwarunkowa - zmiana, przy której nie jest weryfikowana zawartość rekordu przed zmianą poza polami ANRPOZZ1, ASNE, ATYTUL
znak "D" - jeśli zmiana oznacza dodanie uprawnionego do spisu
14. 6 AN M IDJED Unikalny (w obrębie organu sporządzającego połączoną informację o zmianach) identyfikator jednostki, która dostarczyła spis do scalenia (łącznik do rekordu w .PZ2).
15. 3 N M NRZM1 Numer kolejny zmiany dla tego uprawnionego
Ostatnio (poprzednio) przesłane dane uprawnionego - jeśli zmiana jest typu "dodaj", to wszystkie pola należy pozostawić puste
Dane osobowe
16. 7 N M ANRPOZZ1 Wpisać liczbę porządkową, pod którą uprawniony został wpisany w spisie
17. 11 N M ASNE Nr ewidencyjny PESEL
18. 28 AB M ASNAA Nazwisko aktualne - człon A
19. 28 AB O ASNAB Nazwisko aktualne - człon B
20. 12 AB M ASIAA Pierwsze imię
21. 12 AB O ASIAB Drugie imię
22. 12 AB M ASIOA Imię ojca
23. 12 AB M ASIMA Imię matki
24. 8 N M ASDATUR Data urodzenia w formacie : rrrrmmdd
Adres do korespondencji
25. 9 AN M AKODPZ1 Kod pocztowy - krajowy lub zagraniczny
26. 35 AN M ASM Miejscowość
27. 45 AN O ASUL Ulica
28. 9 AN M ASDOM Nr domu
29. 5 AN O ASLOK Nr lokalu
30. 35 AN O ASPOCZTA Poczta lub kraj
Dane o liczbie świadectw
31. 1 N M ATYTUL Kod tytułu uprawnień - wpisać cyfrę 0, 1, 2, 3 lub 4
32 5 N M ALPS Liczba przysługujących świadectw
33. 4 N M* AWCPA Wymiar czasu pracy w okresie (a), tj. od 1 lipca do 31 grudnia 1991 r. - pierwsza cyfra wyraża część całkowitą, trzy pozostałe cyfry wyrażają część ułamkową
34. 2 N M* ALPMA Liczba pełnych miesięcy w okresie (a)
35. 4 N M* AWCPB Wymiar czasu pracy w okresie (b), tj. od 1 stycznia do 28 czerwca 1992 r. - pierwsza cyfra wyraża część całkowitą, trzy pozostałe cyfry wyrażają część ułamkową
36. 2 N M* ALPMB Liczba pełnych miesięcy w okresie (b)
37. 4 AN M** ASER Symbol emerytury lub renty
38. 15 AN M** ANRER Numer emerytury lub renty
39. 10 AN AREZZ11 Pole rezerwowe
Nowe dane uprawnionego - jeśli zmiana jest typu "kasuj", to wszystkie pola należy pozostawić puste
Informacje technologiczne
40. 1 N M FLAGAZ1 Znacznik poprawności wypełnienia - wpisać 1, gdy wszystkie pola M rekordu są wypełnione i mają poprawny typ, i 0 - gdy choć jedno pole jest wadliwe
41. 1 N M FLAGAZ2 Znacznik spójności pól - wpisać 1 , gdy wszystkie pola zależne zawierają wartości zgodne, i 0, gdy wykryto wady (np. liczba świadectw wyliczona z pól BWCPA, BLPMA, BWCPB, BLPMB jest niezgodna z polem BLPS)
42. 2 N M FLAGAZ3 Znacznik potwierdzenia danych w bazie ewidencji ludności - wpisać :
"00" - gdy brak numeru PESEL
"01" - gdy numer PESEL jest błędny
"02" - gdy numer PESEL jest poprawny, ale nie odnaleziono go w bazie ewidencji ludności
"10" - gdy istnienie numeru PESEL zostało potwierdzone w bazie ewidencji ludności i choć jedno pole jest rozbieżne z danymi z bazy ewidencji ludności
"11" - gdy istnienie numeru PESEL zostało potwierdzone w bazie ewidencji ludności i wszystkie pola są zgodne z danymi z bazy ewidencji ludności
"20" - gdy rekord nie był konfrontowany z bazą ewidencji ludności
43. 1 N M FLAGAZ4 Łączny wskaźnik poprawności danych.

Wpisać :

"1" - gdy rekord zawiera formalnie poprawne dane (FLAGAZ1=FLAGAZ2="1") i :
- dane są zgodne z bazą ewidencji

ludności (FLAGAZ3="11"), albo

- jednostka sporządzająca spis

potwierdziła pisemnie poprawność

danych spisowych rozbieżnych z bazą

ewidencji ludności (aktualizacja

bezwarunkowa rekordu formalnie

poprawnego),

"0" - w pozostałych przypadkach
Dane osobowe
44. 7 N M BNRPOZZ1 Wpisać liczbę porządkową, pod którą uprawniony został wpisany w spisie
45. 11 N M BSNE Nr ewidencyjny PESEL
46. 28 AB M BSNAA Nazwisko aktualne - człon A
47. 28 AB O BSNAB Nazwisko aktualne - człon B
48. 12 AB M BSIAA Pierwsze imię
49. 12 AB O BSIAB Drugie imię
50. 12 AB M BSIOA Imię ojca
51. 12 AB M BSIMA Imię matki
52. 8 N M BSDATUR Data urodzenia w formacie : rrrrmmdd
Adres do korespondencji
53. 9 AN M BKODPZ1 Kod pocztowy - krajowy lub zagraniczny
54. 35 AN M BSM Miejscowość
55. 45 AN O BSUL Ulica
56. 9 AN M BSDOM Nr domu
57. 5 AN O BSLOK Nr lokalu
58. 35 AN O BSPOCZTA Poczta lub kraj
Dane o liczbie świadectw
59. 1 N M BTYTUL Kod tytułu uprawnień - wpisać cyfrę 0, 1, 2, 3 lub 4
60. 5 N M BLPS Liczba przysługujących świadectw
61. 4 N M* BWCPA Wymiar czasu pracy w okresie (a), tj. od 1 lipca do 31 grudnia 1991 r. - pierwsza cyfra wyraża część całkowitą, trzy pozostałe cyfry wyrażają część ułamkową
62. 2 N M* BLPMA Liczba pełnych miesięcy w okresie (a)
63. 4 N M* BWCPB Wymiar czasu pracy w okresie (b), tj. od 1 stycznia do 28 czerwca 1992 r. - pierwsza cyfra wyraża część całkowitą, trzy pozostałe cyfry wyrażają część ułamkową
64. 2 N M* BLPMB Liczba pełnych miesięcy w okresie (b)
65. 4 AN M** BSER Symbol emerytury lub renty
66. 15 AN M** BNRER Numer emerytury lub renty
67. 8 AN BREZZ11 Pole rezerwowe
68. 2 M KONZ1B Koniec rekordu - znaki ENTER (CR+LF)

Rekord końcowy pliku .PZ1

Nr pola Dług. pola Typ pola Wypeł. pola Nazwa pola Objaśnienia/wskazówki
69. 1 AN M TYPZ1Z Typ rekordu - wpisać znak "Z"
70. 5 N M SUMZ1 Suma kontrolna
71. 10 AN REZZ1Z Pole rezerwowe
72. 2 M KONZ1Z Koniec rekordu - znaki ENTER (CR+LF)

PLIKI .PZ2 

Rekord nagłówkowy pliku .PZ2

Nr pola Dług. pola Typ pola Wypeł. pola Nazwa pola Objaśnienia/wskazówki
1. 1 AN M TYPZ2A Typ rekordu - wpisać znak "A"
2. 2 AN M TYPPZ2 Typ pliku - wpisać znaki "Z2"
3. 6 AN M IDSCAL Identyfikator organu sporządzającego połączoną informację o zmianach - przepisać z nazwy pliku
4. 3 N M NRZ Nr kolejny spisu połączonego
5. 2 N M NRZ2 Nr pliku .PZ2 w połączonej informacji o zmianach - przepisać z nazwy pliku
6. 2 N M LZ1 Liczba plików .PZ1 tworzących tę połączoną informację o zmianach
7. 2 N M LZ2 Liczba plików .PZ2 tworzących tę połączoną informację o zmianach
8. 2 N M LZ3 Liczba plików .PZ3 tworzących tę połączoną informację o zmianach
9. 7 N M LRZ2 Liczba rekordów szczegółowych z danymi jednostek spisowych w tym pliku .PZ2
10. 10 AN REZZ2A Pole rezerwowe
11. 2 M KONZ2A Koniec rekordu - znaki ENTER (CR+LF)

Rekord szczegółowy pliku .PZ2

Nr pola Dług. pola Typ pola Wypeł. pola Nazwa pola Objaśnienia/wskazówki
12. 1 AN M TYPZ22 Typ rekordu. Wpisać "2" - jeśli rekord zawiera dane jednostki sporządzającej spis, albo "4" - jeśli rekord zawiera dane organu sporządzającego połączoną informację o zmianach.
Uwaga ! Połączona informacja o zmianach musi zawierać jeden i tylko jeden rekord typu "4"
13. 1 AN M RODZAJ2 Rodzaj zmiany - wpisać :
znak "K" - jeśli zmiana oznacza kasowanie [usunięcie danych jednostki spisowej możliwe jest tylko, gdy wcześniej (w poprzedniej połączonej informacji o zmianach) przesłano polecenie skasowania wszystkich rekordów szczegółowych uprawnionych z tej jednostki]
znak "Z" - jeśli zmiana oznacza zmianę wcześniej przesłanych danych jednostki sporządzającej spis
znak " " (spacja) - jeśli dane nie są zmieniane
znak "D" - jeśli zmiana oznacza dodanie nowej jednostki sporządzającej spis
Uwaga ! jeśli TYPZ22="4", to RODZAJ2 musi być równe " " (spacja) albo "Z"
14. 6 AN M IDJED albo IDSCAL Jeśli TYPZ22="2", to wpisać unikalny (w obrębie organu sporządzającego połączoną informację o zmianach) identyfikator jednostki, która dostarczyła spis do scalenia (łącznik do rekordu w .PZ1). Jeśli TYPZ22="4", to wpisać identyfikator organu sporządzającego połączoną informację o zmianach (przepisać z nazwy pliku)
15. 3 N M NRZM2 Numer kolejny połączonej informacji o zmianach, zawierającej dane tej jednostki spisowej
Ostatnio (poprzednio) przesłane dane jednostki spisowej - jeśli zmiana jest typu "dodaj", to wszystkie pola należy pozostawić puste
16. 14 AN M AREGONJ Identyfikator REGON jednostki organizacyjnej, w której sporządzono spis, albo organu sporządzającego połączoną informację o zmianach
17. 35 AN M ANAZWAJ Nazwa lub skrócona nazwa jednostki organizacyjnej, w której sporządzono spis, albo organu sporządzającego połączoną informację o zmianach
18. 14 AN M AREGONU Identyfikator REGON urzędu sprawującego nadzór nad sporządzeniem spisu albo pole puste (tylko gdy TYPZ22="4")
Adres jednostki spisowej
19. 5 AN M AKODPZ2 Kod pocztowy
20. 35 AN M AMZ2 Miejscowość
21. 45 AN O AULZ2 Ulica
22. 9 AN M ADOMZ2 Nr domu
23. 10 AN AREZZ22 Pole rezerwowe
Nowe dane jednostki spisowej - jeśli zmiana jest typu "kasuj", to wszystkie pola należy pozostawić puste; jeśli dane nie zmieniają się, to należy je przepisać z poprzednich pól
24. 14 AN M BREGONJ Identyfikator REGON jednostki organizacyjnej, w której sporządzono spis, albo organu sporządzającego połączoną informację o zmianach
25. 35 AN M BNAZWAJ Nazwa lub skrócona nazwa jednostki organizacyjnej, w której sporządzono spis, albo organu sporządzającego połączoną informację o zmianach
26. 14 AN M BREGONU Identyfikator REGON urzędu sprawującego nadzór nad sporządzeniem spisu albo pole puste (tylko gdy TYPZ22="4")
Adres jednostki spisowej
27. 9 AN M BKODPZ2 Kod pocztowy - krajowy lub zagraniczny
28. 35 AN M BMZ2 Miejscowość
29. 45 AN O BULZ2 Ulica
30. 9 AN M BDOMZ2 Nr domu
31. 10 AN BREZZ22 Pole rezerwowe
32. 2 M KONZ22 Koniec rekordu - znaki ENTER (CR+LF)

Rekord końcowy pliku .PZ2

Nr pola Dług. pola Typ pola Wypeł. pola Nazwa pola Objaśnienia/wskazówki
33. 1 AN M TYPZ2Z Typ rekordu - wpisać znak "Z"
34. 5 N M SUMZ2 Suma kontrolna
35. 10 AN REZZ2Z Pole rezerwowe
36. 2 M KONZ2Z Koniec rekordu - znaki ENTER (CR+LF)

PLIKI PZ3 

Rekord nagłówkowy pliku .PZ3

Nr pola Dług. pola Typ pola Wypeł. pola Nazwa pola Objaśnienia/wskazówki
1. 1 AN M TYPZ3A Typ rekordu - wpisać znak "A"
2. 2 AN M TYPPZ3 Typ pliku - wpisać znaki "Z3"
3. 6 AN M IDSCAL Identyfikator organu sporządzającego połączoną informację o zmianach - przepisać z nazwy pliku
4. 3 N M NRZ Nr kolejny połączonej informacji o zmianach
5. 2 N M NRZ3 Nr pliku .PZ3 w połączonej informacji o zmianach - przepisać z nazwy pliku
6. 2 N M LZ1 Liczba plików .PZ1 tworzących tę połączoną informację o zmianach
7. 2 N M LZ2 Liczba plików .PZ2 tworzących tę połączoną informację o zmianach
8. 2 N M LZ3 Liczba plików .PZ3 tworzących tę połączoną informację o zmianach
9. 7 N M LRZ3 Liczba rekordów szczegółowych uprawnionych w tym pliku .PZ3
10. 10 AN REZZ3A Pole rezerwowe
11. 2 M KONZ3A Koniec rekordu - znaki ENTER (CR+LF)

Rekord szczegółowy pliku .PZ3

Nr pola Dług. pola Typ pola Wypeł. pola Nazwa pola Objaśnienia/wskazówki
12. 1 AN M TYPZ33 Typ rekordu - wpisać znak "3"
Dane uprawnionego pobrane z systemu ewidencji ludności
13. 11 N M PNE Nr ewidencyjny PESEL
14. 28 AB M PNAA Nazwisko aktualne - człon A
15. 28 AB O PNAB Nazwisko aktualne - człon B
16. 12 AB M PIAA Pierwsze imię
17. 12 AB O PIAB Drugie imię
18. 12 AB M PIOA Imię ojca
19. 12 AB M PIMA Imię matki
20. 8 N M PDATUR Data urodzenia w formacie : rrrrmmdd
21. 9 AN O DT Seria i numer dokumentu tożsamości
22. 5 N O KT Kod terytorialny (GUS) adresu stałego zameldowania
23. 8 N O ZGON Data zgonu w formacie : rrrrmmdd; jeśli uprawniony żyje - pole wypełnić zerami
24. 1 N M OBYW Kod obywatelstwa - wpisać 0, jeśli uprawniony ma obywatelstwo polskie, i 1 - w przeciwnym przypadku
25. 10 AN REZZ33 Pole rezerwowe
26. 2 M KONZ33 Koniec rekordu - znaki ENTER (CR+LF)

Rekord końcowy pliku .PZ3

Nr pola Dług. pola Typ pola Wypeł. pola Nazwa pola Objaśnienia/wskazówki
27. 1 AN M TYPZ3Z Typ rekordu - wpisać znak "Z"
28. 5 N M SUMZ3 Suma kontrolna
29. 10 AN REZZ3Z Pole rezerwowe
30. 2 M KONZ3Z Koniec rekordu - znaki ENTER (CR+LF)

* Pole należy wypełnić w odniesieniu do uprawnionych, o których mowa w art.3 pkt 1 lub art.3 pkt 1 lit. a) ustawy.

** Pole należy wypełnić w odniesieniu do uprawnionych, o których mowa w art.3 pkt 2 ustawy.

ZAŁĄCZNIK Nr  10

WZÓR

RAPORT O ZMIANACH W SPISACH WYKONANYCH W FORMIE ELEKTRONICZNEJ

(organ sporządzający

spis połączony)

WZÓR

Informacje dotyczące spisu połączonego ze zmianami

Nazwa pliku(ów) zawierającego spis połączony ze zmianami:

.......................................................

Data sporządzenia połączonej informacji o zmianach w spisach w

formie elektronicznej : .............................

Nazwa i adres urzędu organu sporządzającego spis połączony ze

zmianami ......................................................

...............................................................

...............................................................

Łączna liczba uprawnionych (pozycji) w spisach objętych

zmianami : ........................

* liczba uprawnionych (pozycji) usuniętych ze spisu : ......

* liczba usuniętych świadectw : ...................

* liczba uprawnionych (pozycji) dopisanych do spisu : ......

* liczba dopisanych świadectw : ..................

* liczba uprawnionych (pozycji) objętych uaktualnieniem : ..

* liczba świadectw wynikająca z uaktualnienia na + : .....

* liczba świadectw wynikająca z uaktualnienia na - : .....

Saldo liczby świadectw wynikające ze wszystkich zmian

(+ lub -) :......

Liczba spisów ze zmianami objętych spisem połączonym : ........

Raport opracował(a)

...............................

(imię i nazwisko - nr telefonu)

.................

(podpis)

Organ sporządzający spis połączony

.....................................

(pieczęć i podpis)

Miejscowość, data ...........

ZAŁĄCZNIK Nr  11

WZÓR

ZAWIADOMIENIE

..........................

(organ sporządzający spis)

..........................

(nazwa i adres jednostki

organizacyjnej, w której

sporządza się spis)

..........................

(pieczęć)

..........................

(identyfikator - REGON)

Pan(i)

................................

(imiona i nazwisko)

................................

(adres)

[] [] [] [] [] [] [] [] [] [] []

(numer ewidencyjny PESEL)

................................

(imiona rodziców)

................................

(data urodzenia - rok, miesiąc,

dzień)

Zawiadamia się, że zgodnie z art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 6

marca 1997 r. o zrekompensowaniu okresowego niepodwyższania

płac w sferze budżetowej oraz utraty niektórych wzrostów lub

dodatków do emerytur i rent (Dz. U. Nr 30, poz. 164) został(a)

Pan(i) umieszczony(a) w spisie uprawnionych do nieodpłatnego

nabycia świadectw rekompensacyjnych z tytułu zrekompensowania

okresowego niepodwyższania płac w sferze budżetowej - pod lp.

... . Przysługuje Panu(i) ........ świadectw rekompensacyjnych.

(podać liczbę)

Liczba przysługujących Panu(i) świadectw rekompensacyjnych

ustalona została zgodnie z załącznikiem do wymienionej ustawy i

wynika z zatrudnienia*), pełnienia służby*) w .................

.................................................... w okresie:

(wpisać nazwę jednostki organizacyjnej)

a) od 1 lipca 1991 r. do 31 grudnia 1991 r. - przez ...........

................................ w wymiarze ............ etatu,

(wpisać liczbę pełnych miesięcy)

b) od 1 stycznia 1992 r. do 28 czerwca 1992 r. - przez ........

................................ w wymiarze ............ etatu.

(wpisać liczbę pełnych miesięcy)

Uwaga! Powyższe dane przekazuje się w celu ich sprawdzenia

oraz ewentualnego sprostowania i uzupełnienia.

Zgodnie z art. 18 ust. 3 wymienionej ustawy, może Pan (i), w

terminie 14 dni od daty doręczenia zawiadomienia, wnieść do

organu sporządzającego spis pisemne lub ustne żądanie

sprostowania powyższych danych. Informacje w tej sprawie można

uzyskać pod nr tel. ........ .

Organ sporządzający spis

.............................

(pieczęć i podpis)

Miejscowość, data ...............

________

*) Niepotrzebne skreślić

ZAŁĄCZNIK Nr  12

WZÓR

ZAWIADOMIENIE

...............................

(organ sporządzający spis)

...............................

(nazwa i adres organu rentowego)

...............................

(identyfikator - REGON)

Znak: .........

Pan (i)

................................

(imię i nazwisko)

................................

(adres)

Dane dotyczące uprawnionego

Pan(i)

................................

(imiona i nazwisko)

................................

(adres)

[] [] [] [] [] [] [] [] [] [] []

(numer ewidencyjny PESEL)

................................

(imiona rodziców)

................................

(data urodzenia - rok, miesiąc,

dzień)

Zawiadamia się, że zgodnie z art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 6

marca 1997 r. o zrekompensowaniu okresowego niepodwyższania

płac w sferze budżetowej oraz utraty niektórych wzrostów lub

dodatków do emerytur i rent (Dz. U. Nr 30, poz. 164) został(a)

Pan(i) umieszczony(a) w spisie uprawnionych do nieodpłatnego

nabycia świadectw rekompensacyjnych z tytułu zrekompensowania

utraty niektórych wzrostów i dodatków do emerytur i rent - pod

lp. .... . Przysługuje Panu(i) .................... świadectw

(podać liczbę)

rekompensacyjnych.

Liczba przysługujących Panu(i) świadectw rekompensacyjnych

ustalona została zgodnie z załącznikiem do wymienionej ustawy.

Uwaga! Powyższe dane przekazuje się w celu ich sprawdzenia

oraz ewentualnego sprostowania i uzupełnienia.

Zgodnie z art. 18 ust. 3 wymienionej ustawy, może Pan (i), w

terminie 14 dni od daty doręczenia zawiadomienia, wnieść do

organu sporządzającego spis (nazwa i adres organu w nagłówku

zawiadomienia) pisemne lub ustne żądanie sprostowania danych

lub ustalenia liczby świadectw rekompensacyjnych. Informacje w

tej sprawie można uzyskać pod nr tel. ............. .

Kierownik organu rentowego

...............................

(pieczęć i podpis)

Miejscowość, data ...................

ZAŁĄCZNIK Nr  13

WZÓR

ZAWIADOMIENIE

(organ sporządzający spis)

.......................... WZÓR

(nazwa i adres jednostki

organizacyjnej, w której

sporządza się spis)

..........................

(pieczęć)

..........................

(identyfikator - REGON)

Pan (i)

................................

(imiona i nazwisko)

................................

(adres)

[] [] [] [] [] [] [] [] [] [] []

(numer ewidencyjny PESEL)

................................

(imiona rodziców)

................................

(data urodzenia - rok, miesiąc,

dzień)

Zawiadamia się, że stosownie do art. 18 ust. 5 ustawy z dnia

6 marca 1997 r. o zrekompensowaniu okresowego niepodwyższania

płac w sferze budżetowej oraz utraty niektórych wzrostów lub

dodatków do emerytur i rent (Dz. U. nr 30, poz. 164), żądanie

Pana(i) z dnia .............. dotyczące: sprostowania danych*),

ustalenia właściwej liczby świadectw rekompensacyjnych*),

zamieszczenia w spisie*) zostało:

- uwzględnione*)

Jest Pan(i) umieszczony(a) w spisie uprawnionych do

nieodpłatnego nabycia świadectw rekompensacyjnych z tytułu

zrekompensowania okresowego niepodwyższania płac w sferze

budżetowej - pod lp. ....... .

Przysługuje Panu(i) ............ świadectw rekompensacyjnych.

(podać liczbę)

Liczba przysługujących Panu(i) świadectw rekompensacyjnych

ustalona została zgodnie z załącznikiem do wymienionej ustawy

i wynika z zatrudnienia*), pełnienia służby*) w .............

.................................................. w okresie:

(wpisać nazwę jednostki organizacyjnej

a) od 1 lipca 1991 r. do 31grudnia 1991 r. - przez ..........

.................................. w wymiarze ........ etatu,

(wpisać liczbę pełnych miesięcy)

b) od 1 stycznia 1992 r. do 28 czerwca 1992 r. - przez ......

.................................. w wymiarze ........ etatu.

(wpisać liczbę pełnych miesięcy)

- nie uwzględnione*)

.............................................................

(podać uzasadnienie)

Zgodnie z art. 19 ust. 1 wymienionej ustawy przysługuje

Panu(i), w terminie 30 dni od dnia doręczenia zawiadomienia o

odmowie uwzględnienia żądania, prawo odwołania: do właściwego

sądu pracy*), w trybie przewidzianym do rozstrzygania sporów w

zakresie uposażeń*).

Organ sporządzający spis

..............................

(pieczęć i podpis)

Miejscowość, data ..............

________

*) Niepotrzebne skreślić

ZAŁĄCZNIK Nr  14

WZÓR

ZAWIADOMIENIE

...............................

(organ sporządzający spis)

...............................

(nazwa i adres organu rentowego)

...............................

(identyfikator - REGON)

Znak: .........

Pan (i)

................................

(imię i nazwisko)

................................

(adres)

Dane dotyczące uprawnionego

Pan(i)

................................

(imiona i nazwisko)

................................

(adres)

[] [] [] [] [] [] [] [] [] [] []

(numer ewidencyjny PESEL)

................................

(imiona rodziców)

................................

(data urodzenia - rok, miesiąc,

dzień)

Zawiadamia się, że stosownie do art. 18 ust. 5 ustawy z dnia

6 marca 1997 r. o zrekompensowaniu okresowego niepodwyższania

płac w sferze budżetowej oraz utraty niektórych wzrostów lub

dodatków do emerytur i rent (Dz. U. nr 30, poz. 164), żądanie

Pana(i) z dnia .............. dotyczące: sprostowania danych*),

ustalenia właściwej liczby świadectw rekompensacyjnych*),

zamieszczenia w spisie*) zostało:

- uwzględnione*)

Jest Pan(i) umieszczony(a) w spisie uprawnionych do

nieodpłatnego nabycia świadectw rekompensacyjnych z tytułu

zrekompensowania utraty niektórych wzrostów lub dodatków do

emerytur i rent - pod lp. ....... .

Przysługuje Panu(i) ............ świadectw rekompensacyjnych.

(podać liczbę)

Liczba przysługujących Panu(i) świadectw rekompensacyjnych

ustalona została zgodnie z załącznikiem do wymienionej

ustawy.

- nie uwzględnione*)

.............................................................

(podać uzasadnienie)

Zgodnie z art. 19 ust. 1 wymienionej ustawy, przysługuje

Panu(i), w terminie 30 dni od dnia doręczenia zawiadomienia o

odmowie uwzględnienia żądania, prawo odwołania do sądu

wojewódzkiego - sądu pracy i ubezpieczeń społecznych, za

pośrednictwem organu rentowego sporządzającego spis.

Kierownik organu rentowego

...............................

(pieczęć i podpis)

Miejscowość, data ..............

________

*) Niepotrzebne skreślić

1 § 2 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 7 października 1997 r. (Dz.U.97.126.811) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 15 października 1997 r.
2 § 4 ust. 1 pkt 1 lit. d):

- zmieniona przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 7 października 1997 r. (Dz.U.97.126.811) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 15 października 1997 r.,

- zmieniona przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 26 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.26.151) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 lutego 1998 r.

3 § 4 ust. 1 pkt 2 lit. h) zmieniona przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 7 października 1997 r. (Dz.U.97.126.811) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 15 października 1997 r.
4 § 5 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 7 października 1997 r. (Dz.U.97.126.811) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 15 października 1997 r.
5 § 5 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 7 października 1997 r. (Dz.U.97.126.811) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 15 października 1997 r.
6 § 8 ust. 1 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 26 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.26.151) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 lutego 1998 r.
7 Załączniki zmienione przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 7 października 1997 r. (Dz.U.97.126.811) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 15 października 1997 r.
8 Załącznik nr 3 zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 26 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.26.151) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 lutego 1998 r.
9 Załącznik nr 4 zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 26 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.26.151) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 lutego 1998 r.
10 Załącznik nr 5 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 26 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.26.151) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 lutego 1998 r.
11 Załącznik nr 8 zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 26 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.26.151) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 lutego 1998 r.
12 Załącznik nr 9 zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 26 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.26.151) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 lutego 1998 r.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024