Wzór protokołu obowiązkowej kontroli.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 23 czerwca 2003 r.
w sprawie wzoru protokołu obowiązkowej kontroli

Na podstawie art. 59d ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2000 r. Nr 106, poz. 1126, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Określa się wzór protokołu obowiązkowej kontroli, stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§  2. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2004 r.
______

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - budownictwo, gospodarka przestrzenna i mieszkaniowa, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz. 165).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2000 r. Nr 109, poz. 1157 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 5, poz. 42, Nr 100, poz. 1085, Nr 110, poz. 1190, Nr 115, poz. 1229, Nr 129, poz. 1439 i Nr 154, poz. 1800, z 2002 r. Nr 74, poz. 676 oraz z 2003 r. Nr 80, poz. 718.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

Pieczątka

organu nadzoru budowlanego

............................ dnia ....................

PROTOKÓŁ

KONTROLI OBOWIĄZKOWEJ

zakończonej budowy obiektu budowlanego

przeprowadzonej na podstawie art. 59a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane

(Dz. U. z 2000 r. Nr 106, poz. 1126, z późn. zm.).

1. Inwestor: ............................................................................................................................................

............................................................................................................................................................

............................................................................................................................................................

............................................................................................................................................................

(imię i nazwisko lub nazwa oraz adres inwestora)
2. Kategoria/-e obiektu budowlanego i rodzaj/-e obiektu budowlanego:
..................................................................................................................................................................
3. Adres (lokalizacja) obiektu budowlanego:
..................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................

4. Data przeprowadzenia kontroli: .........................................................................................................
5. Kontrolę przeprowadził: ....................................................................................................................

..................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................

(organ nadzoru budowlanego, imię i nazwisko kontrolującego/-ych)
6. W kontroli uczestniczyli:
1) inwestor - ...................................................................................................................................,
(imię i nazwisko inwestora albo osoby uprawnionej do reprezentowania osoby prawnej )
przy udziale:
2) inspektora nadzoru inwestorskiego ............................................................................................,
(imię i nazwisko, specjalność, nr uprawnień bud.,

przynależność do izby samorządu zawodowego - nazwa)

3) kierownika budowy ....................................................................................................................,
(imię i nazwisko, specjalność, nr uprawnień bud., przynależność do izby samorządu zawodowego - nazwa)
4) projektanta ..................................................................................................................................,
(imię i nazwisko, specjalność, nr uprawnień bud., przynależność do izby samorządu zawodowego - nazwa)
7. Wezwanie do przeprowadzenia kontroli z dnia .......................... znak ..............................

wpłynęło do organu nadzoru budowlanego w dniu ....................................... nr rej.

............................................... .

8. Ustalenia kontroli
8.1. Zgodność obiektu budowlanego z projektem zagospodarowania działki lub terenu: ........................................................................................................................... .
8.2. Zgodność obiektu budowlanego z projektem architektoniczno-budowlanym, w zakresie:
a) charakterystycznych parametrów technicznych obiektu budowlanego:
– kubaturyx/: .................................................................................,
– pow. zabudowyx/: ......................................................................,
– wysokości, długości i szerokościx/: ...........................................,
– liczby kondygnacjix/: .................................................................,
– inne ............................................................................................,
b) wykonania widocznych elementów nośnych układu konstrukcyjnego obiektu budowlanego:
.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................,

c) geometrii dachu (kąt nachylenia, wysokość kalenicy i układ połaci dachowych):
.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................,

d) wykonania urządzeń budowlanych:
.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................,

e) wykonania zasadniczych elementów wyposażenia budowlano-instalacyjnego zapewniających użytkowanie obiektu budowlanego zgodnie z przeznaczeniem:
.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................,

f) zapewnienia warunków niezbędnych do korzystania z obiektu budowlanego przez osoby niepełnosprawne, w szczególności poruszające się na wózkach inwalidzkich - w stosunku do obiektu użyteczności publicznej i budynku mieszkalnego wielorodzinnego:
.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.................................................................................................................................... .

8.3. Wyroby budowlane (wbudowane w zakończony obiekt budowlany), szczególnie istotne dla bezpieczeństwa konstrukcji i bezpieczeństwa pożarowego, posiadają dokumenty potwierdzające ich dopuszczenie do obrotu i powszechnego albo jednostkowego stosowania w budownictwie:
..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

............................................................................................................................................ .

8.4. Wypełniony został obowiązek dokonania rozbiórki istniejących obiektów budowlanych lub obiektów tymczasowych (w przypadku nałożenia w pozwoleniu na budowę):
..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

............................................................................................................................................ .

8.5. Wykonane zostały wszystkie roboty budowlane objęte pozwoleniem na budowę i projektem budowlanym, umożliwiające oddanie obiektu do użytkowania:
..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

............................................................................................................................................ .

Nie została wykonana część robót wykończeniowych lub innych robót budowla-

nych, związanych z obiektem budowlanym - obiekt spełnia warunki do wydania po-

zwolenia na użytkowanie (określić zakres i termin ich wykonania):

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

............................................................................................................................................ .

8.6. Stwierdzono istotne odstąpienie od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych

warunków pozwolenia na budowę:

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

............................................................................................................................................ .

8.7. Stwierdzono nieistotne odstąpienie od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych

warunków pozwolenia na budowę:

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

............................................................................................................................................ .

8.8. Przystąpienie do użytkowania obiektu budowlanego lub jego części przed wykonaniem

wszystkich robót budowlanych, zgodnie z art. 55 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.

- Prawo budowlane:
a) obiekt budowlany lub jego część przeznaczona do użytkowania:
..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

............................................................................................................................................ .

b) roboty budowlane pozostałe do wykonania:
..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

............................................................................................................................................ .

8.9. Uporządkowanie i właściwe zagospodarowanie terenu budowy oraz terenów przyległych:
..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

............................................................................................................................................ .

9. Wnioski końcowe:
..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

............................................................................................................................................ .

10. Uwagi zgłoszone przez osoby uczestniczące w kontroli (wymienione w pkt 6):
..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

..............................................................................................................................................

............................................................................................................................................ .

Protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, które po odczytaniu

podpisano bez uwag/z uwagamix/.

Osoby uczestniczące w kontroli: Kontrolujący:
(wymienione w pkt 6)
1.................................. 1..................................
2.................................. 2..................................
3..................................
4..................................

x/ Niepotrzebne skreślić.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024