Uprawnienia zawodowe w dziedzinie geodezji i kartografii.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 30 lipca 2003 r.
w sprawie uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii

Na podstawie art. 45 ust. 5 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2000 r. Nr 100, poz. 1086, z późn. zm. 2)) zarządza się, co następuje:

Rozdział  1

Przepisy ogólne

§  1.
Rozporządzenie określa:
1)
tryb składania wniosków o nadanie uprawnień zawodowych;
2)
sposób i warunki uznania praktyki zawodowej;
3)
organizację działania komisji kwalifikacyjnej;
4)
sposób przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego;
5)
sposób ustalania kosztów postępowania kwalifikacyjnego;
6)
sposób prowadzenia i zakres danych centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia zawodowe;
7)
wzory świadectw uprawnień zawodowych.
§  2.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne;
2)
uprawnieniach zawodowych - należy przez to rozumieć uprawnienia zawodowe w dziedzinie geodezji i kartografii, nadawane przez Głównego Geodetę Kraju na podstawie art. 45 ust. 1 ustawy;
3)
komisji kwalifikacyjnej - należy przez to rozumieć komisję do spraw uprawnień zawodowych;
4)
osobie zainteresowanej - należy przez to rozumieć osobę ubiegającą się o nadanie jej uprawnień zawodowych;
5)
rejestrze - należy przez to rozumieć centralny rejestr osób posiadających uprawnienia zawodowe.
§  3.
Komisja kwalifikacyjna przeprowadza postępowanie kwalifikacyjne wobec osób zainteresowanych, spełniających warunki określone w art. 44 ustawy.

Rozdział  2

Tryb składania wniosków o nadanie uprawnień zawodowych

§  4.
1.
Osoba zainteresowana składa wniosek o nadanie uprawnień zawodowych na formularzu, którego wzór jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
2.
Osoba zainteresowana dołącza do wniosku:
1)
dokumenty potwierdzające posiadanie wykształcenia, o którym mowa w art. 44 ust. 1 pkt 1 lub art. 44 ust. 2 ustawy;
2)
dokumenty potwierdzające praktykę zawodową;
3)
oświadczenie osoby zainteresowanej o niekaralności za przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów;
4)
inne dokumenty mające wpływ na ocenę dotychczasowego dorobku zawodowego, w tym opinie pracodawców;
5)
dwie fotografie o wymiarach 36 x 45 mm.
§  5.
Osoby, o których mowa w art. 44 ust. 3 ustawy, dołączają do wniosku wykaz dorobku naukowego w zakresach uprawnień zawodowych wymienionych w art. 43 ustawy, potwierdzony pracami i publikacjami zawodowymi, a także prowadzonymi zajęciami dydaktycznymi.
§  6.
W razie złożenia wniosku niekompletnego zwraca się go osobie zainteresowanej w celu uzupełnienia.
§  7.
Osoba zainteresowana może w jednym postępowaniu kwalifikacyjnym złożyć wniosek o nadanie uprawnień zawodowych wyłącznie w jednym z zakresów, o których mowa w art. 43 ustawy.

Rozdział  3

Sposób i warunki uznania praktyki zawodowej

§  8.
Osoba zainteresowana dokumentuje praktykę zawodową zaświadczeniem pracodawcy lub składa oświadczenie dotyczące praktyki zawodowej.
§  9.
Praktyka zawodowa jest uznawana, jeżeli odpowiada zakresowi uprawnień zawodowych, o których nadanie ubiega się osoba zainteresowana.
§  10.
Zespół kwalifikacyjny, o którym mowa w § 15 ust. 1, w części wstępnej postępowania, bada złożone zaświadczenia lub oświadczenia dokumentujące praktykę zawodową w sposób określony w § 17 ust. 2-6, uwzględniając warunki określone w art. 44 ust. 1-3 ustawy.

Rozdział  4

Organizacja działania komisji kwalifikacyjnej

§  11.
W skład komisji kwalifikacyjnej wchodzą:
1)
przewodniczący;
2)
trzech wiceprzewodniczących;
3)
członkowie.
§  12.
1.
Komisja kwalifikacyjna działa w podkomisjach:
1)
podkomisja I - dla uprawnień zawodowych, o których mowa w art. 43 pkt 1, 2, 4 i 5 ustawy;
2)
podkomisja II - dla uprawnień zawodowych, o których mowa w art. 43 pkt 3 ustawy;
3)
podkomisja III - dla uprawnień zawodowych, o których mowa w art. 43 pkt 6 i 7 ustawy.
2.
Pracami podkomisji kierują wiceprzewodniczący komisji kwalifikacyjnej.
§  13.
1.
Pracami komisji kwalifikacyjnej kieruje jej przewodniczący, który w szczególności:
1)
wnioskuje do Głównego Geodety Kraju w sprawie ustalania harmonogramów postępowania kwalifikacyjnego;
2)
zapewnia opracowanie propozycji zestawów pytań na egzaminy pisemne;
3)
inicjuje działania mające na celu podnoszenie poziomu wiedzy członków komisji kwalifikacyjnej i zachowanie jednolitości postępowań kwalifikacyjnych.
2.
Przewodniczący może powierzyć bezpośrednie kierowanie pracami komisji kwalifikacyjnej jednemu z wiceprzewodniczących.

Rozdział  5

Sposób przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego

§  14.
Komisja kwalifikacyjna przeprowadza postępowanie kwalifikacyjne w terminie nie dłuższym niż 4 miesiące od dnia złożenia wniosku przez osobę zainteresowaną.
§  15.
1.
Główny Geodeta Kraju, w celu przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego, na wniosek przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego komisji kwalifikacyjnej, wyznacza zespół kwalifikacyjny w liczbie od 3 do 5 osób, spośród osób wchodzących w skład właściwej podkomisji, w zależności od ilości wniosków złożonych przez osoby zainteresowane.
2.
Zespołem kwalifikacyjnym kieruje przewodniczący komisji kwalifikacyjnej, jeden z wiceprzewodniczących lub inna osoba wchodząca w skład zespołu, wyznaczona przez Głównego Geodetę Kraju.
3.
Przewodniczący komisji kwalifikacyjnej kieruje zespołem kwalifikacyjnym, jeżeli postępowanie kwalifikacyjne dotyczy osoby zainteresowanej posiadającej tytuł profesora albo stopień specjalizacji zawodowej.
§  16.
1.
Postępowania kwalifikacyjne są organizowane w siedzibie Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii.
2.
W uzasadnionych przypadkach Główny Geodeta Kraju może podjąć decyzję o zorganizowaniu postępowania kwalifikacyjnego w innym miejscu.
§  17.
1.
Postępowanie kwalifikacyjne składa się z części wstępnej i z części sprawdzającej.
2.
Część wstępna odbywa się na posiedzeniu zespołu kwalifikacyjnego nie później niż na 14 dni przed wyznaczonym przez przewodniczącego komisji kwalifikacyjnej terminem części sprawdzającej.
3.
Część wstępna obejmuje:
1)
badanie dokumentów złożonych przez osobę zainteresowaną pod względem formalnoprawnym;
2)
ocenę spełnienia przez osobę zainteresowaną warunków określonych w art. 44 ust. 1-3 ustawy;
3)
rozstrzygnięcie o dopuszczeniu lub niedopuszczeniu osoby zainteresowanej do części sprawdzającej, potwierdzone zapisem protokolarnym.
4.
Przewodniczący zespołu kwalifikacyjnego powiadamia osobę zainteresowaną na piśmie o brakach w dokumentacji lub odmowie dopuszczenia do części sprawdzającej, wraz z uzasadnieniem.
5.
Zespół kwalifikacyjny przed rozpoczęciem części sprawdzającej:
1)
rozpatruje, z udziałem osób zainteresowanych, o których mowa w ust. 4, wniesione przez te osoby dodatkowe dokumenty i oświadczenia;
2)
podejmuje wobec tych osób rozstrzygnięcie, o którym mowa w ust. 3 pkt 3.
6.
Po zakończeniu części wstępnej postępowania zespół kwalifikacyjny wypełnia część I protokołu. W przypadku osób niedopuszczonych do części sprawdzającej zespół kwalifikacyjny wypełnia również część III protokołu.
§  18.
1.
Część sprawdzającą postępowania kwalifikacyjnego przeprowadza się w formie egzaminu pisemnego i ustnego.
2.
Maksymalna liczba osób, które mogą jednocześnie zdawać egzamin, nie może przekraczać 45.
3.
Główny Geodeta Kraju lub z jego upoważnienia wiceprezes lub inny pracownik Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii doręcza zapieczętowane zestawy pytań egzaminu pisemnego przewodniczącemu zespołu kwalifikacyjnego.
§  19.
1.
Egzamin pisemny składa się z dwóch części:
1)
części ogólnej, będącej egzaminem testowym sprawdzającym znajomość przepisów prawnych oraz standardów technicznych dotyczących geodezji, kartografii oraz krajowego systemu informacji o terenie, których znajomość jest wymagana bez względu na zakres uprawnień zawodowych, przy czym do każdego pytania testowego są dołączone odpowiedzi, z których tylko jedna jest poprawna;
2)
części szczegółowej, polegającej na udzieleniu odpowiedzi na pytania dotyczące wykonywania prac geodezyjnych i kartograficznych, z uwzględnieniem zakresu uprawnień zawodowych, o nadanie których ubiega się osoba zainteresowana, oraz na wskazaniu przepisów regulujących zagadnienia określone w pytaniach.
2.
Liczba pytań na egzaminie pisemnym wynosi:
1)
w części ogólnej: 60 pytań testowych;
2)
w części szczegółowej: 3 pytania o charakterze opisowym.
3.
Czas trwania każdej z części egzaminu pisemnego wynosi 1 godzinę.
§  20.
1.
Osoba zainteresowana, która w okresie sześciu miesięcy przed przystąpieniem do egzaminu ukończyła z wynikiem pozytywnym postępowanie w sprawie innego zakresu uprawnień zawodowych, jest zwolniona z części ogólnej egzaminu pisemnego.
2.
W czasie trwania egzaminu pisemnego osoby zainteresowane mogą posługiwać się tekstami aktów prawnych i zbiorami orzeczeń.
3.
Przed wejściem na salę egzaminacyjną osoba zainteresowana okazuje dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość.
4.
Przed rozpoczęciem egzaminu przewodniczący zespołu kwalifikacyjnego informuje osoby zainteresowane o warunkach organizacyjnych jego przeprowadzenia.
5.
Korzystanie przez osobę zainteresowaną z pomocy innych uczestników egzaminu lub opracowań innych, niż wymienione w ust. 2, powoduje w stosunku do tej osoby przerwanie egzaminu przez przewodniczącego zespołu kwalifikacyjnego i jest równoznaczne z negatywnym wynikiem egzaminu.
§  21.
1.
Członkowie zespołu kwalifikacyjnego oceniają udzielone podczas egzaminu pisemnego odpowiedzi w następujący sposób:
1)
w części ogólnej przyznaje się 1 punkt za każdą poprawną odpowiedź;
2)
w części szczegółowej przyznaje się od 0 do 7 punktów za odpowiedź na każde z pytań;
3)
uzyskanie co najmniej 41 punktów w części ogólnej egzaminu oraz uzyskanie co najmniej 15 punktów w części szczegółowej oznacza wynik pozytywny;
4)
prace pisemne z oceną negatywną są sprawdzane powtórnie przez innego członka zespołu kwalifikacyjnego.
2.
Nie sprawdza się części szczegółowej egzaminu pisemnego osoby zainteresowanej, która nie uzyskała wyniku pozytywnego z części ogólnej.
3.
Wynik egzaminu pisemnego wpisuje się na arkuszu pracy egzaminacyjnej, opatrując go datą i podpisem sprawdzającego.
§  22.
Warunkiem dopuszczenia do egzaminu ustnego jest uzyskanie pozytywnego wyniku egzaminu pisemnego.
§  23.
1.
W czasie egzaminu ustnego członkowie zespołu kwalifikacyjnego zadają indywidualnie pytania osobie zainteresowanej.
2.
Odpowiedzi ocenia cały zespół kwalifikacyjny.
3.
Członkowie zespołu kwalifikacyjnego formułują pytania w sposób zwięzły i jasny, z uwzględnieniem zakresu uprawnień zawodowych, o które ubiega się osoba zainteresowana. Przewodniczący zespołu kwalifikacyjnego, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, może zinterpretować treść zadanego pytania.
4.
Zespół kwalifikacyjny dokonuje oceny egzaminu ustnego i całego postępowania kwalifikacyjnego.
5.
W przypadku braku zgodności członków zespołu w ocenie egzaminu ustnego, przewodniczący zarządza głosowanie. Przy równej liczbie głosów decyduje głos przewodniczącego.
6.
Negatywny wynik egzaminu ustnego wymaga szczegółowego uzasadnienia, w tym przedstawienia zagadnień, których osoba egzaminowana nie opanowała w stopniu umożliwiającym wykonywanie samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji i kartografii, oraz przebiegu egzaminu ustnego i związanego z tym stanowiska członków komisji.
§  24.
1.
Z przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego zespół kwalifikacyjny sporządza protokół, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.
2.
Po podpisaniu protokołu przewodniczący zespołu kwalifikacyjnego ogłasza osobie zainteresowanej ostateczny wynik postępowania kwalifikacyjnego.
3.
Protokoły z przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego przewodniczący zespołu kwalifikacyjnego niezwłocznie przekazuje Głównemu Geodecie Kraju.
§  25.
1.
Postępowanie kwalifikacyjne w stosunku do osób zainteresowanych posiadających tytuł profesora albo stopień specjalizacji zawodowej przeprowadza się odrębnie.
2.
Postępowanie kwalifikacyjne wobec osób wymienionych w ust. 1 obejmuje wyłącznie część wstępną postępowania, o której mowa w § 17 ust. 1.
3.
Po zakończeniu części wstępnej postępowania wobec osób zainteresowanych, o których mowa w ust. 1, zespół kwalifikacyjny wypełnia część III protokołu.

Rozdział  6

Sposób ustalania kosztów postępowania kwalifikacyjnego

§  26.
Wysokość kosztów postępowania kwalifikacyjnego ustala się na podstawie analizy przewidywanych kosztów, stosownie do prognozowanej liczby osób zainteresowanych w danym roku budżetowym.
§  27.
Koszty postępowania kwalifikacyjnego obejmują:
1)
koszty bezpośrednie, w skład których wchodzą koszty:
a)
wynagrodzenia, przejazdów, noclegów i diet członków zespołu kwalifikacyjnego,
b)
wynajmu sal na egzamin i posiedzenia zespołu,
c)
materiałów i prac biurowych związanych z przeprowadzeniem postępowania kwalifikacyjnego, w tym druku formularzy zawierających pytania egzaminacyjne;
2)
koszty pośrednie, które obejmują w szczególności:
a)
koszty organizowania okresowych posiedzeń komisji kwalifikacyjnej lub posiedzeń zespołów kwalifikacyjnych, mających na celu ujednolicenie zasad postępowania kwalifikacyjnego wobec wszystkich osób zainteresowanych oraz podsumowanie doświadczeń wynikających z prowadzonych postępowań kwalifikacyjnych,
b)
koszty opracowania pytań egzaminacyjnych,
c)
koszty wydawnictw informacyjno-szkoleniowych,
d)
koszty związane z obsługą prac komisji kwalifikacyjnej, w tym obsługą księgową i obsługą administracyjno-prawną.
§  28.
1.
W przypadku niedopuszczenia osoby zainteresowanej do części sprawdzającej postępowania kwalifikacyjnego, osobie tej zwraca się 50 % wpłaty wniesionej na poczet pokrycia kosztów postępowania kwalifikacyjnego.
2.
Wzory świadectw nadania uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii są określone w załącznikach nr 3 i 4 do rozporządzenia.

Rozdział  7

Sposób prowadzenia i zakres danych centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia zawodowe

§  29.
Główny Geodeta Kraju prowadzi rejestr w postaci informatycznej bazy danych.
§  30.
Rejestr zawiera następujące dane osób posiadających uprawnienia zawodowe:
1)
nazwisko, imię (imiona);
2)
imię ojca;
3)
datę i miejsce urodzenia;
4)
numer PESEL, jeżeli został nadany;
5)
adres miejsca zamieszkania;
6)
informacje o wykształceniu;
7)
numer świadectwa;
8)
zakresy posiadanych uprawnień zawodowych i daty nadania;
9)
informacje o rodzajach orzeczonych kar dyscyplinarnych, w tym datę wydania i numer decyzji o ukaraniu oraz okres, na który kara została orzeczona.
§  31.
Główny Geodeta Kraju publikuje informacje wymienione w § 30 pkt 7-9 w sieci Internet.

Rozdział  8

Przepis końcowy

§  32.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej.3)
______

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - budownictwo, gospodarka przestrzenna i mieszkaniowa, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz.165 i Nr 141, poz. 1359). Właściwość Ministra Infrastruktury do wydania niniejszego rozporządzenia wynika z art. 44 ustawy z dnia 21 grudnia 2001 r. o zmianie ustawy o organizacji i trybie pracy Rady Ministrów oraz o zakresie działania ministrów, ustawy o działach administracji rządowej oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 154, poz. 1800).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2000 r. Nr 120, poz. 1268 oraz z 2001 r. Nr 110, poz. 1189, Nr 115, poz. 1229 i Nr 125, poz. 1363.

3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 14 listopada 2000 r. w sprawie sposobu, trybu i szczegółowych warunków nadawania uprawnień zawodowych oraz działania komisji kwalifikacyjnej do spraw uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii (Dz. U. Nr 107, poz.1139), zachowanym w mocy na podstawie art. 78 ustawy z dnia 22 grudnia 2000 r. o zmianie niektórych upoważnień ustawowych do wydawania aktów normatywnych oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 120, poz. 1268).

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

WNIOSEK

O NADANIE UPRAWNIEŃ ZAWODOWYCH

I.Wnoszę o nadanie uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii w następujących zakresach:*)

1. geodezyjne pomiary sytuacyjno-wysokościowe,

realizacyjne i inwentaryzacyjne,

2. rozgraniczanie i podziały nieruchomości (gruntów) oraz

sporządzanie dokumentacji do celów prawnych,

3. geodezyjne pomiary podstawowe,

4. geodezyjna obsługa inwestycji,

5. geodezyjne urządzanie terenów rolnych i leśnych,

6. redakcja map,

7. fotogrametria i teledetekcja.

______

*) Niepotrzebne skreślić.

II.Dane osobowe osoby zainteresowanej

1. ................. 2. .............. 3. ..................

(nazwisko) (imię) (nazwisko rodowe)

4. ......................... 5. ............................

(imiona rodziców) (data i miejsce urodzenia)

6. ..................... 7. ................................

(nr PESEL) (wykształcenie)

8. .........................................................

(nazwa szkoły i rok ukończenia)

9. .........................................................

(adres zamieszkania i kod pocztowy)

III.Oświadczenie

Oświadczam, iż wyrażam zgodę na przetwarzanie przez

Główny Urząd Geodezji i Kartografii z siedzibą w Warszawie,

przy ul. Wspólnej 2, moich danych osobowych w

administrowanym przez GUGiK centralnym rejestrze osób

posiadających uprawnienia zawodowe.

Jednocześnie potwierdzam, iż zostałem poinformowany o

przysługującym mi prawie, a w szczególności o możliwości

wglądu do moich danych osobowych i możliwości ich

poprawienia, a także celu zbierania danych.

...................

(data i podpis)

IV.Przebieg praktyki zawodowej

Lp. Nazwa zakładu pracy i adres Zajmowane stanowisko (w okresie od - do) Liczba lat praktyki zawodowej
Razem:

Oświadczenie:

Stwierdzam własnoręcznym podpisem prawdziwość danych zamieszczonych we wniosku.

.......................

(data i podpis)

V.Do wniosku załączam następujące dokumenty:

1. uwierzytelniony odpis (kopię) dyplomu szkoły wyższej

lub średniej,

2. opis prac geodezyjnych i kartograficznych wykonywanych

podczas dotychczasowej praktyki zawodowej,

3. oświadczenie o niekaralności za przestępstwa przeciwko

wiarygodności dokumentów,

4. kopię świadectwa posiadanych uprawnień zawodowych,

5. zaświadczenia i opinie pracodawców potwierdzające

praktykę zawodową,

6. *) ...........................................

______

*) Wymienić dokumenty, które według uznania osoby

zainteresowanej mają wpływ na ocenę jej dorobku

zawodowego.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

PROTOKÓŁ

Główny Urząd Geodezji i Kartografii

KOMISJA KWALIFIKACYJNA

ds. uprawnień zawodowych

w dziedzinie geodezji i kartografii

postępowania kwalifikacyjnego przeprowadzonego w stosunku do:

............................................................

(tytuł zawodowy, nazwisko, imię i imię ojca osoby

zainteresowanej)

Zespół kwalifikacyjny w składzie:

przewodniczący:

członkowie: ...........................

...........................

...........................

...........................

...........................

działając na podstawie art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 17 maja

1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2000

r. Nr 100, poz. 1086, z późn. zm.) oraz rozporządzenia

Ministra Infrastruktury z dnia 30 lipca 2003 r. w sprawie

uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii

(Dz. U. Nr 143, poz. 1396) przeprowadził postępowanie

kwalifikacyjne w stosunku do osoby zainteresowanej,

wymienionej w protokóle.

WYNIKI POSTĘPOWANIA KWALIFIKACYJNEGO

I. Część wstępna

1. Badanie złożonych dokumentów:

1) osoba zainteresowana spełnia kryteria formalne;

2) osoba zainteresowana nie spełnia następujących

kryteriów formalnych: .............................

...................................................

...................................................

...................................................

..................................................;

3) dokumenty złożone przez osobę zainteresowaną uznaje

się za kompletne;

4) dokumenty złożone przez osobę zainteresowaną

zawierają następujące braki: ......................

...................................................

...................................................

.............. i należy wezwać osobę zainteresowaną

do ich uzupełnienia.

2. Ustalenia zespołu kwalifikacyjnego.

Zespół kwalifikacyjny postanawia dopuścić / nie

dopuścić*) osobę zainteresowaną do części

sprawdzającej postępowania we wnioskowanym zakresie.

Członkowie: Przewodniczący:

................. ..................

.................

.................

.................

...........................

(miejscowość i data)

Wynik rozmowy przeprowadzonej na drugim posiedzeniu z osobą

zainteresowaną, kwestionującą ustalenia zespołu

kwalifikacyjnego podjęte na pierwszym posiedzeniu bądź

udzielającą wyjaśnień, o które zespół prosił, i ostateczne

ustalenia dotyczące uczestniczenia osoby zainteresowanej w

dalszym postępowaniu:

...........................................................

...........................................................

...........................................................

...........................................................

...........................................................

...........................................................

...........................................................

...........................................................

...........................................................

...........................................................

...........................................................

...........................................................

...........................................................

...........................................................

...........................................................

...........................................................

..................................

(data i podpis przewodniczącego)

______

*) Niepotrzebne skreślić.

II. Część sprawdzająca

1. Wynik egzaminu pisemnego:

a) część ogólna ........ pkt przy wymaganym

minimum 41 pkt,

b) część szczegółowa ........... pkt przy

wymaganym minimum 15 pkt.

Zespół kwalifikacyjny postanawia dopuścić / nie

dopuścić*) osobę zainteresowaną do egzaminu ustnego.

2. Egzamin ustny - zadane pytania i wyniki odpowiedzi:

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

Członkowie: Przewodniczący:

....................... ......................

.......................

.......................

.......................

..........................

(miejscowość i data)

______

*) Niepotrzebne skreślić.

III. Ogólna ocena postępowania kwalifikacyjnego

1. Stwierdza się, że wymieniona w protokole osoba, w

stosunku do której przeprowadzono postępowanie

kwalifikacyjne

posiada kwalifikacje

do nadania uprawnień zawodowych w dziedzinie

geodezji i kartografii w zakresie:

1) geodezyjne pomiary sytuacyjno-wysokościowe,

realizacyjne i inwentaryzacyjne;

2) rozgraniczanie i podziały nieruchomości (gruntów)

oraz sporządzanie dokumentacji dla celów

prawnych;

3) geodezyjne pomiary podstawowe;

4) geodezyjna obsługa inwestycji;

5) geodezyjne urządzenia terenów rolnych i leśnych;

6) redakcja map;

7) fotogrametria i teledetekcja.*)

Świadectwo nadania uprawnień zawodowych wpisano do

rejestru pod nr ......................

(wypełnia się tylko w przypadku nadania nowego

numeru w centralnym rejestrze osób uprawnionych)

2. Stwierdza się, że wymieniona w protokóle osoba, w

stosunku do której przeprowadzono postępowanie, nie

posiada kwalifikacji do nadania uprawnień zawodowych

we wnioskowanym zakresie.*)

Uzasadnienie:

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

....................................................

Członkowie: Przewodniczący:

...................... .....................

......................

......................

......................

..........................

(miejscowość i data)

______

*) Niepotrzebne skreślić.

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WZÓR

wzór

Uwaga: Świadectwo o wymiarach 15x10 cm, dwustronnie foliowane, zaginane wzdłuż krawędzi pionowej. Strony 2 i 3 łączą się bocznymi krawędziami, krawędź boczna prawa strony 2 z boczną lewą strony 3.

ZAŁĄCZNIK Nr  4

WZÓR

wzór

Uwaga: Świadectwo o wymiarach 15x10 cm, dwustronnie foliowane, zaginane wzdłuż krawędzi pionowej. Strony 2 i 3 łączą się bocznymi krawędziami, krawędź boczna prawa strony 2 z boczną lewą strony 3.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024