Akredytacja placówek i ośrodków prowadzących kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU1)
z dnia 20 grudnia 2003 r.
w sprawie akredytacji placówek i ośrodków prowadzących kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych

Na podstawie art. 68b ust. 9 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa:
1)
szczegółowe warunki i tryb przyznawania i cofania akredytacji placówkom kształcenia ustawicznego, placówkom kształcenia praktycznego oraz ośrodkom dokształcania i doskonalenia zawodowego, prowadzącym kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych, a także działalności oświatowej, o której mowa w art. 83a ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty;
2)
skład i sposób działania zespołu powoływanego przez kuratora oświaty w celu przeprowadzenia oceny działalności placówki, ośrodka lub działalności oświatowej, o których mowa w pkt 1;
3)
warunki wynagradzania członków zespołu, o którym mowa w pkt 2;
4)
wzory dokumentów stosowanych w postępowaniu o uzyskanie akredytacji;
5)
wysokość i tryb wnoszenia opłat przez podmioty ubiegające się o akredytację.
§  2. 
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty;
2)
placówce - należy przez to rozumieć publiczne i niepubliczne: placówki kształcenia ustawicznego, placówki kształcenia praktycznego, ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego, a także odpowiednio działalność oświatową, o której mowa w art. 83a ust. 2 ustawy, obejmującą prowadzenie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych;
3)
zespole akredytacyjnym - należy przez to rozumieć zespół powołany przez kuratora oświaty w celu przeprowadzenia oceny działalności placówki ubiegającej się o akredytację.
§  3. 
O przyznanie akredytacji może ubiegać się placówka prowadząca co najmniej rok kształcenie w zakresie objętym wnioskiem o przyznanie akredytacji, w formach pozaszkolnych wymienionych we wniosku, których czas trwania obejmował nie mniej niż 30 godzin zajęć edukacyjnych, wdrażająca i upowszechniająca nowatorskie rozwiązania programowo-metodyczne i organizacyjne służące podnoszeniu jakości prowadzonego kształcenia.
§  4. 
Placówka może uzyskać akredytację, jeżeli:
1)
zapewnia bazę wyposażoną w środki dydaktyczne, w tym:
a)
pomieszczenia dydaktyczne zapewniają prawidłowy przebieg procesu kształcenia,
b)
w procesie kształcenia są wykorzystywane środki dydaktyczne umożliwiające prowadzenie zajęć zgodnie z założonymi celami programowymi, w szczególności z zastosowaniem techniki komputerowej i sieci teleinformatycznej,
c)
baza i wyposażenie dydaktyczne są systematycznie dostosowywane do potrzeb prowadzonego kształcenia,
d)
baza spełnia warunki bezpieczeństwa i higieny nauki i pracy;
2)
zatrudnia wykwalifikowaną kadrę, w tym:
a)
kadra posiada kwalifikacje i doświadczenie zawodowe odpowiednie do prowadzonego kształcenia,
b)
praca kadry jest systematycznie oceniana,
c)
tworzone są warunki dla stałego doskonalenia zawodowego kadry;
3)
opracowuje i udostępnia materiały metodyczno-dydaktyczne, w tym:
a)
programy nauczania dla prowadzonego kształcenia uwzględniają rozwiązania w zakresie nowych technik i technologii,
b)
dokonywana jest ewaluacja prowadzonego kształcenia, a jej wyniki są wykorzystywane do modyfikacji programów nauczania i organizacji kształcenia.
§  5. 
1. 
Wniosek o przyznanie placówce akredytacji składa do kuratora oświaty właściwego ze względu na siedzibę placówki osoba kierująca placówką, w uzgodnieniu z organem prowadzącym, a w przypadku działalności oświatowej, o której mowa w art. 83a ust. 2 ustawy - osoba prowadząca tę działalność. Wzór wniosku określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
2. 
Do wniosku dołącza się:
1)
akt założycielski placówki publicznej albo zaświadczenie o wpisie placówki niepublicznej do ewidencji placówek niepublicznych prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego, a w przypadku działalności oświatowej, o której mowa w art. 83a ust. 2 ustawy - zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub odpis z rejestru przedsiębiorców;
2)
statut placówki, a w przypadku działalności oświatowej, o której mowa w art. 83a ust. 2 ustawy - informację o organizacji i zakresie tej działalności;
3)
własną ocenę działalności placówki w ostatnim roku, w zakresie kształcenia zgłoszonego do akredytacji, opracowaną przez osobę kierującą placówką, zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
4)
dowód wniesienia opłaty, o której mowa w § 6 ust. 1, albo oświadczenie, że placówka całość kształcenia prowadzi nieodpłatnie.
§  6. 
1.  1
 Placówka ubiegająca się o przyznanie akredytacji, z wyjątkiem placówki, która całość kształcenia prowadzi nieodpłatnie, wnosi na rachunek bankowy wskazany przez kuratora oświaty opłatę w wysokości 760 zł.
2. 
Opłata, od chwili złożenia wniosku o przyznanie akredytacji, nie podlega zwrotowi.
3. 
Kurator oświaty, do dnia 31 grudnia każdego roku, podaje do publicznej wiadomości wysokość opłaty w następnym roku kalendarzowym, z uwzględnieniem waloryzacji, o której mowa w art. 68b ust. 10 ustawy.
§  7. 
1. 
Oceny działalności placówki w zakresie określonym w § 4 dokonuje zespół akredytacyjny powołany przez kuratora oświaty.
2. 
W skład zespołu akredytacyjnego wchodzą:
1)
dwaj przedstawiciele kuratora oświaty wyznaczeni spośród pracowników kuratorium oświaty, z których jeden jest przewodniczącym zespołu;
2)
przedstawiciel wojewódzkiego urzędu pracy, w przypadku ubiegania się o przyznanie akredytacji przez placówkę publiczną prowadzoną przez powiat;
3)
przedstawiciel powiatowego urzędu pracy właściwego ze względu na siedzibę placówki, w przypadku ubiegania się o przyznanie akredytacji przez inną placówkę niż wymieniona w pkt 2;
4)
przedstawiciel organizacji pracodawców wyłoniony spośród kandydatów zgłoszonych przez organizacje pracodawców.
3. 
Kurator oświaty, na wniosek przewodniczącego zespołu akredytacyjnego, może powołać w skład zespołu akredytacyjnego specjalistę w zakresie określonej dziedziny wiedzy.
§  8. 
Do zadań przewodniczącego zespołu akredytacyjnego należy kierowanie pracą zespołu akredytacyjnego, a w szczególności:
1)
zwoływanie jego posiedzeń;
2)
ustalanie programu i terminu wizyty akredytacyjnej, o której mowa w § 9 pkt 2, oraz powiadamianie o tym osoby kierującej placówką, a w przypadku działalności oświatowej, o której mowa w art. 83a ust. 2 ustawy - osoby prowadzącej tę działalność, organu prowadzącego placówkę, a także członków zespołu akredytacyjnego;
3)
wnioskowanie do kuratora oświaty o powołanie specjalisty, o którym mowa w § 7 ust. 3;
4)
przedstawianie kuratorowi oświaty oceny działalności placówki ustalonej przez zespół akredytacyjny.
§  9. 
Zespół akredytacyjny ocenia spełnianie przez placówkę warunków, o których mowa w § 4, na podstawie:
1)
wniosku oraz dołączonych do niego dokumentów, o których mowa w § 5 ust. 2 pkt 1-3;
2)
oceny stanu faktycznego dokonanej w trakcie wizyty akredytacyjnej w miejscach prowadzenia kształcenia zgłoszonego do akredytacji.
§  10. 
Przewodniczący zespołu akredytacyjnego powiadamia na piśmie osobę kierującą placówką, a w przypadku działalności oświatowej, o której mowa w art. 83a ust. 2 ustawy - osobę prowadzącą tę działalność, a także organ prowadzący placówkę, o programie i terminie wizyty akredytacyjnej co najmniej na 7 dni przed terminem wizyty.
§  11. 
Zespół akredytacyjny może zwracać się do osoby kierującej placówką o udzielenie dodatkowych informacji dotyczących działalności placówki w zakresie zgłoszonym do akredytacji.
§  12. 
1. 
Zespół akredytacyjny ustala ocenę działalności placówki w drodze głosowania, zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej 3/4 składu zespołu.
2. 
W przypadku równej liczby głosów w głosowaniu decyduje głos przewodniczącego zespołu akredytacyjnego.
3. 
Z prac zespołu akredytacyjnego sporządzany jest protokół. Wzór protokołu określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
4. 
Protokół podpisują wszyscy członkowie zespołu.
§  13. 
1. 
Po zakończeniu prac zespołu akredytacyjnego, przewodniczący zespołu przekazuje niezwłocznie kuratorowi oświaty protokół oraz dokumenty, o których mowa w § 5.
2. 
Protokół jest przechowywany w kuratorium oświaty.
§  14. 
Obsługę administracyjną prac zespołu akredytacyjnego zapewnia kurator oświaty.
§  15. 
1. 
Członkom zespołu akredytacyjnego, z zastrzeżeniem ust. 2, przysługuje wynagrodzenie za udział w jego pracach.
2. 
Członkom zespołu akredytacyjnego, o których mowa w § 7 ust. 2 pkt 1, wynagrodzenie przysługuje tylko w przypadku udziału w pracach zespołu akredytacyjnego poza godzinami pracy w kuratorium oświaty.
3. 
Wysokość wynagrodzenia członków zespołu akredytacyjnego ustala kurator oświaty, z tym że wysokość wynagrodzenia jednego członka zespołu nie może przekroczyć 25 % kwoty, o której mowa w § 6 ust. 1.
4. 
W roku kalendarzowym suma wynagrodzeń członków zespołu akredytacyjnego, wraz z pochodnymi, nie może przekroczyć sumy opłat wniesionych przez placówki ubiegające się o akredytację.
§  16. 
Kurator oświaty wydaje decyzję o przyznaniu lub odmowie przyznania placówce akredytacji, uwzględniając ocenę, o której mowa w § 12 ust. 1, oraz wyniki nadzoru pedagogicznego sprawowanego nad placówką.
§  17. 
1. 
Jeżeli kurator oświaty ustali, że placówka, która posiada akredytację, przestała spełniać którykolwiek z warunków wymienionych w § 4, powiadamia o tym organ prowadzący oraz wyznacza placówce termin usunięcia uchybień nie krótszy niż 14 dni. Kurator oświaty może także zobowiązać placówkę do przedstawienia w tym terminie własnej oceny działalności placówki opracowanej przez osobę kierującą placówką zgodnie z wzorem określonym w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
2. 
Jeżeli placówka w terminie wyznaczonym przez kuratora oświaty nie usunie uchybień, kurator oświaty może cofnąć akredytację.
3. 
Przed cofnięciem akredytacji kurator oświaty może zasięgnąć opinii zespołu akredytacyjnego.
4. 
O cofnięciu akredytacji kurator oświaty niezwłocznie powiadamia organ prowadzący placówkę oraz ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
5. 
Placówka, której kurator oświaty cofnął akredytację, może ubiegać się ponownie o jej przyznanie nie wcześniej niż po upływie roku od dnia cofnięcia akredytacji.
§  18. 
1. 
Kurator oświaty prowadzi i udostępnia wykaz placówek posiadających akredytację.
2. 
Wykaz, o którym mowa w ust. 1, oraz wszystkie zmiany w wykazie, kurator oświaty niezwłocznie przekazuje ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania.
§  19. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2004 r.
______

1) Minister Edukacji Narodowej i Sportu kieruje działem administracji rządowej - oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej i Sportu (Dz. U. Nr 97, poz. 866).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1996 r. Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 117, poz. 759 i Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 19, poz. 239, Nr 48, poz. 550, Nr 104, poz. 1104, Nr 120, poz. 1268 i Nr 122, poz. 1320, z 2001 r. Nr 111, poz. 1194 i Nr 144, poz. 1615, z 2002 r. Nr 41, poz. 362, Nr 113, poz. 984, Nr 141, poz. 1185 i Nr 200, poz. 1683 oraz z 2003 r. Nr 6, poz. 65, Nr 128, poz. 1176, Nr 137, poz. 1304 i Nr 203, poz. 1966.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

..................

(pieczęć placówki)

.............. Kurator Oświaty

w ..............................

WNIOSEK O PRZYZNANIE AKREDYTACJI

...............................................................

(nazwa placówki)

Adres:

..............................................................

..............................................................

telefon/fax, e-mail ..........................................

w uzgodnieniu z organem prowadzącym wnoszę o przyznanie

akredytacji dla całości/części*) prowadzonego kształcenia

ustawicznego w formach pozaszkolnych.

Lp. Zakres kształcenia Forma kształcenia Data rozpoczęcia kształcenia w danej formie Czas trwania danej formy w godzinach Miejsce prowadzenia kształcenia

Do wniosku dołącza się**):

1) ............................................................

2) ............................................................

3) ............................................................

4) ............................................................

...................... ...................................

(miejscowość i data) (pieczęć i podpis osoby kierującej

placówką)

Organ prowadzący placówkę (nazwa, adres, telefon/fax, e-mail)

...............................................................

...............................................................

..................... ...................................

(miejscowość i data) (pieczęć i podpis przedstawiciela

organu prowadzącego placówkę)

*) Zakreślić odpowiednie.

**) Wpisać zgodnie z § 5 ust. 2 rozporządzenia Ministra

Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 grudnia 2003 r. w

sprawie akredytacji placówek i ośrodków prowadzących

kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr

227, poz. 2247).

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

.....................

(pieczęć placówki)

WŁASNA OCENA DZIAŁALNOŚCI PLACÓWKI

w zakresie kształcenia zgłoszonego do akredytacji

I. INFORMACJE OGÓLNE

1. Nazwa placówki:

...............................................................

...............................................................

...............................................................

2. Adres:

...............................................................

...............................................................

3. Telefon/fax, e-mail:

...............................................................

...............................................................

4. Organ prowadzący placówkę /nazwa, adres, telefon/fax,

e-mail/:

...............................................................

...............................................................

...............................................................

5. Osoba kierująca placówką /imię i nazwisko/:

...............................................................

...............................................................

6. Certyfikaty, nagrody, wyróżnienia i rekomendacje:

...............................................................

...............................................................

...............................................................

II. ARKUSZ OCENY

Obszary oceny Kryteria oceny Ocena1) Opis2)
TAK NIE
1 2 3 4 5
1. BAZA DYDAKTYCZNO-LOKALOWA
1.1.

Pomieszczenia

Liczba pomieszczeń dydaktycznych adekwatna do liczby słuchaczy
dydaktyczne Pomieszczenia dydaktyczne pozwalają na realizację zajęć zgodnie z założonymi celami programowymi
Pomieszczenia dydaktyczne spełniają wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy
1.2.

Wyposażenie dydaktyczne

Placówka wykorzystuje w procesie prowadzonego kształcenia środki dydaktyczne:

- tablice i/lub plansze do pisania

- grafoskopy
- magnetowidy
- rzutniki multimedialne, rzutniki

slajdów

- kamery video, internetowe
- inne środki dydaktyczne
Placówka zapewnia słuchaczom dostęp do:

- komputerów

- sieci internetowej
- kserokopiarek
- skanerów
- drukarek
Placówka dokonuje systematycznie przeglądu bazy i wyposażenia dydaktycznego oraz dostosowuje bazę i wyposażenie do potrzeb prowadzonego kształcenia
1.3. Biblioteka (medioteka) Placówka zapewnia słuchaczom dostęp do literatury, materiałów, w tym multimedialnych, czasopism oraz innych wydawnictw zgodnie z zakresem kształcenia
1.4. Zaplecze socjalne Placówka zapewnia zaplecze socjalne w zakresie:

- bazy noclegowej (w miarę potrzeby)

- stołówki lub bufetu (w miarę potrzeby)
2. KADRA DYDAKTYCZNA
2.1. Kwalifikacje kadry Kadra zatrudniona w placówce posiada kwalifikacje i doświadczenie zawodowe odpowiednie do prowadzonego kształcenia
2.2. Ocena kadry Placówka posiada narzędzia do oceny pracy zatrudnionej kadry
Placówka prowadzi systematyczną ocenę pracy zatrudnionej kadry
2.3.

Doskonalenie kadry

Placówka rozpoznaje potrzeby i tworzy warunki do doskonalenia zawodowego zatrudnionej kadry
3. MATERIAŁY METODYCZNO-DYDAKTYCZNE
3.1. Programy nauczania Placówka opracowuje i wdraża własne programy nauczania dla prowadzonego kształcenia
Placówka dla prowadzonego kształcenia korzysta z innych programów nauczania
Programy nauczania uwzględniają rozwiązania w zakresie nowych technik i technologii
3.2. Elementy programu nauczania Program nauczania zawiera:

1) Założenia organizacyjno-programowe, w tym:

- nazwę formy kształcenia

- cele kształcenia
- zakres tematyczny
- zasady rekrutacji uczestników
- czas trwania i sposób organizacji
- sposób sprawdzania efektów nauczania
2) Plan nauczania określający:

- zajęcia edukacyjne i ich wymiar

- rozkład zajęć
3) Program nauczania poszczególnych zajęć edukacyjnych, w tym:

- treści nauczania

- wskazówki metodyczne do realizacji

zajęć

- wykaz literatury
- wykaz niezbędnych środków

dydaktycznych

3.3 Materiały metodyczno-dydaktyczne Placówka opracowuje i udostępnia wykładowcom i słuchaczom własne materiały metodyczno-dydaktyczne
Placówka udostępnia wykładowcom i słuchaczom pozyskane materiały metodyczno-dydaktyczne
3.4. Ewaluacja Placówka posiada i wykorzystuje narzędzia do ewaluacji prowadzonego kształcenia
Placówka modyfikuje programy nauczania i organizację kształcenia, wykorzystując wyniki ewaluacji
4. REALIZACJA I ZAPEWNIANIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
4.1. Działania w zakresie zapewniania Placówka stosuje i upowszechnia nowatorskie rozwiązania programowo-metodyczne i organizacyjne
jakości kształcenia Placówka posiada narzędzia monitorowania jakości prowadzonego kształcenia
Placówka opracowuje i wdraża programy służące podnoszeniu jakości kształcenia
5. DOKUMENTACJA PRZEBIEGU KSZTAŁCENIA
5.1. Dokumentacja Placówka opracowała system dokumentowania prowadzonego kształcenia
Dokumentacja kształcenia jest prowadzona w sposób systematyczny i uporządkowany
Placówka zapewnia odpowiednie warunki przechowywania dokumentacji

1) Wpisać odpowiednio w kolumnie nr 3 - "TAK" lub nr 4 - "NIE".

2) W kolumnie nr 5 - "Opis" - podać numer załącznika

zawierającego opis głównych "Obszarów oceny" wskazanych w

pozycjach 1-5. W przypadku braku własnej bazy lokalowej

(Obszar 1.1) do Arkusza Oceny należy dołączyć kserokopię

umowy, na podstawie której placówka korzysta z pomieszczeń.

Uwaga: nie należy dołączać oryginałów certyfikatów, wyróżnień oraz innych dokumentów potwierdzających stan faktyczny - pozostają one do wglądu w placówce.

III. PODSUMOWANIE

1. Obszary działalności najlepiej oceniane:

.......................................................

.......................................................

.......................................................

2. Obszary działalności wymagające doskonalenia:

.......................................................

.......................................................

.......................................................

IV. WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW:

1. .......................................................

2. .......................................................

3. .......................................................

....................... ...................................

(miejscowość i data) (podpis osoby kierującej placówką)

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WZÓR

PROTOKÓŁ

z prac zespołu akredytacyjnego

powołanego przez ..............................................

w dniu ........................................................

w składzie:

Przewodniczący zespołu akredytacyjnego

...............................................................

(imię i nazwisko, miejsce zatrudnienia, stanowisko służbowe)

Członkowie:

1. ............................................................

(imię i nazwisko, miejsce zatrudnienia, stanowisko służbowe)

2. ............................................................

(imię i nazwisko, miejsce zatrudnienia, stanowisko służbowe)

3. ............................................................

(imię i nazwisko, miejsce zatrudnienia, stanowisko służbowe)

4. ............................................................

(imię i nazwisko, miejsce zatrudnienia, stanowisko służbowe)

INFORMACJE O PLACÓWCE

1. Nazwa placówki

............................................................

2. Adres

............................................................

............................................................

............................................................

3. Organ prowadzący placówkę

............................................................

4. Osoba kierująca placówką ...................................

(imię i nazwisko)

5. Data złożenia wniosku o przyznanie akredytacji .............

............................................................

OCENA DZIAŁALNOŚCI PLACÓWKI W ZAKRESIE KSZTAŁCENIA ZGŁOSZONEGO

DO AKREDYTACJI

1. Zespół akredytacyjny zapoznał się z wnioskiem i dołączonymi

do niego dokumentami1):

a) aktem założycielskim placówki publicznej lub zaświadczeniem

o wpisie do ewidencji placówek niepublicznych,

b) zaświadczeniem o wpisie do ewidencji działalności

gospodarczej lub odpisem z rejestru przedsiębiorców, w

przypadku działalności, o której mowa w art. 83a ust. 2

ustawy,

c) statutem placówki,

d) informacją o organizacji i zakresie działania, w przypadku

działalności, o której mowa w art. 83a ust. 2 ustawy,

e) własną oceną działalności placówki w ostatnim roku w

zakresie kształcenia zgłoszonego do akredytacji.

2. Przewodniczący zespołu akredytacyjnego powiadomił placówkę i

organ prowadzący pismem z dnia ...................... nr ......

o terminie i programie wizyty akredytacyjnej.

3. Zespół akredytacyjny przeprowadził wizytę akredytacyjną w

miejscach prowadzenia kształcenia zgłoszonego do akredytacji:

...............................................................

(data i miejsce przeprowadzenia wizyty akredytacyjnej)

...............................................................

(data i miejsce przeprowadzenia wizyty akredytacyjnej)

i stwierdził, co następuje2):

1. Baza dydaktyczno-lokalowa

1.1. Pomieszczenia dydaktyczne ................................

...............................................................

1.2. Wyposażenie dydaktyczne ..................................

...............................................................

1.3. Biblioteka (medioteka) ...................................

...............................................................

1.4. Zaplecze socjalne ........................................

...............................................................

2. Kadra dydaktyczna

2.1. Kwalifikacje kadry .......................................

...............................................................

2.2. Ocena kadry ..............................................

...............................................................

2.3. Doskonalenie kadry .......................................

...............................................................

3. Materiały metodyczno-dydaktyczne

3.1. Programy nauczania .......................................

...............................................................

3.2. Elementy programu nauczania ..............................

...............................................................

3.3. Materiały metodyczno-dydaktyczne .........................

...............................................................

3.4. Ewaluacja ................................................

4. Realizacja i zapewnianie jakości kształcenia

4.1. Działania w zakresie zapewniania jakości kształcenia

...............................................................

...............................................................

5. Dokumentacja przebiegu kształcenia

5.1. Dokumentacja .............................................

...............................................................

Na podstawie wniosku i dołączonych do niego dokumentów oraz

oceny stanu faktycznego dokonanego w trakcie wizyty

akredytacyjnej zespół akredytacyjny dokonał oceny działalności

placówki.

Zespół akredytacyjny przeprowadził głosowanie w obecności .....

................. członków zespołu, w sprawie oceny placówki.

Wyniki głosowania:

liczba głosów za ............................

liczba głosów przeciw .......................

liczba wstrzymujących się ...................

Zespół akredytacyjny stwierdza, że placówka:

...............................................................

(nazwa i adres placówki)

...............................................................

1) Spełnia warunki określone w § 4 rozporządzenia Ministra

Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 grudnia 2003 r. w sprawie

akredytacji placówek i ośrodków prowadzących kształcenie

ustawiczne w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 227, poz. 2247),

wymagane do uzyskania akredytacji.3)

2) Nie spełnia warunków określonych w § 4 rozporządzenia

Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 grudnia 2003 r.

w sprawie akredytacji placówek i ośrodków prowadzących

kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 227,

poz. 2247) wymaganych do uzyskania akredytacji.3)

Podpis przewodniczącego zespołu akredytacyjnego

...............................................

(imię i nazwisko)

Podpisy członków zespołu akredytacyjnego:

1. ............................................

(imię i nazwisko)

2. ............................................

(imię i nazwisko)

3. ............................................

(imię i nazwisko)

4. ............................................

(imię i nazwisko)

...........................

(miejscowość i data)

______

1) Zakreślić odpowiednio.

2) Oceny obszarów wymienionych w pkt 1-5 należy dokonać w

formie opisowej.

3) Skreślić odpowiednio.

1 § 6 ust. 1 zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 9 maja 2005 r. (Dz.U.05.88.746) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 19 maja 2005 r.

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024