Sektorowy Program Operacyjny "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006".

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
z dnia 11 sierpnia 2004 r.
w sprawie Sektorowego Programu Operacyjnego "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006"

Na podstawie art. 17 ust. 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206) zarządza się, co następuje:
§  1.
Przyjmuje się Sektorowy Program Operacyjny "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006", stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

(Załącznik do rozporządzenia jest zawarty w oddzielnym załączniku do niniejszego numeru)

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

Zmiany załącznika wynikające z § 1 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 31 maja 2007 r. (Dz.U.07.103.711) zmieniającego nin. rozporządzenie nie zostały naniesione na tekst. Powyższe zmiany są dostępne za pośrednictwem powołanego rozporządzenia zmieniającego.

Zmiany załącznika wynikające z § 1 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lipca 2008 r. (Dz.U.08.139.882) zmieniającego nin. rozporządzenie nie zostały naniesione na tekst. Powyższe zmiany są dostępne za pośrednictwem powołanego rozporządzenia zmieniającego.

..................................................

ZAŁĄCZNIK  1

Sektorowy Program Operacyjny "Rybołówstwo i przetwórstwo ryb 2004-2006"

Spis treści

WSTĘP

tekst

1. CHARAKTERYSTYKA STANU RYBOŁÓWSTWA I PRZETWÓRSTWA

1.1. Charakterystyka ogólna

1.2. Zatrudnienie

1.3. Administracja rybacka

1.4. Zasoby rybne dostępne dla polskiego rybołówstwa

1.4.1. Zasoby dalekomorskie

1.4.2. Zasoby rybne Morza Bałtyckiego

1.4.3. Zasoby ryb w śródlądowych wodach powierzchniowych

1.5. Rybołówstwo morskie

1.5.1. Rybołówstwo dalekomorskie

1.5.2. Rybołówstwo bałtyckie

1.5.3. Rybołówstwo przybrzeżne i zalewowe

1.5.4. Porty i przystanie rybackie

1.6. Rybactwo śródlądowe

1.6.1. Gospodarka rybacka prowadzona w śródlądowych wodach powierzchniowych

1.6.2. Chów i hodowla ryb w urządzeniach wodnych

1.7. Przetwórstwo

1.8. Rynek rybny

1.9. Promocja

1.10. Handel zagraniczny

1.11. Pomoc państwa

1.12. Charakterystyka sektora - podsumowanie

tekst

2. OPIS WYNIKÓW OCENY EX-ANTE

2.1. Ocena spójności Programu

tekst

3. STRATEGIA ROZWOJU I RESTRUKTURYZACJI SEKTORA

3.1. Cel główny

3.2. Cele szczegółowe

3.2.1. Rybołówstwo morskie

3.2.2. Rybactwo śródlądowe

3.2.2.1. Rybołówstwo śródlądowe

3.2.2.2. Chów i hodowla ryb

3.2.3. Przetwórstwo i rynek rybny

3.2.4. Promocja sprzedaży

3.3. Uzasadnienie wyboru celów szczegółowych

3.4. Oczekiwane efekty realizacji Programu

tekst

4. PRIORYTETY

4.1. Priorytet 1. Dostosowanie nakładu połowowego do zasobów

4.1.1. Cel priorytetu

4.1.2. Uzasadnienie wyboru priorytetu

4.1.3. Spodziewane rezultaty priorytetu

4.1.4. Działania realizowane w ramach priorytetu

4.1.5. Plan finansowy priorytetu

4.1.5.1. Wskaźniki implementacji priorytetu

4.1.6. Opis działań

4.2. Priorytet 2. Odnowa i modernizacja floty rybackiej

4.2.1. Cel priorytetu

4.2.2. Uzasadnienie wyboru priorytetu

4.2.3. Spodziewane rezultaty priorytetu

4.2.4. Działania realizowane w ramach priorytetu

4.2.5. Plan finansowy priorytetu

4.2.5.1. Wskaźniki implementacji priorytetu

4.2.6. Opis działań

4.3. Priorytet 3. Ochrona i rozwój zasobów wodnych, chów i hodowla ryb, rybackie urządzenia portowe, przetwórstwo i rynek rybny, rybołówstwo śródlądowe

4.3.1. Cel priorytetu

4.3.2. Uzasadnienie wyboru priorytetu

4.3.3. Spodziewane rezultaty priorytetu

4.3.4. Działania realizowane w ramach priorytetu

4.3.5. Plan finansowy priorytetu

4.3.5.1. Wskaźniki implementacji priorytetu

4.3.6. Opis działań

4.3.6.1. Działanie 3.1. Ochrona i rozwój zasobów wodnych

4.3.6.2. Działanie 3.2. Chów i hodowla ryb

4.3.6.3. Działanie 3.3. Rybacka infrastruktura portowa

4.3.6.4. Działanie 3.4. Przetwórstwo i rynek rybny

4.3.6.5. Działanie 3.5. Rybołówstwo śródlądowe

4.4. Priorytet 4. Inne działania

4.4.1. Cel priorytetu

4.4.2. Uzasadnienie wyboru priorytetu

4.4.3. Spodziewane rezultaty priorytetu

4.4.4. Działania realizowane w ramach priorytetu

4.4.5. Plan finansowy priorytetu

4.4.5.1. Wskaźniki implementacji priorytetu

4.4.6. Opis działań

4.4.6.1. Działanie 4.1. Rybołówstwo przybrzeżne

4.4.6.2. Działanie 4.2. Działania społeczno-ekonomiczne

4.4.6.3. Działanie 4.3. Znajdowanie oraz promowanie nowych rynków zbytu na produkty rybne

4.4.6.4. Działanie 4.4. Działania organizacji obrotu rynkowego

4.4.6.5. Działanie 4.5. Czasowe zawieszenie działalności i inne rekompensaty finansowe

4.4.6.6. Działanie 4.6. Działania innowacyjne i inne

4.5. Priorytet 5. Pomoc techniczna

4.5.1. Opis działań

4.5.2. Plan finansowy priorytetu

tekst

5. PLAN FINANSOWY PROGRAMU

tekst

6. SPÓJNOŚĆ Z POLITYKAMI UNII EUROPEJSKIEJ ORAZ DOKUMENTAMI PROGRAMOWYMI RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

6.1. Spójność z politykami Unii Europejskiej

6.1.1. Wspólna Polityka Rybacka

6.1.2. Polityka konkurencji

6.1.3. Ochrona środowiska naturalnego

6.1.4. Równouprawnienie kobiet i mężczyzn

6.1.5. Zamówienia publiczne

6.2. Spójność z politykami krajowymi

6.2.1. Spójność z Narodowym Planem Rozwoju

6.2.2. Spójność z Narodową Strategią Rybołówstwa

tekst

7. SYSTEM WDRAŻANIA

7.1. Zarządzanie i wdrażanie

7.1.1. Zobowiązania ogólne

7.1.2. Instytucja zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty

7.1.3. Zarządzanie Programem

7.1.4. Beneficjenci końcowi

7.1.4.1. Instytucje wdrażające

7.1.4.2. Beneficjenci

7.1.5. Komitet Sterujący Programem

7.2. Zarządzanie finansowe i kontrola

7.2.1. Instytucja płatnicza

7.2.2. Jednostka monitorująco-kontrolna

7.2.3. Zadania instytucji zarządzającej Programem w zakresie zarządzania finansowego

7.3. Procedury audytu i kontroli

7.3.1. Kontrola Programu

7.3.2. Poświadczenie zamknięcia pomocy w odniesieniu do Programu

7.3.3. Audyt wewnętrzny

7.3.4. Zbieranie, przetwarzanie i elektroniczne przekazywanie danych

7.3.5. Przepływ środków z funduszy strukturalnych

7.3.5.1. Środki z funduszy strukturalnych w polskim systemie finansów publicznych

7.3.5.2. Schemat przepływu środków w ramach Programu

7.3.5.3. Planowanie środków na realizację Programu

7.4. Monitorowanie

7.4.1. Monitorowanie projektów wdrażanych w ramach Programu

7.4.2. Komitet Monitorujący Program

7.4.3. Podstawowe wskaźniki monitorowania i realizacji celów Programu

7.5. Ocena (ewaluacja)

7.5.1. Ocena ex-ante Programu

7.5.2. Ocena w połowie okresu wdrażania Programu

7.5.3. Ocena ex-post Programu

7.5.4. Możliwość przeprowadzenia oceny, ocena dodatkowa i ocena ex-post

7.6. Partnerstwo

7.6.1. Konsultacje społeczne

7.7. Raporty i promocja

7.7.1. Roczne i końcowe raporty z wdrażania Programu

7.7.2. Informacja i promocja

tekst

1 Załącznik:

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 31 maja 2007 r. (Dz.U.07.103.711) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 11 czerwca 2007 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 14 lipca 2008 r. (Dz.U.08.139.882) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 sierpnia 2008 r.

Zmiany nie zostały naniesione na tekst.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024