Formularz listy kontrolnej.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 29 września 2005 r.
w sprawie formularza listy kontrolnej2)

Na podstawie art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 28 października 2002 r. o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych (Dz. U. Nr 199, poz. 1671, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa:
  1)
wzór formularza listy kontrolnej, wypełnianej przez osoby przeprowadzające kontrolę przewozu drogowego towarów niebezpiecznych oraz wymagań związanych z tym przewozem;
  2)
sposób i zakres wypełniania listy kontrolnej.
§  2.
Wzór formularza listy kontrolnej określa załącznik do rozporządzenia.
§  3.
Listę kontrolną wypełnia się w całości poprzez:
  1)
wpisanie odpowiednich danych w rubrykach 1-9, 12, 29 i 30;
  2)
zakreślenie odpowiednich pól w pozostałych rubrykach.
§  4.
1.
Listę kontrolną wypełnia się odręcznie, w sposób czytelny, długopisem barwy niebieskiej lub czarnej.
2.
Lista kontrolna może być wypełniana w formie elektronicznej, jeżeli jej wydruk wraz z kopią oraz podpisanie nastąpi nie później niż w momencie zakończenia kontroli.
§  5.
1.
Wypełnioną listę kontrolną oraz jej kopię podpisuje osoba przeprowadzająca kontrolę, podając w sposób czytelny swoje imię i nazwisko, stanowisko służbowe oraz nazwę organu lub jednostki, w imieniu którego przeprowadziła kontrolę.
2.
W przypadku gdy kontrola przeprowadzana jest przez kilka osób reprezentujących ten sam organ lub jednostkę, listę kontrolną oraz jej kopię podpisuje każda z tych osób w sposób określony w ust. 1.
3.
W przypadku gdy kontrola przeprowadzana jest przy współudziale co najmniej dwóch upoważnionych organów lub jednostek, listę kontrolną oraz jej kopię podpisuje przedstawiciel każdego z nich w sposób określony w ust. 1.
§  6.
Traci moc rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie formularza listy kontrolnej (Dz. U. Nr 237, poz. 2014).
§  7.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 grudnia 2005 r.
_________

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 134, poz. 1429).

2) Niniejsze rozporządzenie dokonuje w zakresie swojej regulacji wdrożenia następujących dyrektyw Wspólnot Europejskich:

1) dyrektywy Rady nr 94/55/WE z dnia 21 listopada 1994 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich w odniesieniu do transportu drogowego towarów niebezpiecznych (Dz.Urz. WE L 319 z 12.12.1994, str. 7);

2) dyrektywy Rady nr 95/50/WE z dnia 6 października 1995 r. w sprawie ujednoliconych procedur kontroli drogowego transportu towarów niebezpiecznych (Dz.Urz. WE L 249 z 17.10.1995, str. 35).

Dane dotyczące ogłoszenia powyższych aktów dotyczą ich ogłoszenia w Polskim wydaniu specjalnym Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej.

3) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 97, poz. 962 i Nr 173, poz. 1808 oraz z 2005 r. Nr 90, poz. 757 i Nr 141, poz. 1184.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

LISTA KONTROLNA

wypełniana przez osoby przeprowadzające kontrolę przewozu drogowego towarów niebezpiecznych

1. Miejsce kontroli: 2. Data: 3. Godzina:
4. Numer rejestracyjny/kraj rejestracji pojazdu samochodowego:
5. Numer rejestracyjny/kraj rejestracji pojazdu przyczepy:
6. Przedsiębiorca lub inny podmiot wykonujący przewóz / adres:
7. Kierowca i inni członkowie załogi pojazdu:
8. Nadawca, adres, miejsce załadunku:
9. Odbiorca, adres, miejsce rozładunku:
10. Sposób przewozu ? w sztukach przesyłki ? w cysternie ? luzem
11. Towary niebezpieczne przewożone są wyłącznie w ilościach ograniczonych określonych pod 3.4 ADR ? tak ? nie
12. Łączna ilość towarów niebezpiecznych w jednostce transportowej:
13. Łączna ilość towarów niebezpiecznych w jednostce transportowej przekracza limit określony pod 1.1.3.6 ADR ? tak ? nie
OCHRONA TOWARÓW NIEBEZPIECZNYCH
14. ? sprawdzono ? nie dotyczy
Stwierdzono następujące nieprawidłowości: Kat.*
? przewóz pasażerów II
? brak dokumentu tożsamości członka załogi pojazdu II
? brak nadzoru nad pojazdem II
? brak wymaganego zgłoszenia towaru niebezpiecznego II
DOKUMENTACJA
15. Dokument przewozowy ? sprawdzono ? nie dotyczy
Stwierdzono następujące nieprawidłowości: Kat.*
? brak wymaganego dokumentu przewozowego I
? brak wymaganego numeru UN, prawidłowej nazwy przewozowej lub grupy

pakowania (jeżeli występuje)

I
? brak innych wymaganych informacji w dokumencie przewozowym III
16. Instrukcja pisemna dla kierowcy ? sprawdzono ? nie dotyczy
Stwierdzono następujące nieprawidłowości: Kat.*
? brak wymaganej instrukcji pisemnej dla kierowcy II
? brak informacji w instrukcji pisemnej dla kierowcy dotyczących

ładunku, rodzaju zagrożenia, ochron osobistych, podstawowych

czynności kierowcy, pożaru lub pierwszej pomocy

II
? brak innych wymaganych informacji w instrukcji pisemnej dla

kierowcy

III
17. Zaświadczenie ADR ? sprawdzono ? nie dotyczy
Stwierdzono następujące nieprawidłowości: Kat.*
? brak wymaganego zaświadczenia ADR I
? brak wymaganego zaświadczenia ADR w jednostce transportowej III
18. Świadectwo dopuszczenia pojazdu ? sprawdzono ? nie dotyczy
Stwierdzono następujące nieprawidłowości: Kat.*
? brak wymaganego świadectwa dopuszczenia pojazdu I
19. Inne dokumenty ? sprawdzono ? nie dotyczy
Stwierdzono następujące nieprawidłowości: Kat.*
? brak wymaganej kopii umowy specjalnej III
? brak wymaganego certyfikatu pakowania kontenera III
? brak wymaganego zezwolenia na wykonywanie operacji transportowej III
? brak wymaganego świadectwa dopuszczenia przedziału ładunkowego

lub osłony

III
OPERACJE TRANSPORTOWE
20. Dopuszczenie towaru do przewozu ? sprawdzono
Stwierdzono następujące nieprawidłowości: Kat.*
? przewóz towaru niebezpiecznego niedopuszczonego do przewozu I
? przewóz towaru niebezpiecznego uniemożliwiający jego identyfikację I
21. Szczelność jednostek ładunkowych ? sprawdzono
Stwierdzono następujące nieprawidłowości: Kat.*
? uwolnienie się towaru niebezpiecznego z opakowania, pojazdu,

cysterny lub kontenera

I
? uszkodzenie opakowania, pojazdu, cysterny lub kontenera w stopniu

stwarzającym bezpośrednie zagrożenie dla ludzi lub środowiska

I
? uszkodzenie opakowania, pojazdu, cysterny lub kontenera w stopniu

niestwarzającym bezpośredniego zagrożenia dla ludzi i środowiska

II
22. Pojazd, kontener i cysterna ? sprawdzono ? nie dotyczy
Stwierdzono następujące nieprawidłowości: Kat.*
? pojazd lub cysterna nie spełnia wymagań umowy ADR w stopniu

stwarzającym bezpośrednie zagrożenie dla ludzi lub środowiska

I
? przewóz luzem w kontenerze niezdatnym do użytku w rozumieniu umowy

ADR

I
? przewóz luzem w kontenerze niedopuszczonym do przewozu luzem I
? przewóz sztuk przesyłki w kontenerze niezdatnym do użytku w

rozumieniu umowy ADR

II
? pojazd, kontener lub cysterna nie spełnia wymagań umowy ADR w

stopniu niestwarzającym bezpośredniego zagrożenia dla ludzi i

środowiska

II
23. Sposób przewozu ? sprawdzono
Stwierdzono następujące nieprawidłowości: Kat.*
? towar przewożony w sposób niedozwolony (w sztukach przesyłki, w

cysternie lub luzem)

I
24. Ładowanie i pakowanie razem ? sprawdzono ? nie dotyczy
Stwierdzono następujące nieprawidłowości: Kat.*
? przewóz w jednym pojeździe towarów, których ładowanie razem jest

zabronione

I
? przewóz w jednej sztuce przesyłki towarów, których pakowanie razem

jest zabronione

I
25. Załadunek i zamocowanie ładunku ? sprawdzono ? nie dotyczy
Stwierdzono następujące nieprawidłowości: Kat.*
? przekroczenie dopuszczalnego stopnia napełnienia cysterny lub

opakowania

I
? brak wymaganego zamocowania ładunku I
? przekroczenie dopuszczalnych ilości towarów niebezpiecznych na

jednostkę transportową

I
? niewłaściwe zamknięcie cysterny lub opakowania zewnętrznego w

opakowaniu kombinowanym

II
? używanie niewłaściwych urządzeń oświetleniowych I
? nieprzestrzeganie zakazu palenia podczas czynności ładunkowych I
26. Opakowanie ? sprawdzono ? nie dotyczy
Stwierdzono następujące nieprawidłowości: Kat.*
? użycie opakowania niespełniającego wymagań umowy ADR I
? użycie opakowania niezgodnie z instrukcją pakowania I
? użycie opakowania po upływie terminu wymaganych badań II
27. Oznakowanie ? sprawdzono
Stwierdzono następujące nieprawidłowości: Kat.*
? przewóz towaru niebezpiecznego nieoznakowanym pojazdem (brak

wymaganych tablic, nalepek i znaków)

I
? przewóz towaru niebezpiecznego w nieoznakowanej sztuce przesyłki

(brak wymaganych napisów i nalepek)

I
? niewłaściwe oznakowanie pojazdu, kontenera lub cysterny II
? niewłaściwe oznakowanie sztuki przesyłki lub opakowania zbiorczego II
? niewłaściwe wymiary tablic, napisów lub nalepek III
28. Wyposażenie ? sprawdzono ? nie dotyczy
Stwierdzono następujące nieprawidłowości: Kat.*
? brak wymaganego wyposażenia awaryjnego ogólnego stosowania II
? brak wymaganego sprzętu do ochrony dróg oddechowych II
? brak innych wymaganych środków ochrony indywidualnej lub

wyposażenia

II
? brak wymaganego wyposażenia przeciwpożarowego II
29. Inne stwierdzone nieprawidłowości lub uwagi:
30. Imię, nazwisko, stanowisko służbowe, organ (jednostka), w imieniu którego została przeprowadzona kontrola, i podpis osoby (osób) przeprowadzającej kontrolę:
* Kategoria zagrożenia związanego ze stwierdzoną nieprawidłowością:

- kategoria I obejmuje naruszenia przepisów umowy ADR stwarzające duże zagrożenie dla ludzi lub środowiska. Naruszenia takie wymagają natychmiastowego podjęcia środków zaradczych, np. unieruchomienia pojazdu,

- kategoria II obejmuje naruszenia przepisów umowy ADR stwarzające umiarkowane zagrożenie dla ludzi lub środowiska. Naruszenia takie wymagają podjęcia środków zaradczych w czasie kontroli lub po jej zakończeniu, nie później jednak niż do momentu zakończenia przewozu,

- kategoria III obejmuje naruszenia przepisów umowy ADR stwarzające małe zagrożenie dla ludzi lub środowiska. Naruszenia takie nie wymagają podjęcia środków zaradczych w czasie trwania przewozu.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024