Zm.: rozporządzenie w sprawie przyjęcia Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004-2006.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROZWOJU REGIONALNEGO 1
z dnia 22 czerwca 2007 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie przyjęcia Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004-2006

Na podstawie art. 17 ust. 5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206, z późn. zm. 2 ) zarządza się, co następuje:
§  1.
W rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 1 lipca 2004 r. w sprawie przyjęcia Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2004-2006 (Dz. U. Nr 166, poz. 1742) w załączniku "Program Operacyjny Pomoc Techniczna 2004-2006" wprowadza się następujące zmiany:
1)
we "Wstępie" część w brzmieniu:

"Instytucją odpowiedzialną za przygotowanie i zarządzanie Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna jest Ministerstwo Gospodarki i Pracy. Szczegółowe zadania w tym zakresie zostają powierzone Wydziałowi Pomocy Technicznej - jednostce organizacyjnej wyodrębnionej w strukturze Departamentu Zarządzającego Podstawami Wsparcia Wspólnoty."

otrzymuje brzmienie:

"Instytucją odpowiedzialną za zarządzanie Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna 2004-2006, zwanym dalej "Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna", jest Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Szczegółowe zadania w tym zakresie zostają powierzone Wydziałowi Pomocy Technicznej - jednostce organizacyjnej wyodrębnionej w strukturze Departamentu Programów Pomocowych i Pomocy Technicznej w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego.";

2)
w rozdziale 4. "Zarys priorytetów i działań Programu":
a)
w pkt 4.1. "Priorytet 1. Wzmocnienie zdolności w zakresie zarządzania, monitorowania, oceny i kontroli Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW)":
w ppkt 4.1.1. "Działanie 1: Szkolenia osób odpowiedzialnych za zarządzanie, monitorowanie, ocenę (ewaluację) i kontrolę":

- - część "Beneficjent" otrzymuje brzmienie:

"Beneficjenci końcowi

Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW), Instytucja Płatnicza, Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna.",

- - część "Kategoria ostatecznych odbiorców pomocy" otrzymuje brzmienie:

"Kategoria ostatecznych beneficjentów

Pracownicy wybranych instytucji administracji centralnej zaangażowanych w proces realizacji PWW (m.in. pracownicy Instytucji Zarządzającej Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW), Instytucji Płatniczej, Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna itp.).",

w ppkt 4.1.2. "Działanie 2: Wsparcie obsługi komitetów Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW) i Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna":

- - część "Beneficjenci" otrzymuje brzmienie:

"Beneficjenci końcowi

Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW) i Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna.",

- - część "Ostateczni odbiorcy pomocy" otrzymuje brzmienie:

"Ostateczni beneficjenci

Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW), Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna, członkowie Komitetu Monitorującego Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW) oraz członkowie Komitetu Monitorującego Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna i Komitetu Sterującego Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna.",

w ppkt 4.1.3. "Działanie 3: Wsparcie procesu zarządzania, monitorowania i kontroli Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW) i Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna":

- - część "Beneficjenci" otrzymuje brzmienie:

"Beneficjenci końcowi

Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW) i Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna, Instytucja Płatnicza, Departament Ceryfikacji i Poświadczeń Środków z Unii Europejskiej w Ministerstwie Finansów.",

- - część "Ostateczni odbiorcy pomocy" otrzymuje brzmienie:

"Ostateczni beneficjenci

Pracownicy wybranych instytucji administracji centralnej zaangażowanych w proces realizacji Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW) (m.in. pracownicy Instytucji Zarządzającej Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW), Instytucji Zarządzającej Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna, urzędów kontroli skarbowej itp.), członkowie Komitetu Monitorującego Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW) oraz członkowie Komitetu Monitorującego Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna i Komitetu Sterującego Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna.",

w ppkt 4.1.4. "Działanie 4: Wsparcie procesu oceny (ewaluacji) Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW) i Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna":

- - część "Beneficjent" otrzymuje brzmienie:

"Beneficjenci końcowi

Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna, Krajowa Jednostka Ewaluacyjna.",

- - po części "Beneficjenci końcowi" dodaje się część w brzmieniu:

"Ostateczni beneficjenci

Krajowa Jednostka Ewaluacyjna, komórki ewaluacji w Instytucjach Zarządzających programami operacyjnymi, Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna.",

w ppkt 4.1.5. "Działanie 5: Zakup wyposażenia":

- - część "Beneficjenci" otrzymuje brzmienie:

"Beneficjenci końcowi

Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna, Instytucja Płatnicza, Departament Certyfikacji i Poświadczeń Środków z Unii Europejskiej w Ministerstwie Finansów, Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW).",

- - część "Ostateczni odbiorcy pomocy" otrzymuje brzmienie:

"Ostateczni beneficjenci

Wybrane instytucje zaangażowane w proces zarządzania, monitorowania, oceny (ewaluacji) i kontroli Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW).",

b)
w pkt 4.2. "Priorytet 2. Wsparcie informatycznego systemu monitoringu i kontroli finansowej":
w ppkt 4.2.1. "Działanie 1: Rozwój i utrzymanie systemu SIMIK i sieci rozległej SIMIK-NET":

- - część "Beneficjent" otrzymuje brzmienie:

"Beneficjent końcowy

Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK.",

- - część "Ostateczni odbiorcy pomocy" otrzymuje brzmienie:

"Ostateczni beneficjenci

Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK oraz inne instytucje będące użytkownikami systemu, w szczególności: Instytucje Zarządzające programami operacyjnymi, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające programów operacyjnych.",

w ppkt 4.2.2. "Działanie 2: Szkolenia":

- - część "Beneficjent" otrzymuje brzmienie:

"Beneficjent końcowy

Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK.",

- - część "Ostateczni odbiorcy pomocy" otrzymuje brzmienie:

"Ostateczni beneficjenci

Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK oraz inne instytucje będące użytkownikami systemu, w szczególności: Instytucje Zarządzające programami operacyjnymi, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające programów operacyjnych.",

w ppkt 4.2.3. "Działanie 3: Działania informacyjne":

- - część "Beneficjent" otrzymuje brzmienie:

"Beneficjent końcowy

Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK.",

- - część "Ostateczni odbiorcy pomocy" otrzymuje brzmienie:

"Ostateczni beneficjenci

Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK oraz inne instytucje będące użytkownikami systemu, w szczególności: Instytucje Zarządzające programami operacyjnymi, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające programów operacyjnych.",

w ppkt 4.2.4. "Działanie 4: Wydatki osobowe na potrzeby SIMIK":

- - część "Beneficjent" otrzymuje brzmienie:

"Beneficjent końcowy

Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK.",

- - część "Ostateczni odbiorcy pomocy" otrzymuje brzmienie:

"Ostateczni beneficjenci

Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK oraz inne instytucje będące użytkownikami systemu, w szczególności: Instytucje Zarządzające programami operacyjnymi, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające programów operacyjnych.",

w ppkt 4.2.5. "Działanie 5: Zakup wyposażenia":

- - część "Beneficjent" otrzymuje brzmienie:

"Beneficjent końcowy

Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK.",

- - część "Odbiorcy pomocy" otrzymuje brzmienie:

"Ostateczni beneficjenci

Ministerstwo Finansów jako administrator (operator) systemu SIMIK oraz inne instytucje będące użytkownikami systemu, w szczególności Instytucje Zarządzające programami operacyjnymi, urzędy wojewódzkie i marszałkowskie oraz Instytucje Pośredniczące i Wdrażające programów operacyjnych.",

c)
w pkt 4.3. "Priorytet 3. Upowszechnienie informacji i promocja funduszy strukturalnych":
w ppkt 4.3.1. "Działanie 1: Rozpowszechnianie informacji i promocja Podstaw Wsparcia Wspólnoty, Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna oraz funduszy strukturalnych" część "Beneficjent" otrzymuje brzmienie:

"Beneficjenci końcowi

Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW), Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna.",

w ppkt 4.3.2. "Działanie 2: Stworzenie i eksploatacja portalu internetowego" część "Beneficjent" otrzymuje brzmienie:

"Beneficjent końcowy

Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW).",

w ppkt 4.3.3. "Działanie 3: Promocja i wymiana informacji pomiędzy uczestnikami procesu realizacji Podstaw Wsparcia Wspólnoty" część "Beneficjent" otrzymuje brzmienie:

"Beneficjenci końcowi

Instytucja Zarządzająca Podstawami Wsparcia Wspólnoty (PWW), Instytucja Płatnicza, Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna.";

3)
w rozdziale 5. "Finansowanie":
a)
część "Priorytet 1: Wzmocnienie zdolności w zakresie zarządzania, monitorowania, oceny i kontroli Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW)" otrzymuje brzmienie:

"Priorytet 1: Wzmocnienie zdolności w zakresie zarządzania, monitorowania, oceny i kontroli Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW)

Całkowity koszt realizacji Priorytetu 1 wyniesie 12.300.000 euro, w tym wsparcie ze środków funduszy strukturalnych wyniesie 9.225.000 euro, a współfinansowanie ze środków krajowych (wyłącznie z budżetu państwa) 3.075.000 euro.

Na realizację działań limitowanych (Zasada 11.2 rozporządzenia nr 448/2004/WE) wydatkowanych zostanie łącznie 8.000.000 euro, w tym wsparcie ze środków funduszy strukturalnych wyniesie 6.000.000 euro, a współfinansowanie ze środków krajowych (wyłącznie z budżetu państwa) 2.000.000 euro.

Na realizację działań nielimitowanych (Zasada 11.3 rozporządzenia nr 448/2004/WE) wydatkowanych zostanie łącznie 4.300.000 euro, w tym wsparcie ze środków funduszy strukturalnych wyniesie 3.225.000 euro, a współfinansowanie ze środków krajowych (wyłącznie z budżetu państwa) 1.075.000 euro.",

b)
część "Priorytet 2: Wsparcie informatycznego systemu monitoringu i kontroli finansowej" otrzymuje brzmienie:

"Priorytet 2: Wsparcie informatycznego systemu monitoringu i kontroli finansowej

Całkowity koszt realizacji Priorytetu 2 wyniesie 13.262.000 euro, w tym wsparcie ze środków funduszy strukturalnych wyniesie 9.946.500 euro, a współfinansowanie ze środków krajowych (wyłącznie z budżetu państwa) 3.315.500 euro.

Na realizację działań limitowanych (Zasada 11.2 rozporządzenia nr 448/2004/WE) wydatkowanych zostanie łącznie 5.125.127 euro, w tym wsparcie ze środków funduszy strukturalnych wyniesie 3.843.845 euro, a współfinansowanie ze środków krajowych (wyłącznie z budżetu państwa) 1.281.282 euro.

Na realizację działań nielimitowanych (Zasada 11.3 rozporządzenia nr 448/2004/WE) wydatkowanych zostanie łącznie 8.136.873 euro, w tym wsparcie ze środków funduszy strukturalnych wyniesie 6.102.655 euro, a współfinansowanie ze środków krajowych (wyłącznie z budżetu państwa) 2.034.218 euro.",

c)
część "Priorytet 3: Upowszechnianie informacji i promocja funduszy strukturalnych" otrzymuje brzmienie:

"Priorytet 3: Upowszechnianie informacji i promocja funduszy strukturalnych

Całkowity koszt realizacji Priorytetu 3 wyniesie 12.177.287 euro, w tym wsparcie ze środków funduszy strukturalnych wyniesie 9.132.965 euro, a współfinansowanie ze środków krajowych (wyłącznie z budżetu państwa) 3.044.322 euro.

Na realizację działań limitowanych (Zasada 11.2 rozporządzenia nr 448/2004/WE) nie zostaną wydatkowane żadne środki.

Na realizację działań nielimitowanych (Zasada 11.3 rozporządzenia nr 448/2004/WE) wydatkowanych zostanie łącznie 12.177.287 euro, w tym wsparcie ze środków funduszy strukturalnych wyniesie 9.132.965 euro, a współfinansowanie ze środków krajowych (wyłącznie z budżetu państwa) 3.044.322 euro.",

d)
tabela 2. "Indykatywna tabela finansowa PO Pomocy technicznej według priorytetów i działań (zobowiązania) w EURO (ceny bieżące)" otrzymuje brzmienie:

"Tabela 2. Indykatywna tabela finansowa Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna według priorytetów i działań (zobowiązania) w euro (ceny bieżące)

Kategoria interwencji Koszty ogółem (bez Funduszu Spójności) Publiczne Typ wydatków
Ogółem Wkład wspólnotowy Krajowy wkład publiczny
Ogółem EFRR EFS EFOiGR FIWR Ogółem Budżet państwa Budżety jednostek samorządu terytorialnego Inne
1=2+12 2=3+8 3=4+5+6+7 4 5 6 7 8=9+10+11 9 10 11 12
Priorytet 1. Wzmocnienie zdolności w zakresie zarządzania, monitorowania, oceny i kontroli Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW) 411 412

413 414

12.300.000 12.300.000 9.225.000 9.225.000 0 0 0 3.075.000 3.075.000 0 0
Priorytet 2. Wsparcie informatycznego systemu monitorowania i kontroli finansowej 411 415 13.262.000 13.262.000 9.946.500 9.946.500 0 0 0 3.315.500 3.315.500 0 0
Priorytet 3. Upowszechnianie informacji i promocja funduszy strukturalnych 411 415 12.177.287 12.177.287 9.132.965 9.132.965 0 0 0 3.044.322 3.044.322 0 0
PO ogółem 37.739.287 37.739.287 28.304.465 28.304.465 0 0 0 9.434.822 9.434.822 0 0 "
e)
tabela 3. "Indykatywna tabela finansowa PO Pomoc Techniczna według priorytetów i działań w rozbiciu na lata (zobowiązania) w EURO ceny bieżące" otrzymuje brzmienie:

"Tabela 3. Indykatywna tabela finansowa PO Pomoc Techniczna według priorytetów i działań w rozbiciu na lata (zobowiązania) w euro (ceny bieżące)

Koszty ogółem (bez Funduszu Spójności) Publiczne Prywatne
Ogółem Wkład wspólnotowy Krajowy wkład publiczny
Ogółem EFRR EFS EFOiGR FIWR Ogółem Budżet państwa Budżety jednostek samorządu terytorialnego Inne
1=2+12 2=3+8 3=4+5+6+7 4 5 6 7 8=9+10+11 9 10 11 12
Priorytet 1 12.300.000 12.300.000 9.225.000 9.225.000 3.075.000 3.075.000 0 0 0
2004 2.703.620 2.703.620 2.027.715 2.027.715 675.905 675.905 0 0 0
2005 3.887.076 3.887.076 2.915.307 2.915.307 971.769 971.769 0 0 0
2006 5.709.304 5.709.304 4.281.978 4.281.978 1.427.326 1.427.326 0 0 0
2004-2006 12.300.000 12.300.000 9.225.000 9.225.000 3.075.000 3.075.000 0 0 0
Priorytet 2 13.262.000 13.262.000 9.946.500 9.946.500 3.315.500 3.315 500 0 0 0
2004 3.490.851 3.490.851 2.618.138 2.618.138 872.713 872.713 0 0 0
2005 5.037.619 5.037.619 3.778.214 3.778.214 1.259.405 1.259.405 0 0 0
2006 4.733.530 4.733.530 3.550.148 3.550.148 1.183.382 1.183.382 0 0 0
2004-2006 13.262.000 13.262.000 9.946.500 9.946.500 3.315.500 3.315.500 0 0 0
Priorytet 3 12.177.287 12.177.287 9.132.965 9.132.965 3.044.322 3.044.322 0 0 0
2004 2.594.060 2.594.060 1.945.545 1.945.545 648.515 648.515 0 0 0
2005 3.737.396 3.737.396 2.803.047 2.803.047 934.349 934.349 0 0 0
2006 5.845.831 5.845.831 4.384.373 4.384.373 1.461.458 1.461.458 0 0 0
2004-2006 12.177.287 12.177.287 9.132.965 9.132.965 3.044.322 3.044.322 0 0 0
PO ogółem 37.739.287 37.739.287 28.304.465 28.304.465 9.434.822 9.434.822 0 0 0
2004 8.788.531 8.788.531 6.591.398 6.591.398 2.197.133 2.197.133 0 0 0
2005 12.662.091 12.662.091 9.496.568 9.496.568 3.165.523 3.165.523 0 0 0
2006 16.288.665 16.288.665 12.216.499 12.216.499 4.072.166 4.072.166 0 0 0
2004-2006 37.739.287 37.739.287 28.304.465 28.304.465 9.434.822 9.434.822 0 0 0 "
f)
tabela 4. "Zbiorcza tabela finansowa dla Programu Operacyjnego Pomocy technicznej oraz priorytetów pomocy technicznej w ramach poszczególnych programów operacyjnych (zobowiązania) w EURO (ceny bieżące)" otrzymuje brzmienie:

"Tabela 4. Zbiorcza tabela finansowa dla Programu Operacyjnego Pomocy Technicznej oraz priorytetów pomocy technicznej w ramach poszczególnych programów operacyjnych (zobowiązania) w euro (ceny bieżące)

Nazwa Programu Operacyjnego Dziedzina interwencji Koszty ogółem (bez Funduszu Spójności) Publiczne Prywatne
Ogółem Wkład wspólnotowy Krajowy wkład publiczny
Ogółem EFRR EFS EFOiGR FIWR Ogółem Budżet państwa Budżet samorządów Inne
1=2+12 2=3+8 3=4+5+6+7 4 5 6 7 8=9+10+11 9 10 11 12
Rozwój zasobów ludzkich
Priorytet 3. Pomoc Techniczna 41 25.300.000 25.300.000 19.000.000 19.000.000 6.300.000 6.300.000
Rybołówstwo i przetwórstwo ryb
Priorytet 5. Pomoc Techniczna 3.200.000 3.200.000 2.400.000 2.400.000 800.000 800.000
Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw
Priorytet 3. Pomoc Techniczna 411, 412, 415 27.100.000 27.100.000 20.300.000 20.300.000 6.800.000 6.800.000
Transport
Priorytet 3. Pomoc Techniczna 41 12.056.409 12.056.409 9.042.307 9.042.307 3.014.103 3.014.103
Zintegrowany Program operacyjny Rozwoju Regionalnego
Priorytet 4. Pomoc Techniczna 53.209.892 53.209.892 39.903.127 39.903.127 13.306.765 7.806.599 5.500.166
SPO Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego i rozwój obszarów wiejskich
Priorytet 3. Pomoc Techniczna 24.000.000 24.000.000 18.000.000 18.000.000 6.000.000 6.000.000
Program operacyjny Pomoc Techniczna
Program ogółem 37.739.287 37.739.287 28.304.465 28.304.465 9.434.822 9.434.822
Priorytet 1. Wzmocnienie zdolności w zakresie zarządzania, monitorowania, oceny i kontroli Podstaw Wsparcia Wspólnoty (PWW) 411, 412, 413, 414 12.300.000 12.300.000 9.225.000 9.225.000 3.075.000 3.075.000
Priorytet 2. Wsparcie systemu informatycznego monitorowania i kontroli finansowej 411, 415 13.262.000 13.262.000 9.946.500 9.946.500 3.315.500 3.315.500
Priorytet 3. Upowszechnianie informacji i promocja funduszy strukturalnych 411, 415 12.177.287 12.177.287 9.132.965 9.132.965 3.044.322 3.044.322
PO ogółem 182.605.588 182.605.588 136.949.699 97.549.899 19.000.000 18.000.000 2.400.000 45.655.690 40.155.524 5.500.166 0 0 "
4)
w rozdziale 6. "System wdrażania Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna":
a)
w pkt 6.1. "Zarządzanie Programem Operacyjnym Pomoc Techniczna" w ppkt 6.1.3. "Beneficjenci" w części "Szczegółowe obowiązki beneficjentów przedstawiają się następująco" tiret pierwsze otrzymuje brzmienie:

"- opracowanie projektu i złożenie go w Wydziale Pomocy Technicznej w Departamencie Programów Pomocowych i Pomocy Technicznej w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego,",

b)
w pkt 6.2. "Zarządzanie finansowe i kontrola" w ppkt 6.2.3. "Audyt i procedury kontroli" część "Raportowanie nieprawidłowości" otrzymuje brzmienie:

"Raportowanie nieprawidłowości

Wszystkie odpowiednie instytucje są odpowiedzialne za wykrywanie nieprawidłowości i zgłaszanie ich do Instytucji Zarządzającej Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna, która na ich podstawie sporządza raporty o nieprawidłowościach dla Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej oraz przekazuje do wiadomości Instytucji Płatniczej. Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej przy pomocy Departamentu Kontroli Skarbowej I w Ministerstwie Finansów informuje KE o nieprawidłowościach w oparciu o uzyskane informacje. Instytucja Płatnicza ponosi ogólną odpowiedzialność za korekty finansowe i odzyskiwanie nieprawidłowo wypłaconych kwot. Instytucje te działają zgodnie z art. 8 rozporządzenia nr 438/2001/WE. 3 ";

5)
użyte w różnych przypadkach wyrazy:
a)
"Ministerstwo Gospodarki i Pracy" zastępuje się użytymi w odpowiednim przypadku wyrazami "Ministerstwo Rozwoju Regionalnego", z wyjątkiem części "Wstęp",
b)
"Krajowa Jednostka Oceny (Ewaluacji)" zastępuje się użytymi w odpowiednim przypadku wyrazami "Krajowa Jednostka Ewaluacyjna",
c)
"Biuro Międzynarodowych Relacji Skarbowych" oraz "Biuro ds. Certyfikacji i Poświadczeń Środków z Unii Europejskiej" zastępuje się użytymi w odpowiednim przypadku wyrazami "Departament Certyfikacji i Poświadczeń Środków z Unii Europejskiej",
d)
"Ministerstwo Infrastruktury" zastępuje się wyrazami "Ministerstwo Transportu",
e)
"Ministerstwo Nauki i Informatyzacji" zastępuje się wyrazami "Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego",
f)
"Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu" zastępuje się wyrazami "Ministerstwo Edukacji Narodowej";
6)
użyte skróty:
a)
"Biuro MS" zastępuje się wyrazami "Departament Certyfikacji i Poświadczeń Środków z Unii Europejskiej",
b)
"MGiP" zastępuje się skrótem "MRR".
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
1 Minister Rozwoju Regionalnego kieruje działem administracji rządowej - rozwój regionalny, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rozwoju Regionalnego (Dz. U. Nr 131, poz. 916).
2 Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 90, poz. 759 i Nr 267, poz. 2251 oraz z 2006 r. Nr 149, poz. 1074 i Nr 249, poz. 1832.
3 Zgodnie z art. 54 rozporządzenia Komisji nr 1828/2006/WE z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady nr 1083/2006/WE ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia nr 1080/2006/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (Dz. Urz. UE L 371 z 27.12.2006, str. 1), z dniem 16 stycznia 2007 r. rozporządzenie Komisji nr 438/2001/WE z dnia 2 marca 2001 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady nr 1260/1999/WE dotyczącego zarządzania i systemów kontroli pomocy udzielanej w ramach funduszy strukturalnych (Dz. Urz. WE L 63 z 03.03.2001; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 14, t. 1, str. 132) utraciło moc obowiązującą. Jednakże rozporządzenie nr 438/2001/WE może być nadal stosowane w zakresie określonym w art. 54 rozporządzenia Komisji nr 1828/2006/WE.

Zmiany w prawie

Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024