Wykaz podmiotów wyłączonych z możliwości ubiegania się o dofinansowanie w ramach programów operacyjnych.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROZWOJU REGIONALNEGO 1
z dnia 17 maja 2007 r.
w sprawie wykazu podmiotów wyłączonych z możliwości ubiegania się o dofinansowanie w ramach programów operacyjnych

Na podstawie art. 34 ust. 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. Nr 227, poz. 1658) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa:
1)
zakres informacji o ujawnieniu okoliczności stanowiących przyczynę wyłączenia z możliwości ubiegania się przez podmioty spoza sektora finansów publicznych o dofinansowanie w ramach programów operacyjnych;
2)
tryb przekazywania ministrowi właściwemu do spraw rozwoju regionalnego informacji, o których mowa w pkt 1;
3)
tryb udostępniania wykazu podmiotów spoza sektora finansów publicznych wyłączonych z możliwości ubiegania się o dofinansowanie w ramach programów operacyjnych.
§  2.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
ustawie - rozumie się przez to ustawę z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju;
2)
ministrze - rozumie się przez to ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego;
3)
właściwej instytucji - rozumie się przez to instytucję zarządzającą, instytucję pośredniczącą lub instytucję wdrażającą program operacyjny;
4)
okolicznościach stanowiących przyczynę wyłączenia - rozumie się przez to okoliczności stanowiące przyczynę wyłączenia z możliwości ubiegania się przez podmioty spoza sektora finansów publicznych o dofinansowanie w ramach programów operacyjnych, o których mowa w art. 33 ust. 1 ustawy;
5)
wykazie - rozumie się przez to wykaz podmiotów spoza sektora finansów publicznych wyłączonych z możliwości ubiegania się o dofinansowanie w ramach programów operacyjnych.
§  3.
Właściwa instytucja przekazuje ministrowi następujące informacje dotyczące podmiotów i okoliczności stanowiących przyczynę wyłączenia:
1)
dane o podmiocie, którego dotyczą okoliczności stanowiące przyczynę wyłączenia:
a)
nazwę podmiotu,
b)
adres siedziby podmiotu,
c)
NIP podmiotu, a w przypadku spółki cywilnej NIP każdego ze wspólników,
d)
PESEL członków zarządu podmiotu lub osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą,
e)
REGON podmiotu,
f)
numer wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego;
2)
dane o podmiocie będącym osobą fizyczną niewykonującą działalności gospodarczej, którego dotyczą okoliczności stanowiące przyczynę wyłączenia:
a)
imię i nazwisko,
b)
adres miejsca zamieszkania,
c)
PESEL,
d)
NIP;
3)
dane o okolicznościach stanowiących przyczynę wyłączenia, w tym:
a)
opis okoliczności stanowiących przyczynę wyłączenia,
b)
datę zaistnienia okoliczności stanowiących przyczynę wyłączenia,
c)
datę ujawnienia informacji o okolicznościach stanowiących przyczynę wyłączenia,
d)
datę uprawomocnienia się wyroku sądowego skazującego osobę działającą w imieniu podmiotu spoza sektora finansów publicznych, o której mowa w art. 33 ust. 1 pkt 2 ustawy;
4)
dane o osobie, która sporządziła informacje określone w pkt 1-3:
a)
imię i nazwisko,
b)
nazwę instytucji i stanowisko służbowe,
c)
numer telefonu służbowego,
d)
adres poczty elektronicznej.
§  4.
Przekazanie informacji, o których mowa w § 3, przez właściwą instytucję do ministra następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub pisemnie, z zachowaniem przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, z jednoczesnym powiadomieniem podmiotu, którego informacje dotyczą.
§  5.
1.
Minister prowadzi wykaz zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm. 2 ), w formie elektronicznej bazy danych zabezpieczonej hasłem dostępu.
2.
Wykaz zawiera informacje wymienione w § 3.
3.
Udostępnianie wykazu następuje na wniosek właściwej instytucji przekazany do ministra wraz ze wskazaniem osoby lub osób upoważnionych przez tę instytucję do wglądu do wykazu.
4.
Minister przydziela indywidualne hasło dostępu każdej z osób upoważnionych, o których mowa w ust. 3.
5.
Minister udostępnia podmiotowi, o którym mowa w § 3 pkt 1 i 2, na jego pisemny wniosek dane dotyczące tego podmiotu zawarte w wykazie.
6.
Wykreślenie z wykazu następuje po upływie okresu, o którym mowa w art. 33 ust. 1 ustawy.
§  6.
Informacje o okolicznościach stanowiących przyczynę wyłączenia, uzyskane przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, właściwe instytucje przekazują ministrowi w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia.
§  7.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
1 Minister Rozwoju Regionalnego kieruje działem administracji rządowej - rozwój regionalny, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rozwoju Regionalnego (Dz. U. Nr 131, poz. 916).
2 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 153, poz. 1271, z 2004 r. Nr 25, poz. 219 i Nr 33, poz. 285 oraz z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711.

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024
Wszystkie wyroby tytoniowe wkrótce trafią do systemu Track&Trace

Punkty sprzedaży wyrobów tytoniowych czekają nowe obowiązki. Unijnym Systemem Śledzenia Ruchu i Pochodzenia Wyrobów Tytoniowych (Track&Trace) obecnie objęte są papierosy i tytoń do samodzielnego skręcania papierosów. Od 20 maja trafią do niego także wszystkie inne wyroby zawierające w swoim składzie tytoń. W systemie muszą się również zarejestrować punkty sprzedaży wyrobów tytoniowych.

Krzysztof Koślicki 05.02.2024