Kontrole wykonywane przez Służbę Celną w zakresie urządzania i prowadzenia gier i zakładów wzajemnych.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 5 listopada 2009 r.
w sprawie kontroli wykonywanych przez Służbę Celną w zakresie urządzania i prowadzenia gier i zakładów wzajemnych

Na podstawie art. 51 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej (Dz. U. Nr 168, poz. 1323) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa:
1)
szczegółowy sposób i tryb kontroli przestrzegania przepisów regulujących urządzanie i prowadzenie gier i zakładów wzajemnych, o których mowa w ustawie z dnia 29 lipca 1992 r. o grach i zakładach wzajemnych (Dz. U. z 2004 r. Nr 4, poz. 27, z późn. zm.2)), oraz zgodności tej działalności z udzielonym zezwoleniem oraz zatwierdzonym regulaminem, zwanej dalej "kontrolą";
2)
rodzaje dokumentów mających znaczenie dla kontroli oraz rodzaje dokumentacji związanej z prowadzoną działalnością podlegającą kontroli, wzory tej dokumentacji, a także szczegółowy sposób jej przygotowania i prowadzenia;
3)
tryb przekazywania i zakres zgłoszeń i informacji, o których mowa w art. 34 ust. 1 pkt 2 lit. a i f ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej, zwanych dalej odpowiednio "zgłoszeniem" lub "informacją".
§  2.
Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1)
podmiot - podmiot podlegający kontroli, o którym mowa w art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej;
2)
ustawa - ustawę z dnia 29 lipca 1992 r. o grach i zakładach wzajemnych;
3)
gry i zakłady wzajemne - gry i zakłady wzajemne, o których mowa w art. 2 ustawy;
4)
imienne zaświadczenie o uzyskanej wygranej - zaświadczenie, o którym mowa w art. 11 ust. 5 ustawy.
§  3.
1.
Kontrola jest wykonywana doraźnie i polega na:
1)
bezpośrednim uczestniczeniu funkcjonariusza celnego w czynnościach związanych z działalnością objętą kontrolą;
2)
kontroli dokumentacji, dokumentów oraz urządzeń związanych z działalnością objętą kontrolą;
3)
kontroli prawidłowości i terminowości wpłat podatku od gier.
2.
Kontrola, o której mowa w ust. 1 pkt 1, może polegać w szczególności na udziale funkcjonariusza celnego w:
1)
otwarciu i zamknięciu stołów do gry w kasynie gry;
2)
obliczaniu rezultatów gier na stołach do gier i na automatach;
3)
obliczaniu przychodów z gier na automatach o niskich wygranych;
4)
rozliczeniu żetonów i gotówki w kasynie gry.
§  4.
Dokumentami mającymi znaczenie dla kontroli są:
1)
dokumenty wydawane, zatwierdzane lub poświadczane przez organy Służby Celnej:
a)
decyzje, w tym zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie gier i zakładów wzajemnych,
b)
postanowienia,
c)
regulaminy,
d)
świadectwa zawodowe,
e)
poświadczenia rejestracji automatów, automatów o niskich wygranych i urządzeń do gier,
f)
rejestry imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej,
g)
rejestry napiwków ewidencjonowanych w kasynie gry,
h)
protokoły;
2)
decyzje i postanowienia wydawane przez inne niż wymienione w pkt 1 organy;
3)
prawomocne orzeczenia wydawane w sprawach o przestępstwa lub przestępstwa skarbowe;
4)
świadectwa wydane przez wyspecjalizowaną organizację prowadzącą szkolenia w zakresie gier i zakładów wzajemnych;
5)
dokumenty potwierdzające dokonanie zabezpieczenia finansowego;
6)
druki imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej, odpisy imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej oraz anulowane imienne zaświadczenia o uzyskanej wygranej;
7)
dokumenty potwierdzające tytuł prawny do automatów, automatów o niskich wygranych i innych urządzeń do gier lub zakładów wzajemnych;
8)
opinie techniczne jednostki badającej, która przeprowadziła badania poprzedzające rejestrację automatów, automatów o niskich wygranych lub innych urządzeń do gier;
9)
deklaracje lub inne dokumenty dotyczące podatku od gier, dopłat i opłat;
10)
dokumenty dotyczące powołania i działania wewnętrznych komisji nadzoru nad prawidłowością urządzania gier;
11)
dokumenty zawierające dane wynikające z rejestracji danych osobowych osób wchodzących do kasyna gry;
12)
zapisy obrazu z systemu służącego do kontroli przebiegu i prowadzenia gier w kasynie gry;
13)
ewidencje i rejestry związane z urządzaniem gier i zakładów wzajemnych, a także wydruki z ewidencji i rejestrów oraz ich zapisy na elektronicznym nośniku informacji, jeżeli ewidencje i rejestry są prowadzone z zastosowaniem technik elektronicznego przetwarzania danych;
14)
dokumenty potwierdzające przekazanie dochodu na cel społecznie użyteczny określony w regulaminie gry i zezwoleniu na urządzanie loterii fantowej i gry bingo fantowe;
15)
ekspertyzy, w szczególności automatów, automatów o niskich wygranych i innych urządzeń do gier lub zakładów wzajemnych;
16)
dokumenty dotyczące reklamy gier i zakładów wzajemnych oraz informacji o grach i zakładach wzajemnych;
17)
dokumenty potwierdzające posiadanie zgody krajowych organizatorów sportowego współzawodnictwa ludzi lub zwierząt na wykorzystanie jego wyników;
18)
dokumenty potwierdzające realizację praw i obowiązków uczestników gry lub zakładu wzajemnego;
19)
dokumenty potwierdzające wykonanie określonych w regulaminie szczegółowych postanowień dotyczących zasad gry lub zakładu wzajemnego, w tym w szczególności dotyczące określenia wygranych, terminów oraz miejsc urządzania i prowadzenia gry lub zakładu wzajemnego;
20)
dokumenty dotyczące postępowania reklamacyjnego;
21)
dokumenty potwierdzające wysokość kapitału gry lub zakładu wzajemnego, przeznaczonego do natychmiastowej wypłaty wygranych;
22)
inne niż wymieniono w pkt 1-21 dokumenty:
a)
faktury, umowy, protokoły, oświadczenia związane z prowadzeniem działalności w zakresie gier i zakładów wzajemnych,
b)
dokumenty potwierdzające dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej albo do rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym.
§  5.
1.
Podmiot urządzający i prowadzący zakłady wzajemne sporządza miesięczną informację o wpłatach, wypłatach oraz wystawionych i anulowanych imiennych zaświadczeniach o uzyskanej wygranej, odrębnie dla każdego obszaru, na którym przyjmuje zakłady, objętego terytorialnym zasięgiem działania właściwego naczelnika urzędu celnego, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do rozporządzenia.
2.
Informację, o której mowa w ust. 1, podmiot urządzający i prowadzący zakłady wzajemne przesyła właściwemu naczelnikowi urzędu celnego w terminie 10 dni od zakończenia miesiąca, którego informacja dotyczy.
§  6.
1.
Podmiot prowadzący kasyno gry:
1)
sporządza raport dzienny i miesięczny wpłat, wypłat i rezultatów gier w kasynie gry, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do rozporządzenia;
2)
prowadzi księgę kontroli obrotu żetonami i gotówką w kasynie gry, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do rozporządzenia;
3)
sporządza miesięczne zestawienie wystawionych i anulowanych w kasynie gry imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej z podaniem numeru i serii zaświadczenia, wysokości wygranej, rodzajów gier i daty wystawienia zaświadczenia.
2.
Raport miesięczny, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, oraz zestawienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, podmiot prowadzący kasyno gry przesyła do właściwego naczelnika urzędu celnego w terminie 3 dni od zakończenia miesiąca, którego raport i zestawienie dotyczy.
§  7.
1.
Podmiot prowadzący salon gier na automatach:
1)
sporządza raport dzienny i miesięczny wpłat, wypłat i rezultatów gier w salonie gier na automatach, według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do rozporządzenia;
2)
prowadzi księgę kontroli obrotu żetonami i gotówką w salonie gier na automatach, według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do rozporządzenia;
3)
sporządza miesięczne zestawienie wystawionych i anulowanych w salonie gier na automatach imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej z podaniem numeru i serii zaświadczenia, wysokości wygranej, wskazaniem numeru automatu, na którym uzyskano wygraną, i daty wystawienia zaświadczenia.
2.
Raport miesięczny, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, oraz zestawienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, podmiot prowadzący salon gier na automatach przesyła do właściwego naczelnika urzędu celnego w terminie 10 dni od zakończenia miesiąca, którego raport i zestawienie dotyczy.
§  8.
1.
Podmiot urządzający gry na automatach o niskich wygranych sporządza:
1)
raport miesięcznych przychodów z gier na automatach o niskich wygranych, według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do rozporządzenia;
2)
odrębnie dla każdego obszaru, na którym urządza gry, objętego terytorialnym zasięgiem działania właściwego naczelnika urzędu celnego, miesięczną informację o osiągniętych przychodach z gier na automatach o niskich wygranych, według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do rozporządzenia;
3)
roczną informację z działalności podmiotu w punktach gier na automatach o niskich wygranych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do rozporządzenia.
2.
Informację, o której mowa w ust. 1 pkt 2, podmiot urządzający gry na automatach o niskich wygranych przesyła właściwemu naczelnikowi urzędu celnego w terminie 10 dni od zakończenia miesiąca, którego informacja dotyczy.
3.
Informację, o której mowa w ust. 1 pkt 3, podmiot urządzający gry na automatach o niskich wygranych przesyła do ministra właściwego do spraw finansów publicznych, w terminie do dnia 31 marca roku kalendarzowego za rok poprzedni.
§  9.
1.
Podmiot prowadzący salon gry bingo pieniężne:
1)
prowadzi księgę kontroli obrotu kartonami do gry w salonie gry bingo pieniężne, według wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do rozporządzenia;
2)
sporządza miesięczną informację o wysokości kwoty uzyskanej ze sprzedaży kartonów do gry oraz wysokości kwoty dokonanych wypłat wygranych w salonie gry bingo pieniężne;
3)
sporządza miesięczne zestawienie wystawionych i anulowanych w salonie gry bingo pieniężne imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej z podaniem numeru i serii zaświadczenia, wysokości wygranej i daty wystawienia zaświadczenia.
2.
Informację, o której mowa w ust. 1 pkt 2, oraz zestawienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, podmiot prowadzący salon gry bingo pieniężne przesyła do właściwego naczelnika urzędu celnego w terminie 10 dni od zakończenia miesiąca, którego informacja i zestawienie dotyczy.
§  10.
1.
W kasynach gry, salonach gier na automatach i punktach gier na automatach o niskich wygranych są prowadzone księgi kontroli eksploatacji automatu, odrębnie dla każdego automatu lub automatu o niskich wygranych, według wzoru stanowiącego załącznik nr 10 do rozporządzenia.
2.
W księdze, o której mowa w ust. 1, podmiot zamieszcza informację o rodzaju zdarzenia, w szczególności: rozpoczęciu eksploatacji automatu, zmianie miejsca lokalizacji automatu, awarii automatu, ponownym włączeniu automatu do eksploatacji, zmianie wartości stawek, zmianie wskaźnika wypłacalności wygranych, zmianie maksymalnej wartości wygranej, zerowaniu liczników, uszkodzeniu i nałożeniu wymaganych plomb zabezpieczających.
§  11.
1.
Dokumentacja, o której mowa w § 5 ust. 1, § 6 ust. 1 pkt 1 i 2, § 7 ust. 1 pkt 1 i 2, § 8 ust. 1, § 9 ust. 1 pkt 1 i § 10 ust. 1, powinna być prowadzona w sposób umożliwiający identyfikację przeprowadzonych czynności związanych z urządzaniem i prowadzeniem gier i zakładów wzajemnych, przy zachowaniu ciągłości zapisów i bezbłędności stosowanych procedur obliczeniowych.
2.
Wpisów do dokumentacji, o której mowa w ust. 1, dokonuje się bezpośrednio po zakończeniu odpowiednio czynności podlegającej wpisaniu lub okresu, którego dokumentacja dotyczy.
3.
Wpisów do dokumentacji, o której mowa w ust. 1, należy dokonywać w sposób trwały i czytelny. Zmian i poprawek w dokumentacji dokonuje się w taki sposób, aby przekreślony tekst pierwotny pozostał czytelny, a każdą zmianę lub poprawkę należy potwierdzić podpisem osoby dokonującej zmiany lub poprawki, z podaniem daty ich wprowadzenia, oraz w razie potrzeby, opisać je w rubryce "uwagi".
§  12.
Dokumentacja, o której mowa w § 6 ust. 1 pkt 1 i 2, § 7 ust. 1 pkt 1 i 2, § 8 ust. 1, § 9 ust. 1 pkt 1 i § 10, powinna być zarejestrowana i zabezpieczona urzędowo pieczęciami przez właściwego naczelnika urzędu celnego, a poszczególne karty dokumentacji - kolejno ponumerowane.
§  13.
1.
Zgłoszenie oraz informacja zawiera imię i nazwisko lub nazwę podmiotu, którego zgłoszenie lub informacja dotyczy, adres siedziby lub miejsca zamieszkania, numer w Krajowym Rejestrze Sądowym lub ewidencji działalności gospodarczej, numer REGON, numer identyfikacji podatkowej (NIP) oraz adres poczty elektronicznej.
2.
Podmiot jest obowiązany do powiadomienia właściwego naczelnika urzędu celnego o zmianach danych zawartych w zgłoszeniu lub w załącznikach do zgłoszenia w terminie 14 dni, licząc od dnia, w którym nastąpiła zmiana.
§  14.
Podmiot urządzający i prowadzący gry liczbowe, wideoloterie, grę telebingo lub zakłady wzajemne sporządza i przesyła zgłoszenia i informacje, odrębnie dla każdego obszaru, objętego terytorialnym zasięgiem działania właściwego naczelnika urzędu celnego.
§  15.
Do zgłoszenia o rozpoczęciu prowadzenia gry liczbowej, wideoloterii i gry telebingo podmiot dołącza wykaz miejsc, w których dokonuje się sprzedaży zakładów, losów lub innych dowodów udziału w grze, z podaniem ich adresów oraz nazw podmiotów, w których prowadzona będzie sprzedaż.
§  16.
W zgłoszeniu o rozpoczęciu prowadzenia loterii pieniężnej wskazuje się również termin rozpoczęcia sprzedaży losów lub innych dowodów udziału w loterii. Do zgłoszenia o rozpoczęciu prowadzenia loterii pieniężnej dołącza się regulamin loterii pieniężnej.
§  17.
1.
W zgłoszeniu o rozpoczęciu prowadzenia loterii fantowej i gry bingo fantowe określa się również wykaz miejsc, w których będzie prowadzona sprzedaż losów lub innych dowodów udziału w grze, z podaniem ich adresów oraz nazw podmiotów, w których prowadzona będzie sprzedaż.
2.
Do zgłoszenia o rozpoczęciu prowadzenia loterii fantowej i gry bingo fantowe dołącza się:
1)
zezwolenie na urządzanie loterii fantowej lub gry bingo fantowe;
2)
regulamin loterii fantowej lub gry bingo fantowe.
§  18.
1.
W zgłoszeniu o rozpoczęciu prowadzenia loterii promocyjnej i loterii audioteksowej wskazuje się również opis sposobu uzyskiwania w loterii jej wyniku od przypadku.
2.
Do zgłoszenia o rozpoczęciu prowadzenia loterii promocyjnej i loterii audioteksowej dołącza się:
1)
zezwolenie na urządzanie loterii;
2)
regulamin loterii.
§  19.
Do zgłoszenia o rozpoczęciu prowadzenia zakładów wzajemnych dołącza się wykaz punktów przyjmowania zakładów wzajemnych z podaniem adresów oraz godzin otwarcia i zamknięcia tych punktów, sporządzany odrębnie dla każdego obszaru, objętego terytorialnym zasięgiem działania właściwego naczelnika urzędu celnego.
§  20.
Do zgłoszenia o wznowieniu działalności, o którym mowa w art. 34 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej, stosuje się odpowiednio przepisy § 15-19.
§  21.
1.
Podmiot urządzający i prowadzący gry liczbowe, wideoloterie i grę telebingo sporządza i przesyła informacje o ilości wystawionych i anulowanych imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej, zawierające numery i serie zaświadczeń, wysokości wygranych i daty wystawienia zaświadczeń.
2.
Informacje, o których mowa w ust. 1, przesyła się za okresy kwartalne w terminie jednego miesiąca od zakończenia kwartału, którego informacja dotyczy.
§  22.
1.
Podmiot urządzający loterię pieniężną przesyła, co najmniej na 14 dni przed planowanym zakończeniem loterii, informację o planowanym terminie jej zakończenia.
2.
Podmiot urządzający loterię pieniężną, w terminie 30 dni od dnia zakończenia loterii pieniężnej, sporządza i przesyła informacje dotyczące przeprowadzonej loterii pieniężnej, zawierające:
1)
określenie sumy wpływów uzyskanych ze sprzedaży losów lub innych dowodów udziału w loterii;
2)
zestawienie ilości i wysokości uzyskanych wygranych;
3)
zestawienie ilości wystawionych i anulowanych imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej, zawierające numery i serie zaświadczeń, wysokości wygranych i daty wystawienia zaświadczeń.
§  23.
Podmiot urządzający loterie fantowe lub gry bingo fantowe, w terminie 30 dni od dnia zakończenia loterii fantowej lub gry bingo fantowe, sporządza i przesyła informacje dotyczące przeprowadzonej loterii fantowej lub gry bingo fantowe, zawierające:
1)
zestawienie ilości i wysokości uzyskanych wygranych;
2)
określenie wysokości kwot przekazanego dochodu z gry na cele społecznie użyteczne;
3)
zestawienie ilości wystawionych i anulowanych imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej, zawierające numery i serie zaświadczeń, wysokości wygranych i daty wystawienia zaświadczeń.
§  24.
Podmiot urządzający loterię promocyjną lub loterię audioteksową, w terminie 30 dni od dnia zakończenia loterii promocyjnej lub loterii audioteksowej, sporządza i przesyła informacje dotyczące przeprowadzonej loterii promocyjnej lub loterii audioteksowej, zawierające:
1)
wykaz wydanych nagród z określeniem ich wartości;
2)
zestawienie ilości wystawionych i anulowanych imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej, zawierające numery i serie zaświadczeń, wysokości wygranych i daty wystawienia zaświadczeń.
§  25.
Zgłoszenia i informacje, o których mowa w § 13-24, oraz załączniki do nich, mogą być przesyłane w formie elektronicznej po uprzednim pisemnym poinformowaniu właściwego naczelnika urzędu celnego o przesyłaniu ich w formie elektronicznej.
§  26.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.3)
______

1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 216, poz. 1592).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 132, poz. 1111 i Nr 178, poz. 1479, z 2007 r. Nr 50, poz. 331 i Nr 192, poz. 1380 oraz z 2009 r. Nr 18, poz. 97 i Nr 168, poz. 1323.

3) Niniejsze rozporządzenie poprzedzone było rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 7 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonywania szczególnego nadzoru podatkowego (Dz. U. Nr 65, poz. 598, z 2005 r. Nr 96, poz. 811 i Nr 254, poz. 2136, z 2006 r. Nr 72, poz. 498 i Nr 238, poz. 1727, z 2007 r. Nr 196, poz. 1415 oraz z 2009 r. Nr 32, poz. 225 i Nr 167, poz. 1320), które w części dotyczącej gier w kasynach gry oraz na automatach i na automatach o niskich wygranych traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

 WZÓR

.....................................................

(pieczątka nagłówkowa podmiotu)

MIESIĘCZNA INFORMACJA O WPŁATACH, WYPŁATACH ORAZ WYSTAWIONYCH I ANULOWANYCH IMIENNYCH ZAŚWIADCZENIACH O UZYSKANEJ WYGRANEJ

na obszarze ..................................... w miesiącu ........................ rok ............

..............................................................................................................

(nazwa podmiotu i adres siedziby)

Lp. Adres punktu przyjmowania zakładów wzajemnych Rodzaj przyjmowanych zakładów wzajemnych Wpłaty Wypłaty

(wygrane wypłacone uczestnikom zakładów, zwrócone stawki)

Wystawione i anulowane imienne zaświadczenia o uzyskanej wygranej

(seria i nr zaświadczenia, wysokość wygranej, rodzaj zakładu, data wystawienia/anulowania)

Uwagi
(w zł) (w zł)
1 2 3 4 5 6 7

................................................. ......................................... .............................................

(imię, nazwisko i telefon osoby, (miejscowość, data) (podpis przedstawiciela która sporządziła informację) podmiotu)

ZAŁĄCZNIK Nr  2

 WZÓR

.......................................................

(pieczątka nagłówkowa podmiotu)

RAPORT DZIENNY/MIESIĘCZNY* WPŁAT, WYPŁAT I REZULTATÓW GIER W KASYNIE GRY w ....................................... .

(miejscowość, ulica, numer)

Data: .....................

Lp. Rodzaj gry Wpłaty

(w zł)

Suma

(w zł)

Różnica Korekta wypłat Napiwki Stan wygranej zakumulowanej na zakończenie dnia/miesiąca* Uwagi
w kasie na stołach i do automatów wpłat (3+4) wypłat (za zwrócone żetony i wygranych

na automatach)

(5-6)

(w zł)

(żetony wyniesione/ przyniesione)

(w zł)

(w zł) wyszczególnienie kwota
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Gry cylindryczne
Gry w karty
Gry w kości
Gry na automatach
Wynik dzienny/miesięczny* kasyna

............................ .......................................

(główny kasjer) (kierownik kasyna gry)

* Niepotrzebne skreślić.

ZAŁĄCZNIK Nr  3

 WZÓR

.......................................................

(pieczątka nagłówkowa podmiotu)

KSIĘGA KONTROLI

obrotu żetonami i gotówką w kasynie gry w ................................................ za rok ...... .

(miejscowość, ulica, numer)

Lp. Data Bilans żetonów do gier na stołach (w zł) Bilans żetonów do gier na automatach (w zł) Wynik dzienny kasyna

(w zł)

Uwagi
niedobór nadwyżka niedobór nadwyżka wygrana przegrana
1 2 3 4 5 6 7 8 9

ZAŁĄCZNIK Nr  4

 WZÓR

.....................................................

(pieczątka nagłówkowa podmiotu)

RAPORT DZIENNY/MIESIĘCZNY* WPŁAT, WYPŁAT I REZULTATÓW GIER W SALONIE GIER NA AUTOMATACH

w .....................................................

(miejscowość, ulica, numer)

Data: ...................

Lp. Automat nr Wpłaty Wypłaty

(wygrane uczestników gier)

Różnica

(3-4)

Stan wygranej zakumulowanej na zakończenie dnia/miesiąca* Uwagi
(w zł) (w zł) (w zł) wyszczególnienie kwota w złotych
1 2 3 4 5 6 7 8
Suma **

.................................... ............................

(główny kasjer) (kierownik)

* Niepotrzebne skreślić.

** Podsumowanie kolumny 5 stanowi wynik dzienny/miesięczny* salonu gier na automatach, wynik ten należy wpisać do księgi kontroli kolumna 5 lub 6 załącznika nr 5 do rozporządzenia.

ZAŁĄCZNIK Nr  5

 WZÓR

.........................................................

(pieczątka nagłówkowa podmiotu)

KSIĘGA KONTROLI

obrotu żetonami i gotówką w salonie gier na automatach w ............................ za rok ....... .

(miejscowość, ulica, numer)

Lp. Data Bilans żetonów ogółem

(w zł)

Wynik dzienny salonu

(w zł)

Uwagi
niedobór nadwyżka wygrana przegrana
1 2 3 4 5 6 7

ZAŁĄCZNIK Nr  6

 WZÓR

.......................................................

(pieczątka nagłówkowa podmiotu)

RAPORT MIESIĘCZNYCH PRZYCHODÓW

Z GIER NA AUTOMATACH O NISKICH WYGRANYCH

w miesiącu ..................... rok ................

w punkcie ..............................................

(miejscowość, ulica, numer)

Data: ..................

Lp. Automat nr

(nr rejestracji)

Wpłaty Wypłaty

(wygrane uczestników gier)

Przychód

(3-4)

Wskazanie licznika wpłat

na koniec miesiąca

Wskazanie licznika wypłat

na koniec miesiąca

Uwagi
(w zł) (w zł) (w zł)
1 2 3 4 5 6 7 8
Suma X X X

........................................................

(podpis przedstawiciela podmiotu)

ZAŁĄCZNIK Nr  7

 WZÓR

.......................................................

(pieczątka nagłówkowa podmiotu)

MIESIĘCZNA INFORMACJA O OSIĄGNIĘTYCH PRZYCHODACH

Z GIER NA AUTOMATACH O NISKICH WYGRANYCH

na obszarze: ............................... w miesiącu ....................... rok .........

..........................................................................................................

(nazwa podmiotu i adres siedziby)

Lp. Adres

punktu gier na automatach o niskich wygranych

Liczba

eksploatowanych automatów do gier

Wpłaty

(w zł)

Wypłaty

(wygrane uczestników gier w zł)

Przychód

różnica (4-5) (wpłaty - wypłaty z automatów w zł)

Kwota

podatku od gier (w zł)

1 2 3 4 5 6 7
Suma

.............................................. ............................. ....................................................

(imię, nazwisko i telefon osoby, (miejscowość, data) (podpis przedstawiciela podmiotu)

która sporządziła informację)

ZAŁĄCZNIK Nr  8

 WZÓR

.......................................................

(pieczątka nagłówkowa podmiotu)

ROCZNA INFORMACJA

Z DZIAŁALNOŚCI PODMIOTU W PUNKTACH GIER NA AUTOMATACH O NISKICH WYGRANYCH NA TERYTORIUM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

za okres od 1.01...... r. do 31.12...... r.

Liczba

punktów gier na automatach o niskich wygranych

Liczba

automatów o niskich wygranych

Wpłaty Wypłaty

(wygrane uczestników gier)

Przychód

różnica (5 - 6) (wpłaty - wypłaty z automatów)

Kwota

zryczałtowanego podatku od gier

(+) Zysk /

(-) Strata

ze sprzedaży z gier na automatach o niskich wygranych

stan na dzień 31.12... r. średnia liczba punktów stan na dzień

31.12... r.

średnia liczba automatów (w tys. zł) (w tys. zł) (w tys. zł) (w tys. zł) (w tys. zł)
1 2 3 4 5 6 7 8 9

.............................................. ................................. .....................................................

(imię, nazwisko i telefon osoby, (miejscowość, data) (podpis przedstawiciela podmiotu)

która sporządziła informację)

Objaśnienia do informacji:

kolumna 1 ogółem liczba punktów gier na automatach o niskich wygranych, w których prowadzona była działalność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na ostatni dzień okresu sprawozdawczego,

kolumna 2 suma liczby punktów, w których prowadzona była działalność w poszczególnych miesiącach roku na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podzielona przez 12 miesięcy,

kolumna 3 ogółem liczba automatów do gier o niskich wygranych eksploatowanych w punktach gier na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na ostatni dzień okresu sprawozdawczego,

kolumna 4 suma liczby automatów do gier o niskich wygranych, od których odprowadzono podatek od gier w poszczególnych miesiącach roku na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podzielona przez 12 miesięcy,

kolumna 5 suma przychodów ze sprzedaży z gier na automatach o niskich wygranych, na którą składają się kwoty wrzucone do automatów, uzyskane z wymiany żetonów do gry, kredytów ze wszystkich eksploatowanych automatów, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie sprawozdawczym,

kolumna 6 suma kwot wypłacanych wygranych w grach na automatach o niskich wygranych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie sprawozdawczym,

kolumna 7 kwota stanowiąca różnicę kwot z kolumn 5 i 6,

kolumna 8 suma kwot naliczonego zryczałtowanego podatku od gier na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie sprawozdawczym,

kolumna 9 nadwyżka sumy przychodów z gier na automatach o niskich wygranych nad kosztami uzyskania przychodów z gier na automatach o niskich wygranych, osiągnięta na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie sprawozdawczym. Jeżeli koszty uzyskania przychodów z gier na automatach o niskich wygranych przekraczają sumę przychodów z gier na automatach o niskich wygranych, to różnica ta jest stratą.

Przed kwotą należy wstawić odpowiedni znak, tj. (+) w przypadku zysku lub (-) w przypadku straty.

ZAŁĄCZNIK Nr  9

 WZÓR

........................................................

(pieczątka nagłówkowa podmiotu)

KSIĘGA KONTROLI

obrotu kartonami do gry w salonie gry bingo pieniężne w ............................. za rok ....... .

(miejscowość, ulica, numer)

Lp. Data Kartony do gry .......................

(wartość nominalna kartonu)

Kartony do gry .......................

(wartość nominalna kartonu)

Uwagi
przychód rozchód stan przychód rozchód stan
nr serii ilość

(szt.)

nr serii i nr kartonów ilość (szt.) ilość (szt.) nr serii ilość (szt.) nr serii i nr kartonów ilość (szt.) ilość (szt.)
1
2
30
31
Razem X X X X

ZAŁĄCZNIK Nr  10

 WZÓR

........................................................

(pieczątka nagłówkowa podmiotu)

KSIĘGA KONTROLI EKSPLOATACJI AUTOMATU

.......................................................................................................................................

(cechy identyfikacyjne automatu, data i nr rejestracji)

Data zdarzenia Rodzaj zdarzenia (opis) Wskazania liczników przed zdarzeniem Wskazania liczników po zdarzeniu Podpisy

i pieczęcie osób uprawnionych

1 2 3 4 5

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024