Rada do spraw Bezpieczeństwa Jądrowego i Ochrony Radiologicznej.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŚRODOWISKA 1
z dnia 18 listopada 2011 r.
w sprawie Rady do spraw Bezpieczeństwa Jądrowego i Ochrony Radiologicznej

Na podstawie art. 112 ust. 12 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. - Prawo atomowe (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 276, z późn. zm. 2 ) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa:
1)
sposób i tryb pracy Rady do spraw Bezpieczeństwa Jądrowego i Ochrony Radiologicznej, zwanej dalej "Radą";
2)
wysokość wynagrodzenia przysługującego członkom Rady.
§  2.
1.
Rada wykonuje swoje zadania z inicjatywy Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki, zwanego dalej "Prezesem Agencji", a w przypadku zadań, o których mowa w art. 112 ust. 8 pkt 2 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. - Prawo atomowe, z własnej inicjatywy.
2.
Rada działa na posiedzeniach.
3.
Rada realizuje swoje zadania w drodze podejmowania uchwał.
§  3.
1.
Przewodniczący Rady:
1)
kieruje pracami oraz przewodniczy posiedzeniom Rady;
2)
reprezentuje Radę na zewnątrz;
3)
opracowuje i przedstawia na posiedzeniu Rady projekty planów pracy Rady.
2.
Zastępca przewodniczącego Rady:
1)
zastępuje przewodniczącego Rady podczas jego nieobecności;
2)
koordynuje przygotowywanie dokumentów na posiedzenia Rady.
3.
Sekretarz Rady przygotowuje:
1)
dokumenty na posiedzenia Rady;
2)
protokoły posiedzeń Rady.
§  4.
1.
Posiedzenia Rady zwołuje przewodniczący Rady z własnej inicjatywy, a także na wniosek Prezesa Agencji lub co najmniej 3 członków Rady, w terminie nie późniejszym niż 14 dni od dnia zgłoszenia wniosku.
2.
W posiedzeniach Rady mogą uczestniczyć:
1)
Prezes Agencji;
2)
osoby upoważnione przez Prezesa Agencji;
3)
osoby niebędące członkami Rady zaproszone na posiedzenie Rady przez przewodniczącego Rady.
§  5.
1.
Posiedzenia Rady są protokołowane.
2.
Protokół posiedzenia Rady zawiera w szczególności:
1)
datę, miejsce i czas trwania posiedzenia;
2)
listę członków Rady i innych osób obecnych na posiedzeniu;
3)
informację na temat przebiegu obrad, rozpatrywanych spraw oraz podjętych uchwał;
4)
inne sprawy, których odnotowanie zarządza przewodniczący posiedzenia.
3.
Protokół podpisują przewodniczący posiedzenia oraz sekretarz.
§  6.
1.
Uchwały Rady są podejmowane zwykłą większością głosów.
2.
W głosowaniu biorą udział tylko członkowie Rady.
3.
Głosowanie odbywa się jawnie.
4.
Dla ważności uchwały Rady jest konieczny udział w głosowaniu przewodniczącego Rady lub jego zastępcy oraz co najmniej połowy ogólnej liczby członków Rady.
5.
Członek Rady nie bierze udziału w głosowaniu nad podjęciem uchwały, która dotyczy jego osobiście lub jednostki organizacyjnej, w której jest zatrudniony albo z którą jest lub w ciągu ostatnich trzech lat przed podjęciem uchwały był związany odpłatną umową cywilnoprawną.
6.
Członek Rady, który nie zgadza się z treścią uchwały, może złożyć na piśmie stanowisko odrębne wraz z uzasadnieniem, które stanowi załącznik do uchwały.
§  7.
Przewodniczący Rady przedstawia uchwały Rady Prezesowi Agencji.
§  8.
Wysokość wynagrodzenia miesięcznego przysługującego członkom Rady wynosi:
1)
3.200 zł brutto - dla przewodniczącego Rady;
2)
2.630 zł brutto - dla zastępcy przewodniczącego Rady;
3)
2.250 zł brutto - dla pozostałych członków Rady.
§  9.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
1 Minister Środowiska kieruje działem administracji rządowej - środowisko, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Środowiska (Dz. U. Nr 216, poz. 1606).
2 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 93, poz. 583 i Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 18, poz. 97 i Nr 168, poz. 1323, z 2010 r. Nr 107, poz. 679 oraz z 2011 r. Nr 112, poz. 654 i Nr 132, poz. 766.

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024
Wszystkie wyroby tytoniowe wkrótce trafią do systemu Track&Trace

Punkty sprzedaży wyrobów tytoniowych czekają nowe obowiązki. Unijnym Systemem Śledzenia Ruchu i Pochodzenia Wyrobów Tytoniowych (Track&Trace) obecnie objęte są papierosy i tytoń do samodzielnego skręcania papierosów. Od 20 maja trafią do niego także wszystkie inne wyroby zawierające w swoim składzie tytoń. W systemie muszą się również zarejestrować punkty sprzedaży wyrobów tytoniowych.

Krzysztof Koślicki 05.02.2024