Zm.: rozporządzenie w sprawie programu badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2012.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 20 sierpnia 2012 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie programu badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2012

Na podstawie art. 18 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2012 r. poz. 591) zarządza się, co następuje:
§  1.
W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 22 lipca 2011 r. w sprawie programu badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2012 (Dz. U. Nr 173, poz. 1030 i Nr 297, poz. 1759) w załączniku do rozporządzenia "Program badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2012" wprowadza się następujące zmiany:
1)
w badaniu o symbolu 1.01.15(012) Odpady wytworzone i zagospodarowane w leśnictwie oraz rybactwie (z wyłączeniem odpadów komunalnych):
a)
pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Temat badania: Odpady wytworzone i zagospodarowane w leśnictwie oraz rybactwie",

b)
w pkt 8 Źródła danych w tabeli:
w lp. 1 rubryka 8.2 otrzymuje brzmienie:

"OS-6L - sprawozdanie o odpadach wytworzonych i zagospodarowanych w leśnictwie; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe",

w lp. 2 rubryka 8.2 otrzymuje brzmienie:

"OS-6R - sprawozdanie o odpadach wytworzonych i zagospodarowanych w rybactwie; w formie elektronicznej; dla podmiotów o liczbie pracujących nie większej niż 5 osób dopuszczalne jest przekazywanie danych w formie papierowej; metoda pełna; obowiązkowe";

2)
w badaniu o symbolu 1.02.02(014) Organy samorządu terytorialnego:
a)
pkt 5 otrzymuje brzmienie:

"5. Cel badania

Obserwacja zmian cech demograficznych i zawodowych radnych oraz wójtów (burmistrzów i prezydentów miast), członków zarządów dzielnic m.st. Warszawy, powiatów i województw oraz uzyskanie informacji o aktywności społeczeństwa w podejmowaniu decyzji dotyczących życia publicznego w skali lokalnej.",

b)
pkt 7 otrzymuje brzmienie:

"7. Zakres przedmiotowy

Radni gmin, dzielnic m.st. Warszawy, powiatów i województw według liczby, wieku, płci, wykształcenia i podstawowych grup zawodów; wójtowie (burmistrzowie, prezydenci miast) oraz burmistrzowie dzielnic m.st. Warszawy według wieku, płci, wykształcenia i podstawowych grup zawodów; członkowie zarządów dzielnic m.st. Warszawy, powiatów i województw według liczby i płci; łączenie funkcji radnego z funkcjami w zarządach powiatów i województw; referenda, powody ich zorganizowania, frekwencja uprawnionych do głosowania w dniu referendum, wyniki referendów; liczba sołectw, sołtysi według płci.",

c)
w pkt 8 Źródła danych w tabeli w lp. 1 rubryka 8.2 otrzymuje brzmienie:

"SG-01 - statystyka gminy: samorząd i transport; w zakresie samorząd; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe",

d)
w pkt 9 Rodzaje wynikowych informacji statystycznych uchyla się tiret dziewiąte;
3)
w badaniu o symbolu 1.03.01(018) Sprawy rozpatrywane w wymiarze sprawiedliwości pkt 8 otrzymuje brzmienie:

"8. Źródła danych

Sprawozdania MS: MS-S1, MS-S5, MS-S8 wojsk., MS-S9 wojsk., MS-S11/12, MS-S16, MS-S18, MS-S19, MS-S19k, MS-S19z, MS-S20KRS, MS-S20z, MS-S20UN, MS-S20KW, MS-Kom23, MS-Not24, MS-RODK 25. Sprawozdania PG: PG-P1K, PG-P1CA, PG-P1N, PG-P1K wojsk.

Lp. Podmioty przekazujące dane statystyczne Forma przekazania danych Częstotliwość i termin Miejsce przekazania danych
8.0 8.1 8.2 8.3 8.4
1 sądy rejonowe MS-S1 - sprawozdanie w sprawach cywilnych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału sądy okręgowe
2 sądy okręgowe MS-S1 - sprawozdanie w sprawach cywilnych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
3 sądy okręgowe MS-S1 - sprawozdanie w sprawach cywilnych; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej do 11. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
4 sądy apelacyjne MS-S1 - sprawozdanie w sprawach cywilnych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
5 sądy rejonowe MS-S5 - sprawozdanie w sprawach karnych i wykroczeniowych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału sądy okręgowe
6 sądy okręgowe MS-S5 - sprawozdanie w sprawach karnych i wykroczeniowych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
7 sądy okręgowe MS-S5 - sprawozdanie w sprawach karnych i wykroczeniowych; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej do 11. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
8 sądy apelacyjne MS-S5 - sprawozdanie w sprawach karnych i wykroczeniowych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
9 sądy wojskowe okręgowe MS-S8 wojsk. - sprawozdanie w sprawach karnych i wykroczeniowych w postępowaniu odwoławczym; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 15. dnia kalendarzowego po półroczu i roku Ministerstwo Sprawiedliwości
10 sądy garnizonowe MS-S9 wojsk. - sprawozdanie w sprawach o ułaskawienie; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 11. dnia kalendarzowego po półroczu i roku wojskowe sądy okręgowe
11 sądy okręgowe wojskowe MS-S9 wojsk. - sprawozdanie w sprawach o ułaskawienie; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 11. dnia kalendarzowego po półroczu i roku Ministerstwo Sprawiedliwości
12 sądy okręgowe wojskowe MS-S9 wojsk. - sprawozdanie w sprawach o ułaskawienie; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej do 15. dnia kalendarzowego po półroczu i roku Ministerstwo Sprawiedliwości
13 sądy rejonowe MS-S11/12 - sprawozdanie z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału sądy okręgowe
14 sądy okręgowe MS-S11/12 - sprawozdanie z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
15 sądy okręgowe MS-S11/12 - sprawozdanie z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej do 11. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
16 sądy apelacyjne MS-S11/12 - sprawozdanie z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
17 sądy rejonowe MS-S16 - sprawozdanie w sprawach rodzinnych z zakresu spraw cywilnych z wyłączeniem spraw nieletnich; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 11. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału sądy okręgowe
18 sądy okręgowe MS-S16 - sprawozdanie w sprawach rodzinnych z zakresu spraw cywilnych z wyłączeniem spraw nieletnich; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej do 15. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
19 sądy rejonowe MS-S18 - sprawozdanie w sprawach rodzinnych nieletnich; (działy: 1, 3-6, 10, 11); w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 11. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału sądy okręgowe
20 sądy okręgowe MS-S18 - sprawozdanie w sprawach rodzinnych nieletnich; zestawienie zbiorcze danych (działy 1, 3-6, 10, 11); w formie elektronicznej do 15. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
21 sądy rejonowe MS-S19 - sprawozdanie w sprawach gospodarczych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału sądy okręgowe
22 sądy okręgowe MS-S19 - sprawozdanie w sprawach gospodarczych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
23 sądy okręgowe MS-S19 - sprawozdanie w sprawach gospodarczych; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej do 11. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
24 Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów MS-S19k - sprawozdanie w sprawach z zakresu ochrony konkurencji, regulacji energetyki, telekomunikacji i transportu kolejowego; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
25 Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Wspólnotowych Znaków Towarowych i Wzorów Przemysłowych MS-S19z - sprawozdanie w sprawach z zakresu ochrony wspólnotowych znaków towarowych i wspólnotowych wzorów przemysłowych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
26 sądy rejonowe MS-S20KRS - sprawozdanie w sprawach rejestrowych (według właściwości rzeczowej); w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
27 sądy rejonowe MS-S20z - sprawozdanie w sprawach rejestrowych w zakresie Rejestru Zastawów (według właściwości rzeczowych); w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
28 sądy rejonowe MS-S20UN - sprawozdanie w sprawach upadłościowych i naprawczych (według właściwości rzeczowej); w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 9. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału sądy okręgowe
29 sądy okręgowe MS-S20UN - sprawozdanie w sprawach upadłościowych i naprawczych (według właściwości rzeczowej); zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej do 15. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
30 sądy rejonowe MS-S20KW - sprawozdanie w sprawach dotyczących ksiąg wieczystych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 12. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału sądy okręgowe
31 sądy okręgowe MS-S20KW - sprawozdanie w sprawach dotyczących ksiąg wieczystych; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej do 18. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
32 sądy rejonowe (komornicy przy sądach rejonowych) MS-Kom23 - sprawozdanie z czynności komornika; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 20. dnia kalendarzowego po półroczu i roku sądy okręgowe
33 sądy okręgowe MS-Kom23 - sprawozdanie z czynności komornika; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej do 25. dnia kalendarzowego po półroczu i roku Ministerstwo Sprawiedliwości
34 notariusze MS-Not24 - sprawozdanie notariusza z czynności notarialnych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po półroczu i roku sądy apelacyjne
35 sądy apelacyjne MS-Not24 - sprawozdanie notariusza z czynności notarialnych; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej do 15. dnia kalendarzowego po półroczu i roku Ministerstwo Sprawiedliwości
36 rodzinne ośrodki diagnostyczno-konsultacyjne MS-RODK-25 - sprawozdanie z działalności Rodzinnego Ośrodka Diagnostyczno-Konsultacyjnego; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 20. dnia kalendarzowego po półroczu i roku Ministerstwo Sprawiedliwości
37 prokuratury rejonowe PG-P1K - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach karnych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe dwa razy w roku: do 7 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 9 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 prokuratury okręgowe
38 prokuratury okręgowe PG-P1K - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach karnych; - sprawozdanie z działalności własnej; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe dwa razy w roku: do 7 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 9 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 prokuratury apelacyjne
39 prokuratury apelacyjne PG-P1K - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach karnych; - sprawozdanie z działalności własnej; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe dwa razy w roku: do 7 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 9 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 Prokuratura Generalna
40 prokuratury okręgowe PG-P1K - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach karnych; zestawienie zbiorcze danych z działalności podległych prokuratur rejonowych; w formie elektronicznej dwa razy w roku: do 15 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 16 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 prokuratury apelacyjne
41 prokuratury okręgowe PG-P1K - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach karnych; zestawienie zbiorcze danych z działalności własnej i podległych prokuratur rejonowych; w formie elektronicznej dwa razy w roku: do 15 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 16 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 prokuratury apelacyjne
42 prokuratury apelacyjne PG-P1K - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach karnych; zestawienie zbiorcze danych z działalności podległych prokuratur rejonowych i okręgowych; w formie elektronicznej dwa razy w roku: do 18 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 18 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 Prokuratura Generalna
43 prokuratury apelacyjne PG-P1K - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach karnych; zestawienie zbiorcze danych z działalności własnej i podległych prokuratur rejonowych i okręgowych; w formie elektronicznej dwa razy w roku: do 18 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 18 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 Prokuratura Generalna
44 prokuratury rejonowe PG-P1CA - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach cywilnych i administracyjnych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe dwa razy w roku: do 7 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 9 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 prokuratury okręgowe
45 prokuratury okręgowe PG-P1CA - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach cywilnych i administracyjnych; sprawozdanie z działalności własnej; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe dwa razy w roku: do 7 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 9 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 prokuratury apelacyjne
46 prokuratury apelacyjne PG-P1CA - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach cywilnych i administracyjnych; sprawozdanie z działalności własnej; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe dwa razy w roku: do 7 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 9 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 Prokuratura Generalna
47 prokuratury okręgowe PG-P1CA - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach cywilnych i administracyjnych; zestawienie zbiorcze danych z działalności podległych prokuratur rejonowych; w formie elektronicznej dwa razy w roku: do 15 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 16 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 prokuratury apelacyjne
48 prokuratury okręgowe PG-P1CA - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach cywilnych i administracyjnych; zestawienie zbiorcze danych z działalności własnej i podległych prokuratur rejonowych; w formie elektronicznej dwa razy w roku: do 15 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 16 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 prokuratury apelacyjne
49 prokuratury apelacyjne PG-P1CA - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach cywilnych i administracyjnych; zestawienie zbiorcze danych z działalności podległych prokuratur okręgowych i rejonowych; w formie elektronicznej dwa razy w roku: do 18 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 18 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 Prokuratura Generalna
50 prokuratury apelacyjne PG-P1CA - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach cywilnych i administracyjnych; zestawienie zbiorcze danych z działalności własnej i podległych prokuratur okręgowych i rejonowych; w formie elektronicznej dwa razy w roku: do 18 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 18 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 Prokuratura Generalna
51 prokuratury okręgowe PG-P1N - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w zakresie zwierzchniego nadzoru służbowego sprawowanego przez prokuratora nadrzędnego w sprawach karnych, cywilnych i administracyjnych; sprawozdanie z działalności własnej; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe dwa razy w roku: do 7 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 9 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 prokuratury apelacyjne
52 prokuratury apelacyjne PG-P1N - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w zakresie zwierzchniego nadzoru służbowego sprawowanego przez prokuratora nadrzędnego w sprawach karnych, cywilnych i administracyjnych; sprawozdanie z działalności własnej; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe dwa razy w roku: do 7 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 9 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 Prokuratura Generalna
53 prokuratury apelacyjne PG-P1N - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w zakresie zwierzchniego nadzoru służbowego sprawowanego przez prokuratora nadrzędnego w sprawach karnych, cywilnych i administracyjnych; zestawienie zbiorcze danych - sprawozdanie z działalności podległych prokuratur okręgowych; w formie elektronicznej dwa razy w roku: do 15 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 16 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 Prokuratura Generalna
54 prokuratury apelacyjne PG-P1N - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w zakresie zwierzchniego nadzoru służbowego sprawowanego przez prokuratora nadrzędnego w sprawach karnych, cywilnych i administracyjnych; zestawienie zbiorcze danych z działalności własnej i podległych prokuratur okręgowych; w formie elektronicznej dwa razy w roku: do 15 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 16 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 Prokuratura Generalna
55 wojskowe prokuratury garnizonowe, okręgowe PG-P1K wojsk. - sprawozdanie z działalności wojskowych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach karnych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe dwa razy w roku: do 7 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 9 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 Naczelna Prokuratura Wojskowa
56 Naczelna Prokuratura Wojskowa PG-P1K wojsk. - sprawozdanie z działalności wojskowych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach karnych; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej dwa razy w roku: do 15 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 16 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 Prokuratura Generalna
4)
w badaniu o symbolu 1.04.06(026) Partie polityczne w pkt 8 Źródła danych w tabeli w lp. 1 rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:

"raz w roku do 30 kwietnia 2013 r. z danymi za rok 2012";

5)
w badaniu o symbolu 1.21.09(034) Zgony. Umieralność. Trwanie życia pkt 5 otrzymuje brzmienie:

"5. Cel badania

Zgony są jednym z podstawowych elementów ruchu naturalnego ludności, powodujących zmiany w liczbie i strukturze ludności według płci, wieku oraz stanu cywilnego. Statystyka zgonów stanowi główny element bilansów ludności w okresach międzyspisowych. Umożliwia prowadzenie pogłębionych badań dotyczących uwarunkowań rozwoju ludności. Pozwala również na obserwację podstawowych procesów demograficznych w zakresie umieralności i trwania życia. Wyniki badania zgonów są wykorzystywane do corocznego opracowywania tablic trwania życia, głównie prawdopodobieństw zgonów i dożycia oraz dalszego trwania życia w zależności od wieku i płci w przekroju regionów, województw i podregionów.

Poziom, struktura i natężenie zgonów (w tym zgonów niemowląt) są odzwierciedleniem (w dłuższych okresach) rozwoju społecznego kraju będącego bezpośrednio lub pośrednio wynikiem: postępu w rozwoju medycyny, funkcjonowania systemu ochrony zdrowia, stanu sanitarno-epidemiologicznego oraz ekologicznego kraju, bezpieczeństwa i higieny życia oraz warunków pracy, a także stanu świadomości społeczeństwa na temat profilaktyki zdrowotnej.

Realizacja badania jest konieczna w związku z obowiązującym rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1338/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie statystyk Wspólnoty w zakresie zdrowia publicznego oraz zdrowia i bezpieczeństwa w pracy (Dz. Urz. UE L 354 z 31.12.2008, str. 70) oraz rozporządzeniem Komisji (UE) nr 328/2011 z dnia 5 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania, w odniesieniu do statystyk dotyczących przyczyn zgonu, rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1338/2008 w sprawie statystyk Wspólnoty w zakresie zdrowia publicznego oraz zdrowia i bezpieczeństwa w pracy (Dz. Urz. UE L 90 z 06.04.2011, str. 22).";

6)
badanie o symbolu 1.25.07(064) Pomoc społeczna otrzymuje brzmienie:

"1. Symbol badania: 1.25.07(064)

2. Temat badania: Pomoc społeczna

3. Rodzaj badania: Badanie stałe

4. Prowadzący badanie: Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego

Prezes Głównego Urzędu Statystycznego

5. Cel badania

Uzyskanie danych w zakresie realizacji zadań określonych w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362, z późn. zm.), ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. Nr 149, poz. 887, z późn. zm.) oraz ustawie z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym. Zebranie informacji o pomocy udzielanej przez jednostki organizacyjne pomocy społecznej w celu przygotowania planu budżetu na kolejny rok. Obserwacja stanu zatrudnienia w jednostkach organizacyjnych pomocy i integracji społecznej.

Zaspokojenie potrzeb informacyjnych w zakresie infrastruktury i działalności placówek całodobowej opieki i wsparcia.

Zaspokojenie potrzeb informacyjnych w zakresie infrastruktury i działalności stacjonarnych zakładów pomocy społecznej, instytucjonalnej pieczy zastępczej i placówek wsparcia dziennego oraz rodzinnej pieczy zastępczej.

6. Zakres podmiotowy

W badaniach realizowanych przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej:

- powiatowe centra pomocy rodzinie w zakresie integracji cudzoziemców, którzy uzyskali status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą jednostek organizacyjnych pomocy społecznej zapewniających opiekę i wsparcie,

- ośrodki pomocy społecznej w zakresie pomocy dla osób korzystających z pomocy społecznej i ubiegających się o pomoc społeczną, jednostek organizacyjnych pomocy społecznej zapewniających opiekę i wsparcie,

- domy pomocy społecznej,

- urzędy wojewódzkie.

W badaniach realizowanych przez Główny Urząd Statystyczny:

- instytucjonalna piecza zastępcza (placówki opiekuńczo-wychowawcze, regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne, interwencyjne ośrodki preadopcyjne) oraz placówki wsparcia dziennego,

- rodzinna piecza zastępcza (rodziny zastępcze, rodzinne domy dziecka),

- zakłady stacjonarne pomocy społecznej.

7. Zakres przedmiotowy

W badaniach realizowanych przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej:

- osoby, rodziny korzystające z pomocy społecznej; cudzoziemcy, którzy uzyskali status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą według typów świadczeń, liczby świadczeń; kwoty wydatkowane na świadczenia; powody przyznania pomocy społecznej; typy rodzin otrzymujących świadczenia z pomocy społecznej; zatrudnieni w jednostkach pomocy społecznej,

- osoby opuszczające domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie, zakłady poprawcze, schroniska dla nieletnich, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobową opiekę i domy dla matek z małymi dziećmi i kobiet w ciąży,

- jednostki organizacyjne pomocy społecznej o zasięgu lokalnym i ponadgminnym,

- domy pomocy społecznej, środowiskowe domy samopomocy, mieszkania chronione, placówki całodobowej opieki prowadzone w ramach działalności gospodarczej i statutowej w zakresie typu placówki, bilansu liczby miejsc i osób oczekujących, liczby mieszkańców według wieku, zasad i źródeł opłacania za pobyt, zatrudnienia według liczby etatów i wybranych grup zawodów.

W badaniach realizowanych przez Główny Urząd Statystyczny:

- instytucjonalna piecza zastępcza oraz placówki wsparcia dziennego w zakresie: typu placówki, liczby miejsc, liczby dzieci korzystających z opieki według wybranych cech demograficznych i społecznych, liczby wolontariuszy, powodów opuszczenia placówki,

- rodzinna piecza zastępcza według: typu i podstawowych cech osoby będącej rodziną zastępczą lub prowadzącej rodzinny dom dziecka, liczby dzieci, wybranych cech demograficznych i społecznych dzieci, powodów opuszczenia rodzinnej pieczy zastępczej,

- zakłady stacjonarne pomocy społecznej w zakresie: rodzaju zakładu, rodzaju udogodnień dla osób niepełnosprawnych, liczby mieszkańców według płci i wieku, źródła opłacania pobytu mieszkańców, osób pracujących w zakładach według wybranych grup zawodów.

8. Źródła danych

Sprawozdania GUS: PS-01, PS-02, PS-03; sprawozdania MPiPS: MPiPS-03 i MPiPS-05; dane jednostkowe z administracyjnego systemu informacyjnego pomocy społecznej - Krajowego Systemu Monitoringu Pomocy Społecznej; kwestionariusz wywiadu środowiskowego (rodzinnego) przeprowadzonego przez pracownika socjalnego w miejscu zamieszkania osoby lub rodziny albo w miejscu ich pobytu.

Lp. Podmioty przekazujące dane statystyczne Forma przekazania danych Częstotliwość i termin Miejsce przekazania danych
8.0 8.1 8.2 8.3 8.4
1 powiatowe centra pomocy rodzinie, ośrodki pomocy społecznej MPiPS-03 - sprawozdanie półroczne i roczne z udzielonych świadczeń pomocy społecznej - pieniężnych, w naturze i usługach; w formie elektronicznej i papierowej; metoda pełna; obowiązkowe dwa razy w roku: do 20 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze 2012 r.; do 20 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 urząd wojewódzki
2 wojewodowie MPiPS-03 - sprawozdanie półroczne i roczne z udzielonych świadczeń pomocy społecznej - pieniężnych, w naturze i usługach; dane zagregowane; w formie elektronicznej i papierowej dwa razy w roku: do 10 sierpnia 2012 r. z danymi za I półrocze 2012 r.; do 10 lutego 2013 r. z danymi za rok 2012 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
3 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej MPiPS-03 - sprawozdanie półroczne i roczne z udzielonych świadczeń pomocy społecznej - pieniężnych, w naturze i usługach; zbiorcze zestawienie tabelaryczne ze sprawozdania - liczba osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej według typu świadczenia, kwoty świadczeń, powody udzielania pomocy, dla kraju ogółem oraz województw, gmin; w formie elektronicznej dwa razy w roku: do 30 września 2012 r. za I półrocze 2012 r.; do 30 czerwca 2013 r. za rok 2012 GUS
4 domy pomocy społecznej MPiPS-05 - sprawozdanie o placówkach zapewniających całodobową opiekę i wsparcie; w formie elektronicznej i papierowej; metoda pełna; obowiązkowe raz w roku do 30 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 ośrodek pomocy społecznej, powiatowe centrum pomocy rodzinie, urząd wojewódzki
5 powiatowe centra pomocy rodzinie, ośrodki pomocy społecznej MPiPS-05 - sprawozdanie o placówkach zapewniających całodobową opiekę i wsparcie; w formie elektronicznej i papierowej; metoda pełna; obowiązkowe raz w roku do 15 lutego 2013 r. z danymi za rok 2012 urząd wojewódzki
6 wojewodowie MPiPS-05 - sprawozdanie o placówkach zapewniających całodobową opiekę i wsparcie; w formie elektronicznej i papierowej; metoda pełna; obowiązkowe raz w roku do 28 lutego 2013 r. z danymi za rok 2012 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
7 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej MPiPS-05 - sprawozdanie o placówkach zapewniających całodobową opiekę i wsparcie; zbiorcze zestawienie tabelaryczne ze sprawozdania - liczba placówek w podziale na typ, bilans liczby miejsc i osób oczekujących, liczba mieszkańców według wieku, źródeł opłacania pobytu, zatrudnienie według liczby etatów i wybranych grup zawodów; dla kraju ogółem oraz województw; w formie elektronicznej raz w roku do 30 września 2013 r. z danymi za rok 2012 GUS
8 powiatowe centra pomocy rodzinie Krajowy System Monitoringu Pomocy Społecznej; dane jednostkowe; w formie elektronicznej cztery razy w roku, co kwartał: 30 dni po: I, II, III kwartale oraz 60 dni po IV kwartale urząd wojewódzki
9 ośrodki pomocy społecznej Krajowy System Monitoringu Pomocy Społecznej; dane jednostkowe; w formie elektronicznej cztery razy w roku, co kwartał: 30 dni po: I, II, III kwartale oraz 60 dni po IV kwartale urząd wojewódzki
10 wojewodowie Krajowy System Monitoringu Pomocy Społecznej; dane jednostkowe; w formie elektronicznej cztery razy w roku, co kwartał: 40 dni po: I, II, III kwartale oraz 70 dni po IV kwartale Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
11 placówki wsparcia dziennego, placówki opiekuńczo-wychowawcze, regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne, interwencyjne ośrodki preadopcyjne PS-01 - sprawozdanie instytucjonalnej pieczy zastępczej oraz placówek wsparcia dziennego; w formie elektronicznej;

dla podmiotów o liczbie pracujących nie większej niż 5 osób dopuszczalne jest przekazywanie danych w formie papierowej;

metoda pełna; obowiązkowe

raz w roku do 4 lutego 2013 r. z danymi za rok 2012 portal sprawozdawczy GUS

www.stat.gov.pl;

Urząd Statystyczny w Krakowie

12 organizatorzy rodzinnej pieczy zastępczej PS-02 - sprawozdanie rodzinnej pieczy zastępczej; dane zagregowane; w formie elektronicznej raz w roku do 4 lutego 2013 r. z danymi za rok 2012 portal sprawozdawczy GUS

www.stat.gov.pl

13 domy pomocy społecznej, rodzinne domy pomocy, placówki zapewniające całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku w ramach działalności gospodarczej lub statutowej, wybrane środowiskowe domy samopomocy, domy dla matek i kobiet w ciąży, noclegownie, domy lub schroniska dla bezdomnych, pozostałe PS-03 - sprawozdanie zakładu stacjonarnego pomocy społecznej; w formie elektronicznej;

dla podmiotów o liczbie pracujących nie większej niż 5 osób dopuszczalne jest przekazywanie danych w formie papierowej;

metoda pełna; obowiązkowe

raz w roku do 28 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 portal sprawozdawczy GUS

www.stat.gov.pl;

Urząd Statystyczny w Krakowie

9. Rodzaje wynikowych informacji statystycznych

Informacje o pomocy społecznej środowiskowej w gminach i powiatach według województw, gmin.

Informacje o domach pomocy społecznej, środowiskowych domach samopomocy, mieszkaniach chronionych i placówkach całodobowej opieki prowadzonych w ramach działalności gospodarczej i statutowej według województw.

Dane o publicznych i niepublicznych placówkach instytucjonalnej pieczy zastępczej oraz placówkach wsparcia dziennego - tablice wynikowe dla Polski ogółem w podziale na miasto i wieś, płeć, grupy wiekowe, województwa, podregiony, powiaty i gminy.

Dane o rodzinnej pieczy zastępczej - tablice wynikowe dla Polski ogółem w podziale na płeć, grupy wiekowe, województwa, podregiony i powiaty.

Dane o publicznych i niepublicznych zakładach stacjonarnych pomocy społecznej - tablice wynikowe dla Polski ogółem w podziale na miasto i wieś, płeć, grupy wiekowe, województwa, podregiony, powiaty i gminy.

Dane o świadczeniach z pomocy społecznej - opracowanie według województw.

10. Terminy i formy udostępniania

- dane o pomocy i integracji społecznej w formie biuletynu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej - wrzesień 2012 r. (dane za pół roku), kwiecień 2013 r. (dane za 2012 r.),

- dane o placówkach całodobowej opieki i wsparcia w formie biuletynu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej - wrzesień 2013 r.,

- dane o publicznych i niepublicznych placówkach instytucjonalnej pieczy zastępczej oraz placówkach wsparcia dziennego - tablice wynikowe według województw, podregionów i powiatów (wydruk, forma elektroniczna) - czerwiec 2013 r.,

- dane o rodzinnej pieczy zastępczej - tablice wynikowe według województw, podregionów i powiatów (wydruk, forma elektroniczna) - czerwiec 2013 r.,

- dane o publicznych i niepublicznych zakładach stacjonarnych pomocy społecznej - tablice wynikowe według województw, podregionów, powiatów i gmin (wydruk, forma elektroniczna) - czerwiec 2013 r.,

- osoby korzystające z pomocy społecznej oraz wartość świadczeń pieniężnych i niepieniężnych - wrzesień 2013 r.,

- "Pomoc społeczna i opieka nad dzieckiem i rodziną w 2012 r." - wrzesień 2013 r.

11. Koszty i sposób finansowania

10.000 zł - budżet MpiPS

912.500 zł - budżet GUS";

7)
w badaniu o symbolu 1.25.08(065) Europejskie badanie warunków życia ludności (EU-SILC) w pkt 8 Źródła danych w tabeli w lp. 1 i 2 rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:

"raz w roku - maj/czerwiec/lipiec";

8)
w badaniu o symbolu 1.25.11(067) Beneficjenci środowiskowej pomocy społecznej i świadczeń rodzinnych:
a)
pkt 6 otrzymuje brzmienie:

"6. Zakres podmiotowy

Osoby, ich gospodarstwa domowe i rodziny, które otrzymywały z ośrodków pomocy społecznej świadczenia wymienione w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej i w ustawie z dnia 29 grudnia 2005 r. o ustanowieniu programu wieloletniego "Pomoc państwa w zakresie dożywiania" (Dz. U. Nr 267, poz. 2259, z późn. zm.) oraz osoby, które pobierały świadczenia rodzinne na podstawie ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 992, z późn. zm.).",

b)
w pkt 8 tabela otrzymuje brzmienie:
Lp. Podmioty przekazujące dane statystyczne Forma przekazania danych Częstotliwość i termin Miejsce przekazania danych
8.0 8.1 8.2 8.3 8.4
1 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Krajowy System Monitoringu Pomocy Społecznej; dane jednostkowe:

- o osobach w zakresie: data urodzenia, płeć, stan cywilny, stopień pokrewieństwa, rola w rodzinie, rodzaj wykształcenia, pozycja na rynku pracy, źródła dochodu, wysokość dochodu,

- o rodzinie w zakresie: liczba osób w rodzinie, skład rodziny (rodzaj zależności między członkami rodziny), średni miesięczny dochód na osobę w rodzinie, klasa miejscowości, powierzchnia gospodarstwa rolnego w hektarach przeliczeniowych, rodzaj i data opisu sytuacji,

- o świadczeniach w zakresie: rodzaj świadczenia, wartość świadczeń, liczba świadczeń, stopa odpłatności, okres, na jaki przyznano świadczenie, przyczyny zaprzestania udzielania pomocy, rodzaje problemów występujących w rodzinie,

- decyzje odmowne: powód wydania decyzji, rodzaj świadczenia wnioskowanego,

- o jednostce organizacyjnej pomocy społecznej w zakresie: identyfikator jednostki, liczba rodzin w bazie, liczba wywiadów środowiskowych, wartość świadczeń zrealizowanych w kwartale, wartość świadczeń według sprawozdania RB-28S, procent zgodności, liczba pracowników socjalnych według wykształcenia;

bezpośredni dostęp GUS do danych z systemu

pobieranie danych cztery razy w roku, 60 dni po: I, II, III kwartale oraz 90 dni po IV kwartale GUS
2 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Krajowy System Monitoringu Świadczeń Rodzinnych; dane jednostkowe o beneficjentach i członkach ich rodzin:

- o osobach w zakresie: stopień pokrewieństwa członka rodziny z osobą ubiegającą się o świadczenie, data urodzenia, stan cywilny, obywatelstwo, adres zamieszkania, rodzaj niepełnosprawności, rodzaj szkoły, do której uczęszcza dziecko,

- o dochodach osób w zakresie: typ dochodu, rodzaj dochodu, rodzaj ryczałtu podatkowego, rodzaj dochodu bez podatku, kwota dochodu,

- o dochodach rodzin w zakresie: kwota dochodu rocznego brutto, kwota alimentów świadczonych, kwota opłat za placówki, kwota dochodu utraconego, kwota dochodu uzyskanego, kwota dochodu miesięcznego,

- o rodzajach i kwotach świadczeń w zakresie: wartość świadczenia z budżetu, wartość świadczenia ze środków gminy;

bezpośredni dostęp GUS do danych z systemu

pobieranie danych raz w kwartale - 75 dni po kwartale GUS
c)
pkt 9 otrzymuje brzmienie:

"9. Rodzaje wynikowych informacji statystycznych

Zestaw danych:

- o gospodarstwach domowych beneficjentów środowiskowej pomocy społecznej według: wielkości, typów, grup pokoleniowych, podstawowych grup społeczno-ekonomicznych, wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu na osobę, powierzchni gospodarstwa rolnego, rodzaju problemów występujących w rodzinie, rodzaju udzielonej pomocy,

- o osobach w gospodarstwach domowych beneficjentów środowiskowej pomocy społecznej według: wieku, płci, stanu cywilnego, poziomu wykształcenia, aktywności ekonomicznej, głównego źródła utrzymania, miejsca zamieszkania (miasto, wieś), stanu zdrowia,

- o osobach korzystających ze świadczeń rodzinnych według wieku, płci, stanu zdrowia i rodzajów świadczeń,

- o rodzinach korzystających z zasiłków rodzinnych według liczby osób w rodzinie, liczby dzieci, przeciętnego dochodu na osobę w rodzinie,

w układzie regionów, województw, podregionów, powiatów, gmin, filii ośrodków pomocy społecznej w dużych miastach.";

9)
uchyla się badanie o symbolu 1.29.20(098) Europejskie Badanie Zdrowia i Integracji Społecznej;
10)
w badaniu o symbolu 1.43.14(116) Wskaźniki społeczeństwa informacyjnego w pkt 8 Źródła danych w tabeli w lp. 3 i 4 rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:

"raz w roku, kwiecień/maj 2012 r.";

11)
w badaniu o symbolu 1.45.03(128) Użytkowanie gruntów w pkt 8 Źródła danych w tabeli w lp. 3 rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:

"raz w roku do 4 lipca 2012 r. według stanu w dniu 10 czerwca 2012 r.";

12)
w badaniu o symbolu 1.45.07(131) Produkcja ważniejszych upraw rolnych w pkt 8 Źródła danych w tabeli w lp. 4 rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:

"raz w roku do 9 listopada 2012 r. z danymi za rok 2012";

13)
badanie o symbolu 1.45.38(152) Koniunktura w rolnictwie otrzymuje brzmienie:

"1. Symbol badania: 1.45.38(152)

2. Temat badania: Koniunktura w rolnictwie

3. Rodzaj badania: Badanie nowe

4. Prowadzący badanie: Prezes Głównego Urzędu Statystycznego

5. Cel badania

Pozyskiwanie informacji o ocenach aktualnej i przewidywanej sytuacji gospodarstw rolnych, zbieranie informacji o zamierzeniach użytkowników gospodarstw rolnych dotyczących prowadzonej przez nich działalności rolniczej. Pozyskane informacje zostaną wykorzystane do opracowania bieżących informacji o sytuacji społeczno-gospodarczej kraju, oceny warunków produkcyjno-ekonomicznych w rolnictwie.

6. Zakres podmiotowy

Gospodarstwa rolne osób prawnych, jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej oraz osób fizycznych.

7. Zakres przedmiotowy

Opinie użytkowników gospodarstw rolnych o bieżącym i przyszłym kształtowaniu się m.in. produkcji roślinnej i zwierzęcej, popytu na produkty rolne, sytuacji ogólnej gospodarstw rolnych, czynnikach sprzyjających i ograniczających prowadzenie działalności rolniczej. Ponadto informacje o źródłach finansowania gospodarstw rolnych i dokonanych inwestycjach.

8. Źródła danych

Ankieta GUS: AK-R

Lp. Podmioty przekazujące dane statystyczne Forma przekazania danych Częstotliwość i termin Miejsce przekazania danych
8.0 8.1 8.2 8.3 8.4
1 osoby prawne i jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej za swoje jednostki lokalne prowadzące działalność zaklasyfikowaną według PKD do działalności w zakresie sekcji A, dział 01, grupy: 01.1 - uprawy rolne inne niż wieloletnie, 01.2 - uprawa roślin wieloletnich, 01.3 - rozmnażanie roślin, 01.4 - chów i hodowla zwierząt, 01.5 - uprawy rolne połączone z chowem i hodowlą zwierząt, a także niezależnie od zakwalifikowania działalności, gdy w gruntach użytkowanych przez jednostkę powierzchnia użytków rolnych przekracza 1 ha AK-R - ankieta koniunktury w gospodarstwie rolnym; w formie elektronicznej;

dla podmiotów o liczbie pracujących nie większej niż 5 osób dopuszczalne jest przekazywanie danych w formie papierowej;

metoda pełna; obowiązkowe

dwa razy w roku: do 4 lipca 2012 r. z danymi według stanu w dniu 10 czerwca 2012 r.; do 14 grudnia 2012 r. z danymi według stanu w dniu 1 grudnia 2012 r. portal sprawozdawczy GUS

www.stat.gov.pl;

Urząd Statystyczny w Zielonej Górze

2 wylosowane gospodarstwa indywidualne o powierzchni użytków rolnych powyżej 1 ha AK-R - ankieta koniunktury w gospodarstwie rolnym; w formie papierowej; metoda reprezentacyjna (1,5%); obowiązkowe dwa razy w roku: do 4 lipca 2012 r. z danymi według stanu w dniu 10 czerwca 2012 r., do 14 grudnia 2012 r. z danymi według stanu w dniu 1 grudnia 2012 r. ankieter statystyczny w miejscu zamieszkania użytkownika gospodarstwa wylosowanego do badania

9. Rodzaje wynikowych informacji statystycznych

Informacje wyszczególnione w zakresie przedmiotowym badania prezentowane jako struktury, salda odpowiedzi oraz wskaźniki - według typów gospodarstw rolnych, grup obszarowych użytków rolnych, form własności - kraj, regiony (NTS 1), województwa (NTS 2).

10. Terminy i formy udostępniania

Raport "Koniunktura w rolnictwie" - sierpień 2012 r.; styczeń 2013 r.

11. Koszty i sposób finansowania

2.993.500 zł - budżet GUS";

14)
w badaniu o symbolu 1.61.05(189) Roczne badanie działalności gospodarczej przedsiębiorstw:
a)
w pkt 8 Źródła danych w tabeli w lp. 2 rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:

"raz w roku do 30 kwietnia 2013 r. z danymi za rok 2012",

b)
w pkt 10 Terminy i formy udostępniania uchyla się tiret pierwsze;
15)
w badaniu o symbolu 1.66.01(230) Środki trwałe w gospodarce narodowej w pkt 8 Źródła danych w tabeli w lp. 3 rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:

"raz w roku do 5 września 2013 r. z danymi za rok 2012";

16)
w badaniu o symbolu 1.67.08(238) Badanie rozmiarów szarej gospodarki według regionów, województw i podregionów:
a)
w pkt 8 Źródła danych w tabeli rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:

"raz w roku do 19 września 2013 r. z danymi za rok 2012",

b)
w pkt 10 Terminy i formy udostępniania zdanie drugie otrzymuje brzmienie:

"Opracowanie w formie papierowej dla GUS - Badanie podmiotów małych i średnich za 2012 rok - grudzień 2013 r.".

§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024