Zmiana rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 27 marca 2015 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie sprawozdawczości budżetowej

Na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 16 stycznia 2014 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. poz. 119) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 3 pkt 5 otrzymuje brzmienie:

"5) Rb-24 - sprawozdanie o stanie środków na rachunkach bankowych urzędów skarbowych; wzór sprawozdania stanowi załącznik nr 5 do rozporządzenia;";

2)
w § 4:
a)
w pkt 1 w lit. n średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. o w brzmieniu:

"o) Prezes Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych - Rb-33 i Rb-40;",

b)
w pkt 3:
lit. a otrzymuje brzmienie:

"a) przewodniczący zarządów jednostek samorządu terytorialnego - Rb-27S, Rb-27ZZ, Rb-PDP, Rb-28S, Rb-28NWS, Rb-NDS, Rb-34S, Rb-50 i Rb-ST,",

uchyla się lit. c;
3)
w § 6 w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) jednostkowe - są sporządzane przez kierowników jednostek organizacyjnych i naczelników urzędów skarbowych na podstawie ewidencji księgowej;";

4)
w § 9:
a)
ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Kierownicy jednostek i naczelnicy urzędów skarbowych są obowiązani sporządzać sprawozdania rzetelnie i prawidłowo pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym.",

b)
ust. 5 otrzymuje brzmienie:

"5. Nieprawidłowości w sprawozdaniach, ujawnione w trybie ust. 3 i 4, powinny być usunięte odpowiednio przez kierowników jednostek albo naczelników urzędów skarbowych sporządzających sprawozdania jednostkowe przed włączeniem zawartych w nich danych do sprawozdań łącznych lub zbiorczych. W razie potrzeby należy dokonać także odpowiednich zapisów korygujących w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.";

5)
§ 11 otrzymuje brzmienie:

"§ 11. 1. Sprawozdania Rb-23, Rb-23A, Rb-23B, Rb-24, Rb-27, Rb-28, Rb-28NW, Rb-33, Rb-35, Rb-40, Rb-50 i łączne Rb-34PL przekazuje się w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa.

2. Sprawozdania Rb-28 Programy, Rb-28 Programy WPR, Rb-28NW Programy, Rb-28UE, Rb-28UE WPR, Rb-70, Rb-WSa, Rb-WSb, Rb-Z-PPP, Rb-FUS i Rb-FER przekazuje się odbiorcom sprawozdań na elektroniczną skrzynkę podawczą, o której mowa w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114), oznaczając tytuły wiadomości z przesyłanymi sprawozdaniami określeniami odpowiadającymi numerom części i nazwom tych sprawozdań.

3. W przypadku braku możliwości terminowego przekazania sprawozdań w sposób wskazany w ust. 2, spowodowanego nieprawidłowym działaniem systemu informatycznego, sprawozdania te przekazuje się najpóźniej pierwszego dnia roboczego następującego po dniu usunięcia awarii.

4. Sprawozdania Rb-27ZZ i Rb-50 zarządy jednostek samorządu terytorialnego przekazują w formie dokumentu elektronicznego do Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa oraz do wiadomości właściwych izb obrachunkowych.";

6)
w § 12:
a)
ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Sprawozdania Rb-27S, Rb-PDP, Rb-28S, Rb-28NWS, Rb-NDS, Rb-30S, Rb-34S i Rb-ST zarządy jednostek samorządu terytorialnego przekazują do właściwych regionalnych izb obrachunkowych w formie dokumentu elektronicznego.",

b)
po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:

"1a. W przypadku braku możliwości terminowego przekazania sprawozdań w sposób wskazany w ust. 1, spowodowanego nieprawidłowym działaniem systemu informatycznego, sprawozdania te przekazuje się najpóźniej pierwszego dnia roboczego następującego po dniu usunięcia awarii.",

c)
ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Regionalne izby obrachunkowe przekazują dane ze sprawozdań, o których mowa w ust. 1, do Ministerstwa Finansów w formie dokumentu elektronicznego.";

7)
w § 13 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Sprawozdania Rb-23PL, Rb-27PL, Rb-27UE, Rb-28PL, Rb-34PL sporządza się w formie pisemnej.";

8)
w § 14 po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:

"1a. W urzędach skarbowych sprawozdanie podpisują kierujący komórką właściwą do spraw rachunkowości i naczelnik urzędu skarbowego.";

9)
§ 16 otrzymuje brzmienie:

"§ 16. Kierownicy państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych oraz naczelnicy urzędów skarbowych sporządzający sprawozdania są obowiązani do ich terminowego przekazywania odbiorcom tych sprawozdań.";

10)
w § 17 dodaje się ust. 3 i 4 w brzmieniu:

"3. Dysponenci środków budżetu państwa otrzymujący sprawozdania Rb-27ZZ sporządzają, w terminie określonym dla dysponentów środków budżetu państwa trzeciego stopnia, własne sprawozdania jednostkowe Rb-27 w zakresie planu i wykonania. Natomiast własne sprawozdania jednostkowe w pełnym zakresie informacji sporządzają w terminie określonym dla ich sprawozdań łącznych.

4. Dysponenci części budżetowych 72 i 73 sporządzają własne sprawozdania jednostkowe w terminie 2 dni po upływie terminu określonego dla dysponentów środków budżetu państwa trzeciego stopnia.";

11)
w § 18 uchyla się ust. 2;
12)
załączniki nr 5 i 6 do rozporządzenia otrzymują odpowiednio brzmienie określone w załącznikach nr 1 i 2 do niniejszego rozporządzenia;
13)
w załączniku nr 16 do rozporządzenia część Dane uzupełniające do sprawozdania Rb-28UE (l) otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 3 do niniejszego rozporządzenia;
14)
załącznik nr 22 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 4 do niniejszego rozporządzenia;
15)
załączniki nr 35 i 36 do rozporządzenia otrzymują brzmienie określone odpowiednio w załącznikach nr 5 i 6 do niniejszego rozporządzenia;
16)
w załączniku nr 37 do rozporządzenia:
a)
tytuł rozdziału 4 otrzymuje brzmienie:

"Rozdział 4

Sprawozdanie Rb-24 o stanie środków na rachunkach bankowych urzędów skarbowych",

b)
w § 10:
w ust. 2 uchyla się pkt 2,
uchyla się ust. 4,
w ust. 5 pkt 1 i 2 otrzymują brzmienie:

"1) dla tytułów wymienionych w ust. 3 pkt 1 - należności minus potrącenia i inne zmniejszenia dochodów minus dochody wykonane (wpłaty minus zwroty) równają się należnościom pozostałym do zapłaty minus nadpłaty;

2) dla tytułów wymienionych w ust. 3 pkt 2 - należności minus dochody przekazane w okresie sprawozdawczym równają się należnościom pozostałym do zapłaty minus nadpłaty.",

c)
w § 15:
w ust. 2 w pkt 28 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 29 i 30 w brzmieniu:

"29) 346 - Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;

30) 347 - Fundusz Zapasów Agencyjnych.",

dodaje się ust. 9 i 10 w brzmieniu:

"9. Sprawozdanie Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i Funduszu Zapasów Agencyjnych, przed przekazaniem do Ministerstwa Finansów, powinno być parafowane, poprzez złożenie podpisu elektronicznego, o którym mowa w § 14 ust. 2 albo ust. 4 rozporządzenia, odpowiednio przez ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego i ministra właściwego do spraw gospodarki.

10. Sprawozdania Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych nie wypełnia się w dziale D. Dane uzupełniające.",

d)
w § 17:
ust. 4 i 5 otrzymują brzmienie:

"4. Sprawozdanie agencji wykonawczej, przed przekazaniem do Ministerstwa Finansów, powinno być parafowane, poprzez złożenie podpisu elektronicznego, o którym mowa w § 14 ust. 2 albo ust. 4 rozporządzenia, przez ministra nadzorującego działalność danej agencji wykonawczej.

5. Sprawozdanie instytucji gospodarki budżetowej, przed przekazaniem do Ministerstwa Finansów, powinno być parafowane, poprzez złożenie podpisu elektronicznego, o którym mowa w § 14 ust. 2 albo ust. 4 rozporządzenia, przez organ wykonujący funkcje organu założycielskiego.",

dodaje się ust. 7 w brzmieniu:

"7. Sprawozdanie Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i Funduszu Zapasów Agencyjnych, przed przekazaniem do Ministerstwa Finansów, powinno być parafowane, poprzez złożenie podpisu elektronicznego, o którym mowa w § 14 ust. 2 albo ust. 4 rozporządzenia, odpowiednio przez ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego i ministra właściwego do spraw gospodarki.",

e)
§ 31 otrzymuje brzmienie:

"§ 31. 1. W Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa przekazuje się sprawozdania Rb-23, Rb-23A, Rb-23B, Rb-24, Rb-27, Rb-28, Rb-28NW, Rb-33, Rb-35, Rb-40, Rb-50 i łączne Rb-34PL.

2. Szczegółowy sposób sporządzania sprawozdań przekazywanych w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa wskazany jest w "Dokumentacji Użytkownika dla Modułu Sprawozdawczości" dostępnej w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych w dziale: Finanse publiczne. Budżet państwa.",

f)
w § 32 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Sprawozdania Rb-28 Programy, Rb-28 Programy WPR, Rb-28NW Programy, Rb-70, Rb-FUS i Rb-FER

przekazuje się na elektroniczną skrzynkę podawczą odbiorcy.";

17)
w załączniku nr 38:
a)
w § 2 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

"3) w kolumnie "Dochody wykonane" wykazuje się środki otrzymane na odpowiednie rachunki programowe i przekazane po ich przewalutowaniu na rachunek dysponenta części 87. Dochody budżetu środków europejskich, z uwzględnieniem § 3.",

b)
w § 5 pkt 10 otrzymuje brzmienie:

"10) w tabeli "Dane uzupełniające do sprawozdania Rb-28UE (I)" w kolumnach rok: "n-1", rok: "n-2", rok: "n-3", rok: "n-4" itd. wykazuje się zwroty wydatków w ramach budżetu środków europejskich, dokonanych w danym roku budżetowym (n) i dotyczące płatności z poprzednich lat budżetowych, z uwzględnieniem zwróconych przez Ministra Finansów nadpłaconych zwrotów wydatków na podstawie skierowanych do niego wniosków oraz dokonanych korekt tych zwrotów, określone zgodnie ze schematem (n-1, n-2, n-3, n-4, itd.). W sprawozdaniach w kolejnych latach budżetowych należy dodawać kolejne kolumny: n-5, n-6, n-7 itd., w przypadku dokonania zwrotów dotyczących płatności z poprzednich lat budżetowych. Obowiązuje zasada prezentacji kolumn, w których pierwsza kolumna zawsze przedstawia dane dotyczące roku poprzedniego w stosunku do roku bieżącego (n-1), a ostatnia kolumna dotyczy roku 2010. W kolumnie "Nadpłacone zwroty wydatków zwrócone przez Ministra Finansów w bieżącym roku i dotyczące zwrotów z lat ubiegłych" - wykazuje się zwrócone przez Ministra Finansów w bieżącym roku środki na podstawie skierowanego do niego wniosku. W sprawozdaniu składanym w roku (n) - należy wykazać zwrócone w roku (n) przez Ministra Finansów nadpłacone środki dotyczące zwrotów dokonanych w latach poprzednich (n-1, n-2, n-3.... itd.). Dane dotyczące zwróconych błędnie nadpłaconych środków wykazuje się na podstawie przekazanych przez Ministra Finansów informacji o dokonanych zwrotach lub bezpośrednio z systemu BGK-ZLECENIA, które zostały ujęte w księgach rachunkowych dysponenta;";

18)
w załączniku nr 39:
a)
w § 2 w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) z tytułu podatków, opłat oraz niepodatkowych należności budżetowych, pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego, zgodnie z § 3 ust. 1, oraz pobieranych przez urzędy skarbowe na rzecz jednostek samorządu terytorialnego;",

b)
w § 3:
-
w ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) w kolumnie "Należności" wykazuje się: salda początkowe (należności pozostałych do zapłaty zmniejszone o nadpłaty), powiększone o kwoty przypisów należności z tytułu dochodów budżetowych, po zmniejszeniu ich o kwoty odpisów; jeżeli kwota nadpłat i odpisów przewyższa kwotę należności pozostałych do zapłaty i przypisów, to różnicę wykazuje się jako liczbę ujemną. W kolumnie "Należności" nie wykazuje się należności długoterminowych;",

-
po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:

"1a. Dochody budżetowe pobierane przez urzędy skarbowe na rzecz jednostki samorządu terytorialnego i udziały jednostek samorządu terytorialnego w podatku dochodowym od osób prawnych wykazuje się w sprawozdaniach za marzec, czerwiec, wrzesień i rok budżetowy w kolumnach "Należności", "Dochody wykonane", "zaległości netto" i "nadpłaty", zgodnie z danymi wykazanymi w informacji udostępnionej w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych w dziale: Finanse publiczne. Budżet państwa, odpowiednio do dnia 15 kwietnia, 15 lipca, 15 października danego roku budżetowego i 10 lutego roku następującego po roku budżetowym. Dane przedstawione w informacji są ujmowane w podziale na poszczególne urzędy skarbowe.",

c)
w § 6:
-
w ust. 1 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

"3) w kolumnie "Dochody wykonane ogółem" wykazuje się dochody wykonane na podstawie ewidencji analitycznej do konta rachunek bieżący jednostki budżetowej oraz do kasy jednostki i zapłaconych kartą płatniczą;",

-
w ust. 2 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) "Dochody przekazane" wykazują kwotę dochodów przekazanych na rachunek bieżący - subkonto dochodów dysponenta części budżetowej przekazującego dotację; w sprawozdaniu za IV kwartały wykazuje się kwotę dochodów przekazanych, z uwzględnieniem dochodów przekazanych do dnia 8 stycznia roku następującego po roku budżetowym.",

-
ust. 4 otrzymuje brzmienie:

"4. Wykazywane w sprawozdaniu Rb-27ZZ w kolumnie "potrącone na rzecz jednostek samorządu terytorialnego" kwoty dochodów powinny być wykazywane, w takiej samej wysokości, w sprawozdaniu Rb-27S w kolumnie "Dochody wykonane (wpływy minus zwroty)" w paragrafie "Dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami", z wyjątkiem dochodów realizowanych w ramach ustawy o funduszu świadczeń alimentacyjnych, które należy wykazywać tylko w części należnej gminie wierzyciela.",

d)
uchyla się § 7,
e)
w § 8 w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) dochodów pobieranych przez urzędy skarbowe i przekazywanych na rzecz jednostki samorządu terytorialnego - powinny być zgodne z danymi wykazywanymi w kolumnie "Dochody wykonane" w informacji udostępnionej w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych w dziale: Finanse publiczne. Budżet państwa;",

f)
w § 9 w ust. 2:
-
pkt 3 otrzymuje brzmienie:

"3) w kolumnie "Wydatki wykonane" wykazuje się zrealizowane wydatki na podstawie danych księgowości analitycznej do rachunku bieżącego; w sprawozdaniu miesięcznym za grudzień oraz w sprawozdaniu rocznym w kolumnie "Wydatki wykonane" wykazuje się zrealizowane wydatki, w tym wydatki, które nie wygasły z upływem roku budżetowego oraz wydatki zrealizowane w ramach funduszu sołeckiego;",

-
pkt 7 otrzymuje brzmienie:

"7) w kolumnie "Wydatki zrealizowane w ramach funduszu sołeckiego" wykazuje się wydatki, o których mowa w ustawie z dnia 21 lutego 2014 r. o funduszu sołeckim (Dz. U. poz. 301, z późn. zm.); kolumnę tę wypełnia się tylko w sprawozdaniu rocznym.",

g)
w § 13 w pkt 5 lit. a otrzymuje brzmienie:

"a) kredytów i pożyczek - zawierają łączne kwoty dla poszczególnych tytułów i powinny być zgodne z danymi wynikającymi z urządzeń księgowych za dany okres sprawozdawczy. W wierszu "kredyty i pożyczki" wykazuje się również operacje dotyczące papierów wartościowych, których zbywalność jest ograniczona,",

h)
w § 16 pkt 7 otrzymuje brzmienie:

"7) w wierszu F3. "Kwota związana z realizacją wydatków bieżących, o których mowa w art. 242 ustawy o finansach publicznych" wykazuje się kwotę związaną z realizacją wydatków bieżących z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 3 ustawy o finansach publicznych, w przypadku gdy środki te nie zostały przekazane w danym roku budżetowym; kolumnę "Wykonanie" wypełniają jednostki tylko w sprawozdaniu za IV kwartały;",

i)
uchyla się § 21,
j)
§ 25 otrzymuje brzmienie:

"§ 25. 1. Jednostka samorządu terytorialnego przekazuje pliki sprawozdań do regionalnej izby obrachunkowej w formie dokumentu elektronicznego z wykorzystaniem aplikacji wskazanej w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych.

2. Sprawozdania Rb-27ZZ i Rb-50 jednostka samorządu terytorialnego przekazuje w formie dokumentu elektronicznego do dysponenta środków budżetu państwa przekazującego dotacje z wykorzystaniem aplikacji, o której mowa w ust. 1.

3. Struktury danych przekazywanych do aplikacji, o której mowa w ust. 1, publikuje się w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych.

4. Sprawozdania Rb-50 za IV kwartały zarządy jednostek samorządu terytorialnego przekazują na elektroniczną skrzynkę podawczą Najwyższej Izby Kontroli.";

19)
w załączniku nr 40:
a)
§ 4 otrzymuje brzmienie:

"§ 4. 1. Sprawozdanie Rb-WSa sporządzają jednostki wymienione w § 4 pkt 5 rozporządzenia.

2. Sprawozdanie Rb-WSa sporządza się w arkuszu kalkulacyjnym i przekazuje na elektroniczną skrzynkę podawczą odbiorcy; wzór formularza, stanowiącego załącznik nr 31 do rozporządzenia, znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych w dziale: Finanse publiczne. Budżet państwa.

3. Jednostki organizacyjne i nadzorowane przez jednostki samorządu terytorialnego przekazują w terminie do dnia 31 marca po upływie okresu sprawozdawczego sprawozdanie jednostkowe Rb-WSa właściwej jednostce, która sporządzi sprawozdanie skonsolidowane zbiorcze.

4. Jednostki zobowiązane do sporządzania sprawozdania skonsolidowanego zbiorczego przekazują sprawozdanie na elektroniczną skrzynkę podawczą Ministerstwa Finansów w terminie do dnia 30 kwietnia po upływie okresu sprawozdawczego.

5. W tytule wiadomości z przesłanym sprawozdaniem należy umieścić treść odpowiadającą symbolowi terytorialnemu nadanemu jednostce przez Główny Urząd Statystyczny zgodnie z podanym poniżej wzorem:

RbWSa_rrrr_JST_kw_kms_kg, gdzie:

rrrr - oznacza pełny rok, za który przesłano sprawozdanie,

kw - kod właściwy dla województwa,

kms - kod właściwy dla miasta na prawach powiatu lub starostwa powiatowego,

kg - kod właściwy dla gminy (bez oznaczenia typu jednostki)

Przykłady:

1) Urzędy Marszałkowskie - np. RbWSa_2015_JST_14 (Urząd Marszałkowski woj. mazowieckiego),

2) Miasta na prawach powiatu - np. RbWSa_2015_JST_14_65 (Miasto Warszawa),

3) Starostwa powiatowe - np. RbWSa_2015_JST_11_32 (Powiat warszawski zachodni),

4) Gminy - np. RbWSa_2015_JST_14_32_06 (Ożarów Mazowiecki).",

b)
w § 5 ust. 5-7 otrzymują brzmienie:

"5. Sprawozdanie Rb-WSb sporządza się w arkuszu kalkulacyjnym i przekazuje na elektroniczną skrzynkę podawczą odbiorcy; wzór formularza, stanowiącego załącznik nr 32 do rozporządzenia, znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych w dziale: Finanse publiczne. Budżet państwa.

6. Jednostki organizacyjne jednostek sektora finansów publicznych oraz jednostki przez nie nadzorowane przekazują sprawozdanie jednostkowe Rb-WSb właściwej jednostce do dnia 31 marca po upływie roku sprawozdawczego. Dysponent środków budżetu państwa drugiego stopnia przekazuje dysponentowi części budżetowej sprawozdanie skonsolidowane łączne w terminie do 15 kwietnia po upływie okresu sprawozdawczego. Dysponent części budżetowej przekazuje na elektroniczną skrzynkę podawczą Ministerstwa Finansów sprawozdanie skonsolidowane łączne w układzie wojewódzkim (regionalnym) do dnia 30 kwietnia po upływie roku sprawozdawczego.

7. W tytule wiadomości z przesyłanymi sprawozdaniami należy umieścić różną treść w zależności od rodzaju jednostki:

1) Resort: RbWSb_rrrr_res_nr części (np. Ministerstwo Finansów wpisze w tytule: RbWSb_2015_res_19)

2) Województwo RbWSb_rrrr_woj_nr województwa (np. województwo mazowieckie wpisze w tytule: RbWSb_2015_woj_l 4)

3) SKO: RbWSb_rrrr_sko_nr sko (np. SKO w Warszawie wpisze w tytule: RbWSb_2015_sko_01)",

c)
w § 6 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Korekty sprawozdań skonsolidowanych zbiorczych i łącznych sporządza się w obowiązującym dla danego roku wzorze sprawozdania i przekazuje się na elektroniczną skrzynkę podawczą Ministerstwa Finansów do dnia 30 kwietnia, po upływie roku, w którym dokonano korekty.";

20)
załączniki nr 42 i 43 do rozporządzenia otrzymują brzmienie określone odpowiednio w załącznikach nr 7 i 8 do niniejszego rozporządzenia.
§  2. 
Naczelnicy urzędów skarbowych sporządzają sprawozdania Rb-23, Rb-28 i Rb-27 jako dysponenci środków budżetu państwa trzeciego stopnia za kwiecień 2015 r. w pełnym zakresie informacji.
§  3. 
Przepisy rozporządzenia zmienianego w § 1, w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem, mają zastosowanie po raz pierwszy do sprawozdań miesięcznych za kwiecień 2015 r., kwartalnych za I kwartał 2015 r. i sprawozdań Rb-WSa i Rb-WSb za rok 2015, z zastrzeżeniem § 4 i § 5.
§  4. 
Sprawozdania Rb-33, Rb-35 i Rb-40 sporządza się za I kwartał 2015 r. zgodnie z przepisami rozporządzenia zmienianego w § 1 w brzmieniu dotychczasowym.
§  5. 
1. 
Sprawozdania Rb-33 za I kwartał 2015 r. Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i Funduszu Zapasów Agencyjnych sporządza się w arkuszu kalkulacyjnym i przekazuje w terminie do dnia 25 kwietnia 2015 r. na elektroniczną skrzynkę podawczą odpowiednio Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej i Ministerstwa Gospodarki; wzór formularza jest udostępniony w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych w dziale: Finanse publiczne. Budżet państwa.
2. 
Sprawozdania, o których mowa w ust. 1, parafuje właściwy minister, poprzez złożenie podpisu elektronicznego, o którym mowa w § 14 ust. 2 albo ust. 3 rozporządzenia zmienianego w § 1, i przekazuje w terminie do dnia 30 kwietnia 2015 r. na elektroniczną skrzynkę podawczą Ministerstwa Finansów.
3. 
Sprawozdania Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, o którym mowa w ust. 1, nie wypełnia się w dziale D. Dane uzupełniające.
§  6. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2015 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Nazwa i adres jednostki sprawozdawczej: Rb-24

sprawozdanie o stanie środków

na rachunkach bankowych urzędów skarbowych

Adresat:
Symbole: Numer identyfikacyjny REGON: okres sprawozdawczy:
Izby Urzędu
1 2
L.p. Dochody budżetu państwa i budżetów jednostek

samorządu terytorialnego wykonane od początku roku

z tego: Dochody budżetowe przekazane: Stan na rachunkach

bieżących urzędów

skarbowych do gromadzenia

dochodów budżetowych

na rachunki bieżące

budżetu państwa Min. Fin.

do jednostek samorządu

terytorialnego

na inne tytuły wynikające

z odrębnych przepisów

Symbol rachunku wpływy

(w tym wpływy do wyjaśnienia)

3 4 5 6 7 8 9
1. 222 - 1
2. 222 - 2
3. 222 - 3
4. 222 - 7
5. ............
6. Razem
7. Środki pieniężne

w drodze

->
wpłaty do kas urzędów skarbowych z tytułu podatków i niepodatkowych należności budżetowych, przekazane

do banków w ramach zastępczej obsługi kasowej, które nie wpłynęły na rachunki bieżące urzędów skarbowych

w oddziałach NBP do końca okresu sprawozdawczego

8. Stan na innych rachunkach

bieżących do gromadzenia

dochodów podatkowych

z tego:

a) 222 - 21 -> dotyczy Drugiego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście
b) 222 - 22 -> dotyczy Drugiego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście
c) 222 - 6 -> dotyczy Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście
d) .....
9. Ogółem dochody

budżetowe

z tego:

-> wykonane dochody budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu terytorialnego od początku roku (lp.6 rubr.5)

plus "środki pieniężne w drodze" (lp.7 rubr.5) i "stan na innych rachunkach bieżących

do gromadzenia dochodów podatkowych" (lp.8 rubr.5)

10. - dochody budżetu

państwa

-> wykonane dochody budżetu państwa =

dochody z rubr. "Dochody wykonane (wpłaty minus zwroty)" ze sprawozdań Rb-27

11. - dochody budżetów

jednostek samorządu

terytorialnego

->
wykonane dochody budżetów jednostek samorządu terytorialnego (wpłaty minus zwroty) - na podstawie

księgowości podatkowej

12. - inne tytuły wynikające

z odrębnych przepisów

13. Informacja o stanie środków

na rachunkach sum

depozytowych

Kierujący komórką właściwą do spraw rachunkowości*) Naczelnik urzędu skarbowego**)

data data

*) w izbie skarbowej podpisuje główny księgowy

**) w izbie skarbowej podpisuje dyrektor izby skarbowej

ZAŁĄCZNIK Nr  2

Nazwa i adres jednostki sprawozdawczej: Rb-27

sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych

okres sprawozdawczy:

Adresat:
Numer identyfikacyjny REGON:
część symbol
1 2
Przed wypełnieniem przeczytać instrukcję
Klasyfikacja budżetowa Plan Należności

(saldo początkowe plus przypisy minus odpisy)

Potrącenia

i inne zmniejszenia

dochodów

Dochody

wykonane

(wpłaty minus zwroty)

Dochody

przekazane

w okresie

sprawozdawczym

Saldo końcowe
dział rozdział paragraf należności pozostałe do zapłaty nadpłaty
w tym:
ogółem zaległości netto
3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Główny księgowy*) Kierownik jednostki**)

data data

*) w urzędzie skarbowym podpisuje kierujący komórką właściwą do spraw rachunkowości

**) w urzędzie skarbowym podpisuje naczelnik urzędu skarbowego

ZAŁĄCZNIK Nr  3

Dane uzupełniające do sprawozdania Rb-28UE (I)
Nazwa programu Klasyfikacja budżetowa Zwroty wydatków dotyczące płatności z poprzednich lat budżetowych** Nadpłacone zwroty

wydatków zwrócone przez

Ministra Finansów w

bieżącym roku

i dotyczące zwrotów z lat

ubiegłych***

część dział rozdział rok: n-1* rok: n-2* rok: n-3* rok: n-4*
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Ogółem:

*) n - rok bieżący

**) w kolejnych latach budżetowych w tabeli dodaje się odpowiednio nowe kolumny: n-5, n-6, n-7 itd. odzwierciedlające dokonanie zwrotów dotyczących płatności z poprzednich lat budżetowych

***) w kolumnie tej należy wykazać zwrócone przez Ministra Finansów w bieżącym roku środki na podstawie skierowanego do niego wniosku. W sprawozdaniu składanym w roku (n) - należy wykazać zwrócone w roku (n) przez

Ministra Finansów nadpłacone środki dotyczące zwrotów dokonanych w latach poprzednich (n-1, n-2, n-3.... itd.).

Główny księgowy Kierownik jednostki

datadata

(imię, nazwisko, telefon, e-mail osoby sporządzającej sprawozdanie)

ZAŁĄCZNIK Nr  4

Nazwa i adres jednostki sprawozdawczej: Rb-NDS

sprawozdanie o nadwyżce / deficycie

jednostki samorządu terytorialnego

okres sprawozdawczy:

Adresat:
Numer identyfikacyjny REGON:
Przed wypełnieniem przeczytać instrukcję
Nazwa województwa .........................................................

Nazwa powiatu / związku1) ...............................................

Nazwa gminy / związku1) .................................................

SYMBOLE
WOJ. POWIAT GMINA TYP GM. ZWIĄZEK JST TYP ZW.
Wyszczególnienie Plan (po zmianach) Wykonanie
1 2 3
A. DOCHODY (A1+A2)
A1. Dochody bieżące
A2. Dochody majątkowe
B. WYDATKI (B1+B2)
B1. Wydatki bieżące
B2. Wydatki majątkowe
C. NADWYŻKA / DEFICYT (A-B)
D1. PRZYCHODY OGÓŁEM

z tego:

D11. kredyty i pożyczki

w tym:

D111. na realizację programów i projektów realizowanych z

udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o

finansach publicznych

D12. spłata pożyczek udzielonych
D13. nadwyżka z lat ubiegłych

w tym:

D131. na pokrycie deficytu
D14. papiery wartościowe

w tym:

D141. na realizację programów i projektów realizowanych

z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2

ustawy o finansach publicznych

D15. prywatyzacja majątku jst
D16. wolne środki, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6

ustawy o finansach publicznych

w tym:

D161. na pokrycie deficytu
D17. inne źródła
D2. ROZCHODY OGÓŁEM

z tego:

D21. spłaty kredytów i pożyczek

w tym:

D211. na realizację programów i projektów realizowanych z

udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o

finansach publicznych

D22. pożyczki (udzielone)
D23. wykup papierów wartościowych

w tym:

D231. na realizację programów i projektów realizowanych

z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2

ustawy o finansach publicznych

D24. inne cele
1) niepotrzebne skreślić

Dane uzupełniające:

E. Finansowanie deficytu, zgodnie z art. 217 ust. 2 ustawy o finansach publicznych

Wyszczególnienie Plan (po zmianach)2) Wykonanie3)
1 2 3
E. FINANSOWANIE DEFICYTU4) (E1+E2+E3+E4+E5)

z tego:

E1. sprzedaż papierów wartościowych wyemitowanych

przez jednostkę samorządu terytorialnego

E2. kredyty i pożyczki
E3. prywatyzacja majątku jednostki samorządu terytorialnego
E4. nadwyżka budżetu jednostki samorządu terytorialnego

z lat ubiegłych

E5. wolne środki jako nadwyżka środków pieniężnych na rachunku

bieżącym budżetu jednostki samorządu terytorialnego, wynikających

z rozliczeń wyemitowanych papierów wartościowych, kredytów i

pożyczek z lat ubiegłych

2) jednostki wypełniają za I, II, III i IV kwartały

3) jednostki wypełniają tylko za IV kwartały

4) wypełniają jednostki, w których planowana lub wykonana różnica między dochodami a wydatkami jest ujemna

F. Dane uzupełniające do wyliczenia relacji, o których mowa w art. 242 i 243 ustawy o finansach publicznych

Wyszczególnienie Plan (po zmianach) Wykonanie
1 2 3
F1. Łączna kwota wyłączeń z relacji, o której mowa

w art. 243 ust. 1 ustawy o finansach publicznych w okresie

sprawozdawczym

w tym:

F11. kwota wyłączeń, o których mowa w art. 243 ust. 3 ustawy

o finansach publicznych

F12. kwota wyłączeń, o których mowa w art. 243 ust. 3a ustawy

o finansach publicznych

F13. wykup papierów wartościowych, spłata kredytów i pożyczek

zaciągniętych na spłatę przejętych zobowiązań samodzielnego

publicznego zakładu opieki zdrowotnej

F14. wykup obligacji nominowanych w walutach obcych

wyemitowanych na zagraniczne rynki przed 1 stycznia 2010 r.

F2. Zobowiązania związku współtworzonego przez jednostkę

samorządu terytorialnego przypadające do spłaty w roku

budżetowym

F3. Kwota związana z realizacją wydatków bieżących, o których

mowa w art. 242 ustawy o finansach publicznych5)

X
F4. Kwota wydatków bieżących ponoszonych na spłatę przejętych

zobowiązań samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej

przekształconego na zasadach określonych w ustawie o

działalności leczniczej

5) wypełniają jednostki tylko za IV kwartały

SkarbnikPrzewodniczący zarządu

datadata

ZAŁĄCZNIK Nr  5

Nazwa i adres jednostki

sprawozdawczej:

Rb-FUS

sprawozdanie z wykonania wybranych elementów

planu finansowego

Funduszu Ubezpieczeń Społecznych

Adresat:
okres sprawozdawczy:
Numer identyfikacyjny REGON Przed wypełnieniem przeczytać instrukcję
Część A. 1) w tys. zł
Wyszczególnienie Wykonanie
1 2
Stan funduszu na początek roku (w. 2 + 3 - 4) 1
środki pieniężne 2
należności 3
zobowiązania (w. 5 do 9) 4
z tego: kredyty bankowe 5
pożyczki z budżetu państwa 6
zobowiązania w stosunku do OFE 7
odsetki od kredytów bankowych 8
pozostałe zobowiązania 9
Przychody ogółem (w. 11 + 13 +15 + 16 + 17 + 18 + 20 + 21) 10
ze składek: przypis 11
wpływy 12
z odsetek: przypis 13
wpływy 14
dotacje z budżetu 15
refundacja z tytułu przekazania składek do OFE 16
środki z FRD 17
środki z FRD pochodzące z przeniesienia aktywów z OFE

oraz odsetki od tych aktywów

18
w tym: odsetki od tych aktywów 19
wpłaty z OFE3) 20
pozostałe (bez przelewów redystrybucyjnych) 21
Koszty ogółem (w. 23 + 28 + 29 + 30) 22
na rzecz ludności 23
w tym: emerytury i renty 24
dodatki do emerytur i rent 25
zasiłki chorobowe 26
zasiłki pogrzebowe 27
koszty obsługi długu 28
odpis na Zakład Ubezpieczeń Społecznych 29
bieżące (bez przelewów redystrybucyjnych) 30
Stan funduszu na koniec miesiąca sprawozdawczego (w. 32 + 33 - 34) 31
środki pieniężne 32
należności 33
zobowiązania (w. 35 do 39) 34
kredyty bankowe 35
pożyczki z budżetu państwa 36
zobowiązania w stosunku do OFE 37
odsetki od kredytów bankowych 38
pozostałe zobowiązania 39
Część B. 2)
Wpływy ogółem (w. 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7+9 + 10) 1
wpływy ze składek 2
odsetki 3
dotacje z budżetu 4
refundacja z tytułu przekazania składek do OFE 5
środki z FRD 6
środki z FRD pochodzące z przeniesienia aktywów z OFE

oraz odsetki od tych aktywów

7
w tym: odsetki od tych aktywów 8
wpłaty z OFE3) 9
pozostałe (tytuły analogicznie jak w wierszu 21) 10
Wydatki ogółem (w. 12 + 14 + 15 + 16) 11
na rzecz ludności 12
w tym: emerytury i renty 13
koszty obsługi długu 14
odpis na Zakład Ubezpieczeń Społecznych 15
bieżące (tytuły analogicznie jak w wierszu 30) 16
1) ujęcie memoriałowe,

2) ujęcie kasowe

3) kwota przekazanych środków zgromadzonych na rachunku członka OFE w związku z ukończeniem przez ubezpieczonego wieku niższego o 10 lat od wieku

emerytalnego, o których mowa w ustawie z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z określeniem zasad wypłaty emerytur ze środków

zgromadzonych w otwartych funduszach emerytalnych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1717).

Główny księgowyKierownik jednostki

data data

ZAŁĄCZNIK Nr  6

Nazwa i adres jednostki

sprawozdawczej:

Rb-FER

sprawozdanie z wykonania wybranych elementów

planu finansowego

Funduszu Emerytalno-Rentowego

Adresat:
Numer identyfikacyjny REGON: okres sprawozdawczy:
Przed wypełnieniem przeczytać instrukcję
Część A. 1) w tys. zł
Wyszczególnienie Wykonanie
1 2
Stan funduszu na początek roku (w. 2 + 3 - 4) 1
środki pieniężne 2
należności 3
zobowiązania 4
Przychody ogółem (w. 6 + 8 + 10 + 11 + 12) 5
ze składek: przypis 6
wpływy 7
z odsetek: przypis 8
wpływy 9
dotacje z budżetu 10
refundacja kosztów wypłaty świadczeń zbiegowych

inne transfery3)

11
pozostałe 12
Koszty ogółem (w. 14 + 18 + 19 + 20) 13
na rzecz ludności (w. 15 do 17) 14
z tego: emerytury i renty 15
składka na ubezpieczenie zdrowotne z dotacji 16
inne świadczenia 17
odpis na fundusz administracyjny 18
świadczenia zbiegowe i inne transfery 19
pozostałe 20
Stan funduszu na koniec miesiąca sprawozdawczego (w. 22 + 23 - 24) 21
środki pieniężne 22
należności 23
zobowiązania 24
Część B. 2)
Wpływy ogółem (w. 2 do 7) 1
wpływy ze składek od rolników 2
odsetki 3
dotacje z budżetu 4
refundacja kosztów wypłaty świadczeń zbiegowych

i inne transfery 4)

5
środki obce 6
pozostałe 7
Wydatki ogółem (w. 9 + 13 + 14 + 15 + 16) 8
na rzecz ludności (w. 10 do 12) 9
z tego: emerytury i renty 10
składka na ubezpieczenie zdrowotne z dotacji 11
inne świadczenia 12
odpis na fundusz administracyjny 13
świadczenia zbiegowe i inne transfery 14
środki obce 15
pozostałe 16
1) ujęcie memoriałowe

2) ujęcie kasowe

3) w tym z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych ............................... tys. zł

4) w tym z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych ............................... tys. zł

Główny księgowyKierownik jednostki

datadata

ZAŁĄCZNIK Nr  7

TERMINY PRZEKAZYWANIA SPRAWOZDAŃ ORAZ ODBIORCY SPRAWOZDAŃ W ZAKRESIE BUDŻETU PAŃSTWA

Rodzaj sprawozdania Jednostki przekazujące sprawozdania Jednostki otrzymujące sprawozdania Termin przekazania sprawozdania po upływie okresu sprawozdawczego nie później niż1)
1 2 3 4
A. Sprawozdania miesięczne
1) Rb-23, Rb-27,

Rb-28, Rb-28NW

- dysponenci środków budżetu państwa trzeciego stopnia - dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia lub dysponenci części budżetowych 10 dni2)
- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia - dysponenci części budżetowych 15 dni2)
- dysponenci części budżetowych (z wyjątkiem dysponenta części 77) - Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa *) 20 dni2)
2) Rb-23B - izby celne - dysponent części 19

- dysponent części 77

10 dni2)
3) Rb-23A, Rb-27 - izby celne - dysponent części 77 12 dni2)
4) Rb-24, Rb-27

z wykonania dochodów budżetu państwa

- urzędy skarbowe - izby skarbowe 12 dni2)
- izby skarbowe - dysponent części 77 18 dni2)
5) Rb-27 - dysponent części 77 - Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa *) 28 dni2)
6) Rb-28 Programy,

Rb-28NW Programy

- dysponenci środków budżetu państwa trzeciego stopnia - dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia lub dysponenci części budżetowych 10 dni2)
- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia - dysponenci części budżetowych 15 dni2)
- dysponenci części budżetowych - Ministerstwo Finansów - Departament Instytucji Płatniczej 20 dni2)
- Najwyższa Izba Kontroli
- Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
7) Rb-28 Programy WPR - dysponenci środków budżetu państwa trzeciego stopnia - dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia lub dysponenci części budżetowych 10 dni2)
- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia - dysponenci części budżetowych 15 dni2)
- dysponenci części budżetowych - Ministerstwo Finansów - Departament Instytucji Płatniczej 20 dni2)
- Najwyższa Izba Kontroli
- Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
8) Rb-FUS - Prezes ZUS - Ministerstwo Finansów - Departament Polityki Makroekonomicznej 25 dni
9) Rb-FER - Prezes KRUS - Ministerstwo Finansów - Departament Polityki Makroekonimicznej 25 dni
B. Sprawozdania kwartalne
1) Rb-23PL, Rb-27PL, Rb-28PL - kierownicy placówek - dysponenci części budżetowych 15 dni3)
2) Rb-33 - dysponenci państwowych funduszy celowych (z wyjątkiem dysponenta Funduszu Zapasów Agencyjnych) - Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa *) 30 dni4)
- Prezes Funduszu Zapasów Agencyjnych - minister właściwy do spraw gospodarki 25 dni4)
- minister właściwy do spraw gospodarki - Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa *) 30 dni4)
- Prezes Zarządu PFRON - minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego 25 dni4)
- minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego - Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa *) 30 dni4)
3) Rb-34PL - kierownicy placówek - dysponenci części budżetowych 15 dni3)
- dysponent części budżetowej - Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa *) 30 dni4)
4) Rb-35 - kierownicy agencji wykonawczych - ministrowie nadzorujący agencje wykonawcze 25 dni4)
- ministrowie nadzorujący agencje wykonawcze - Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa 30 dni4)
- Najwyższa Izba Kontroli
5) Rb-40 - dysponenci państwowych funduszy celowych (z wyjątkiem dysponenta Funduszu Zapasów Agencyjnych) - Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa 30 dni4)
- Najwyższa Izba Kontroli
- Prezes Funduszu Zapasów Agencyjnych - minister właściwy do spraw gospodarki 25 dni4)
- minister właściwy do spraw gospodarki - Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa 30 dni4)
- Najwyższa Izba Kontroli
- Prezes Zarządu PFRON - minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego 25 dni4)
- minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego - Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa 30 dni4)
- Najwyższa Izba Kontroli
- kierownicy agencji wykonawczych - ministrowie nadzorujący agencje wykonawcze 25 dni4)
- ministrowie nadzorujący agencje wykonawcze - Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa 30 dni4)
- Najwyższa Izba Kontroli
- dyrektorzy instytucji gospodarki budżetowej - organ wykonujący funkcje organu założycielskiego 25 dni4)
- organ wykonujący funkcje organu założycielskiego - Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa 30 dni4)
- Najwyższa Izba Kontroli
- Prezes ZUS - Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa 45 dni4)
- Najwyższa Izba Kontroli
6) Rb-50 - dysponenci części budżetowych - Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa *) 30 dni4)
7) Rb-70 - dysponenci środków budżetu państwa trzeciego stopnia - dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia lub dysponenci części budżetowych 10 dni
- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia - dysponenci części budżetowych 16 dni
- kierownicy uczelni publicznych - dysponenci części budżetowych 16 dni
- dysponenci części budżetowych - Główny Urząd Statystyczny 28 dni
- Najwyższa Izba Kontroli
C. Sprawozdania roczne
1) Rb-23, Rb-27,

Rb-28, Rb-28NW

- dysponenci środków budżetu państwa trzeciego stopnia - dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia lub dysponenci części budżetowych 2 lutego6)
- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia - dysponenci części budżetowych 10 lutego7)
- dysponenci części budżetowych (z wyjątkiem dysponenta części 77) - Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa *) 20 lutego
2) Rb-23B - izby celne - dysponent części 19 2 lutego
- dysponent części 77
3) Rb-23A, Rb-27 - izby celne - dysponent części 77 8 lutego
4) Rb-24, Rb-27

z wykonania dochodów budżetu państwa

- urzędy skarbowe - izby skarbowe 4 lutego
- izby skarbowe - dysponent części 77 18 lutego
5) Rb-27 - dysponent części 77 - Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa *) 8 marca
6) Rb-28 Programy,

Rb-28NW Programy

- dysponenci środków budżetu państwa trzeciego stopnia - dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia lub dysponenci części budżetowych 2 lutego6)
- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia - dysponenci części budżetowych 10 lutego7)
- dysponenci części budżetowych - Ministerstwo Finansów- Departament Instytucji Płatniczej 20 lutego
- Najwyższa Izba Kontroli
- Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
7) Rb-28 Programy WPR - dysponenci środków budżetu państwa trzeciego stopnia - dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia lub dysponenci części budżetowych 2 lutego6)
- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia - dysponenci części budżetowych 10 lutego7)
- dysponenci części budżetowych - Ministerstwo Finansów - Departament Instytucji Płatniczej 20 lutego
- Najwyższa Izba Kontroli
- Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
8) Rb-23PL - dysponenci części budżetowych - Ministerstwo Finansów - Departament Budżetu Państwa 28 lutego
- Najwyższa Izba Kontroli
1) W przypadku, gdy dzień przekazania sprawozdania przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy - pierwszy dzień roboczy następujący po tym dniu.

2) Sprawozdania miesięczne za grudzień - o 8 dni później.

3) Sprawozdania za IV kwartały o 24 dni później.

4) Sprawozdania za IV kwartały o 30 dni później.

5) Sprawozdania za IV kwartały do dnia 5 kwietnia roku następnego.

6) Dysponenci środków budżetu państwa przekazujący dotacje do dnia 16 lutego roku następnego.

7) Dysponenci środków budżetu państwa przekazujący dotacje do dnia 18 lutego roku następnego.

*) Dane ze sprawozdań Ministerstwo Finansów przekazuje Najwyższej Izbie Kontroli

ZAŁĄCZNIK Nr  8

TERMINY PRZEKAZYWANIA SPRAWOZDAŃ ORAZ ODBIORCY SPRAWOZDAŃ W ZAKRESIE BUDŻETU ŚRODKÓW EUROPEJSKICH

Rodzaj sprawozdania Jednostki przekazujące sprawozdania Jednostki otrzymujące sprawozdania Termin przekazania sprawozdania po upływie okresu sprawozdawczego nie później niż1)
1 2 3 4
A. Sprawozdania miesięczne
1) Rb-27UE - dysponent części 87 - Ministerstwo Finansów - Departament Instytucji Płatniczej 28 dni
- Najwyższa Izba Kontroli
2) Rb-28UE - dysponenci środków budżetu państwa trzeciego stopnia - dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia lub dysponenci części budżetowych 10 dni2)
- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia - dysponenci części budżetowych 15 dni2)
- dysponenci części budżetowych - Ministerstwo Finansów - Departament Instytucji Płatniczej 20 dni2)
- Najwyższa Izba Kontroli
- Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
3) Rb-28UE WPR - dysponenci środków budżetu państwa trzeciego stopnia - dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia lub dysponenci części budżetowych 10 dni2)
- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia - dysponenci części budżetowych 15 dni2)
- dysponenci części budżetowych - Ministerstwo Finansów- Departament Instytucji Płatniczej 20 dni2)
- Najwyższa Izba Kontroli
- Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
B. Sprawozdania roczne
1) Rb-27UE - dysponent części 87 - Ministerstwo Finansów - Departament Instytucji Płatniczej 2 marca
- Najwyższa Izba Kontroli
2) Rb-28UE - dysponenci środków budżetu państwa trzeciego stopnia - dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia lub dysponenci części budżetowych 31 stycznia
- dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia - dysponenci części budżetowych 8 lutego
- dysponenci części budżetowych - Ministerstwo Finansów - Departament Instytucji Płatniczej 20 lutego
- Najwyższa Izba Kontroli
- Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
3) Rb-28UE WPR - dysponenci środków budżetu państwa trzeciego stopnia - dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia lub dysponenci części budżetowych 5 lutego
-dysponenci środków budżetu państwa drugiego stopnia - dysponenci części budżetowych 8 lutego
-dysponenci części budżetowych -Ministerstwo Finansów - Departament Instytucji Płatniczej 20 lutego
- Najwyższa Izba Kontroli
- Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
1) W przypadku gdy dzień przekazania sprawozdania przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy - pierwszy dzień roboczy następujący po tym dniu.

2) Sprawozdania miesięczne za grudzień - o 8 dni później.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024