Ewidencja automatów do gier.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROZWOJU I FINANSÓW 1
z dnia 29 marca 2017 r.
w sprawie ewidencji automatów do gier

Na podstawie art. 15j ust. 7 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 847 i 1495) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa:
1)
sposób prowadzenia ewidencji produkowanych lub magazynowanych automatów do gier, zwanej dalej "ewidencją";
2)
dane zamieszczane w ewidencji;
3)
wzór ewidencji.
§  2. 
Ewidencja jest prowadzona w sposób ciągły.
§  3. 
1. 
Ewidencja jest prowadzona w porządku chronologicznym, w okresach rocznych.
2. 
Po zakończeniu każdego okresu rocznego podmiot prowadzący ewidencję przedstawia ją, do dnia 25 stycznia następnego roku, właściwemu naczelnikowi urzędu celno-skarbowego, który poświadcza zamknięcie ewidencji.
§  4. 
Wpisów do ewidencji dokonuje się niezwłocznie po wyprodukowaniu lub przyjęciu automatu do gier do miejsca magazynowania, nie później jednak niż następnego dnia roboczego.
§  5. 
1. 
Ewidencja jest prowadzona odrębnie dla każdego miejsca magazynowania automatów do gier.
2. 
Można prowadzić jedną ewidencję dla więcej niż jednego miejsca magazynowania automatów do gier, jeżeli łącznie są spełnione następujące przesłanki:
1)
ewidencja jest prowadzona w postaci elektronicznej;
2)
ewidencja jest dostępna w systemie teleinformatycznym w każdym z miejsc magazynowania automatów do gier;
3)
sposób dokonywania wpisów do ewidencji umożliwia wydruk raportów z dokonanych wpisów z podziałem na poszczególne miejsca magazynowania automatów do gier.
§  6. 
1. 
Wpisów do ewidencji w postaci papierowej dokonuje się w sposób trwały i wyraźny.
2. 
Zmiany (poprawki) w ewidencji w postaci papierowej dokonuje się w taki sposób, aby przekreślona pierwotna treść pozostała czytelna. Każdą zmianę (poprawkę) potwierdza się podpisem osoby jej dokonującej z podaniem daty jej dokonania.
§  7. 
Przed rozpoczęciem prowadzenia ewidencji w postaci papierowej podmiot ją prowadzący numeruje strony ewidencji, umieszcza na każdej stronie dane podmiotu prowadzącego ewidencję oraz przeszywa strony, a ewidencję taką przedstawia właściwemu naczelnikowi urzędu celno-skarbowego. Naczelnik urzędu celno-skarbowego zabezpiecza ewidencję zamknięciem urzędowym, a na ostatniej stronie ewidencji wpisuje liczbę jej stron i składa swój podpis.
§  8. 
Ewidencja w postaci elektronicznej jest prowadzona przy wykorzystaniu programu komputerowego, zgodnie z pisemną instrukcją obsługi tego programu, i w taki sposób, aby:
1)
umożliwiała wgląd w treść dokonywanych wpisów oraz zapewniała ochronę zamieszczonych danych przed zniekształceniem lub utratą;
2)
zapewniała ochronę przed nieuprawnionym dostępem, w szczególności poprzez zastosowanie mechanizmów uwierzytelniania i autoryzacji;
3)
umożliwiała wydruk wpisów i raportów z dokonanych wpisów, wraz z dokonanymi zmianami, w porządku chronologicznym;
4)
zapewniała identyfikację osoby dokonującej zmiany w ewidencji wraz z datą dokonania tej zmiany;
5)
uniemożliwiała usuwanie wpisów;
6)
uniemożliwiała zmianę zamieszczonych danych bez wykrycia tego zdarzenia przez program.
§  9. 
Podmiot prowadzący ewidencję w postaci elektronicznej przechowuje kopię ewidencji zapisaną na informatycznym nośniku danych w sposób zapewniający ochronę zamieszczonych danych przed zniekształceniem lub utratą lub w postaci wydruku.
§  10. 
1. 
W ewidencji, w zależności od rodzaju prowadzonej działalności przez podmiot prowadzący ewidencję, zamieszcza się odpowiednio następujące dane:
1)
adres miejsca magazynowania automatów do gier;
2)
dane podmiotu prowadzącego ewidencję i rodzaj prowadzonej przez niego działalności;
3)
nazwę i rodzaj automatu do gier;
4)
numer fabryczny automatu do gier;
5)
nazwę i wersję programu gry, o ile został zainstalowany w automacie do gier;
6)
datę produkcji automatu do gier ze wskazaniem, czy jest to automat nowy czy używany;
7)
datę przyjęcia automatu do gier do miejsca magazynowania;
8)
nazwę i kraj producenta automatu do gier;
9)
dane sprzedawcy, nabywcy wewnątrzwspólnotowego lub importera automatu do gier;
10)
dane podmiotu przekazującego automat do gier do badania;
11)
datę nabycia, nabycia wewnątrzwspólnotowego lub importu automatu do gier;
12)
datę wyprowadzenia automatu do gier z miejsca magazynowania;
13)
dane odbiorcy automatu do gier;
14)
dane przewoźnika automatu do gier;
15)
datę i rodzaj uszkodzenia lub datę zniszczenia automatu do gier;
16)
imię i nazwisko osoby dokonującej wpisu do ewidencji oraz, w przypadku ewidencji w postaci papierowej, podpis tej osoby.
2. 
Dane podmiotów, o których mowa w ust. 1 pkt 2, 9, 10, 13 i 14, obejmują nazwę (imię i nazwisko), adres siedziby (miejsca zamieszkania), numer identyfikacyjny REGON i identyfikator podatkowy.
§  11. 
Wzór ewidencji określa załącznik do rozporządzenia.
§  12. 
Podmioty prowadzące w dniu wejścia w życie niniejszego rozporządzenia działalność określoną w art. 15j ust. 1 pkt 3 i 5 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych mają obowiązek spełnić wymagania dotyczące prowadzenia ewidencji określone w przepisach niniejszego rozporządzenia w okresie miesiąca od dnia wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
§  13. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2017 r.

ZAŁĄCZNIK

Ewidencja produkowanych lub magazynowanych automatów do gier w ...........................................................................................................................................................................................
(adres miejsca magazynowania automatów do gier)
prowadzona przez .....................................................................................................................................................................................................................................................................................
(dane podmiotu prowadzącego ewidencje i rodzaj prowadzonej przez niego działalności)
Lp. Nazwa

i rodzaj

automatu

do gier

Numer

fabryczny

automatu

do gier

Nazwa

i wersja

programu gry,

o ile został

zainstalowany

w automacie

do gier

Data produkcji

automatu

do gier

(automat nowy

/używany)

Data

przyjęcia

automatu

do gier

do miejsca

magazyno-

wania

Nazwa

i kraj

producenta

automatu

do gier

Dane sprzedawcy,

nabywcy

wewnątrzwspól-

notowego

lub importera

automatu

do gier

Dane podmiotu

przekazującego

automat do gier

do badania

Data nabycia,

nabycia

wewnątrzwspól-

notowego

lub importu

automatu

do gier

Data

wyprowa-

dzenia

automatu

do gier

z miejsca

magazyno-

wania

Dane

odbiorcy

automatu

do gier

Dane

przewoźnika

automatu

do gier

Data i rodzaj

uszkodzenia lub

data zniszczenia

automatu

do gier

Imię i nazwisko

osoby

dokonującej

wpisu oraz,

w przypadku

ewidencji

w postaci

papierowej,

podpis tej osoby

1 Obecnie działem administracji rządowej - finanse publiczne kieruje Minister Finansów, Inwestycji i Rozwoju, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 września 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju (Dz.U.2019.1841).

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024