postanawia sięutrzymać w mocy decyzję Ministra Gospodarki z dnia 4 lipca 2001 r. w sprawie ustanowienia ostatecznego środka ochronnego w postaci kontyngentu ilościowego na przywóz na polski obszar celny przędzy z włókien syntetycznych akrylowych oraz mieszanek tych włókien z wełną lub cienką sierścią zwierzęcą, pochodzącej z Rumunii (Monitor Polski Nr 21, poz. 351).
Uzasadnienie
Minister Gospodarki postanowieniem z dnia 11 września 2000 r. wszczął postępowanie ochronne przed nadmiernym przywozem na polski obszar celny przędzy z włókien syntetycznych akrylowych oraz mieszanek tych włókien z wełną lub cienką sierścią zwierzęcą, pochodzącej z Rumunii (Monitor Polski Nr 28, poz. 587).
Wnioskodawcą postępowania były przędzalnie czesankowe: POLANIL S.A. w Łodzi, ARELAN S.A. w Łodzi i INTERTEX S.A. w Sosnowcu.
Po przeprowadzeniu postępowania, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 grudnia 1997 r. o ochronie przed nadmiernym przywozem na polski obszar celny niektórych towarów tekstylnych i odzieżowych (Dz. U. Nr 157, poz. 1029), zwanej dalej "ustawą", Minister Gospodarki ustanowił kontyngent ilościowy na przywóz przędzy z włókien syntetycznych akrylowych oraz mieszanek tych włókien z wełną lub cienką sierścią zwierzęcą, pochodzącej z Rumunii (decyzja Ministra Gospodarki z dnia 4 lipca 2001 r. w sprawie ustanowienia ostatecznego środka ochronnego w postaci kontyngentu ilościowego na przywóz na polski obszar celny przędzy z włókien syntetycznych akrylowych oraz mieszanek tych włókien z wełną lub cienką sierścią zwierzęcą, pochodzącej z Rumunii - Monitor Polski Nr 21, poz. 351). Działaniem środka objęto przędze akrylowe klasyfikowane według kodów PCN: 5509 31 10 0, 5509 31 90 0, 5509 32 10 0, 5509 32 90 0, 5509 61 10 0, 5509 61 90 0.
W lipcu 2001 r. firmy RIFIL S.A. z Rumunii i FRAFIL Joint Ventures Spółka z o.o. z Aleksandrowa Łódzkiego złożyły wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy oraz wstrzymanie wykonania decyzji Ministra Gospodarki z dnia 4 lipca 2001 r. do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia sprawy. Postanowieniem z dnia 20 sierpnia 2001 r. Minister Gospodarki odmówił wstrzymania wykonania powyższej decyzji.
Sprawa została ponownie rozpatrzona. W toku analizy materiał dowodowy uzupełniono o dodatkowe dane dotyczące stanu przemysłu krajowego, takie jak dane dotyczące zapasów, inwestycji i zdolności produkcyjnych, poprzez uwzględnienie informacji odnoszących się do przedsiębiorstw, które nie były wzięte pod uwagę w pierwszym postępowaniu, ponieważ były w stanie likwidacji lub upadłości. Są to przędzalnie: "ELANEX" S.A., "POLMERINO" S.A. i "ARGOPOL". Po dokonaniu powyższej analizy stwierdzono: