Powołanie Rady Programowej do spraw programu wieloletniego "Rozwój telekomunikacji i poczty w dobie społeczeństwa informacyjnego".

ZARZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 5 stycznia 2005 r.
w sprawie powołania Rady Programowej do spraw programu wieloletniego "Rozwój telekomunikacji i poczty w dobie społeczeństwa informacyjnego"

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199 i Nr 80, poz. 717 oraz z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Powołuje się Radę Programową do spraw programu wieloletniego "Rozwój telekomunikacji i poczty w dobie społeczeństwa informacyjnego", zwaną dalej "Radą".
2.
Rada jest organem pomocniczym Ministra Infrastruktury.
§  2.
W skład Rady wchodzą:
1)
przewodniczący - podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury;
2)
członkowie - po jednym przedstawicielu:
a)
Ministra Nauki i Informatyzacji,
b)
Ministra Gospodarki i Pracy,
c)
Ministra Finansów,
d)
Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji,
e)
Ministra Obrony Narodowej,
f)
Ministra Edukacji Narodowej i Sportu,
g)
Ministra Zdrowia,
h)
Ministra Środowiska,
i)
Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi,
j)
Prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty,
k)
Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
l)
Prezesa Głównego Urzędu Miar,
m)
Prezesa Polskiego Komitetu Normalizacyjnego,
n)
Prezesa Polskiej Akademii Nauk,
o)
Dyrektora Instytutu Łączności,
p)
Departamentu Telekomunikacji w Ministerstwie Infrastruktury,
q)
Departamentu Poczty w Ministerstwie Infrastruktury.
§  3.
Do zadań Rady należy opracowywanie opinii, wniosków i analiz związanych z realizacją programu wieloletniego "Rozwój telekomunikacji i poczty w dobie społeczeństwa informacyjnego", zwanego dalej "Programem", a w szczególności w sprawach:
1)
ustalenia priorytetowych kierunków prac objętych Programem i wyboru mieszczących się w ich zakresie zadań przewidzianych do realizacji w danym roku, zwanych dalej "zadaniami", oraz podziału środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań;
2)
zatwierdzenia planu realizacyjnego zadań;
3)
dokonania oceny merytorycznej i finansowej stopnia wykonania zadań;
4)
zatwierdzenia raportu końcowego z realizacji Programu.
§  4.
Przewodniczący:
1)
zwołuje posiedzenia Rady;
2)
przewodniczy posiedzeniom Rady;
3)
wyznacza osobę prowadzącą posiedzenia Rady, w przypadku swojej nieobecności.
§  5.
1.
W celu realizacji zadań Rada może tworzyć podzespoły i grupy robocze.
2.
W pracach Rady, w tym w podzespołach i grupach roboczych, mogą brać udział osoby niebędące członkami Rady, zaproszone przez przewodniczącego.
§  6.
Szczegółowy tryb pracy Rady określa regulamin, uchwalony przez Radę.
§  7.
Obsługę administracyjno-biurową Rady zapewnia Departament Telekomunikacji w Ministerstwie Infrastruktury.
§  8.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024