Sposób dokumentowania prowadzonej przez Centralne Biuro Antykorupcyjne kontroli operacyjnej, przechowywania i przekazywania wniosków i zarządzeń oraz przechowywania, przekazywania, przetwarzania i niszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania tej kontroli.

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 7 września 2006 r.
w sprawie sposobu dokumentowania prowadzonej przez Centralne Biuro Antykorupcyjne kontroli operacyjnej, przechowywania i przekazywania wniosków i zarządzeń oraz przechowywania, przekazywania, przetwarzania i niszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania tej kontroli

Na podstawie art. 17 ust. 18 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. Nr 104, poz. 708 i Nr 158, poz. 1122) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa sposób:
1)
dokumentowania prowadzonej przez Centralne Biuro Antykorupcyjne, zwane dalej "CBA", kontroli operacyjnej, zwanej dalej "kontrolą";
2)
przechowywania i przekazywania wniosków i zarządzeń wydawanych w trakcie kontroli;
3)
przechowywania, przekazywania, przetwarzania i niszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania tej kontroli.
§  2.
Kontrola operacyjna prowadzona przez CBA jest dokumentowana przez:
1)
sporządzanie dokumentów według wzorów określonych w rozporządzeniu;
2)
utrwalanie materiałów zgromadzonych podczas stosowania kontroli na nośnikach, kopiach nośników lub w dokumentach;
3)
rejestrowanie przez sąd, Prokuratora Generalnego i Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej "Szefem CBA", wniosków, postanowień i zarządzeń dotyczących kontroli;
4)
przechowywanie dokumentacji kontroli.
§  3.
1.
Dokumentację kontroli stanowią:
1)
wniosek Szefa CBA do Sądu Okręgowego w Warszawie, zwanego dalej "sądem", o zarządzenie lub przedłużenie kontroli;
2)
postanowienie Prokuratora Generalnego o wyrażeniu zgody na wystąpienie przez Szefa CBA z wnioskiem o zarządzenie lub przedłużenie przez sąd kontroli;
3)
postanowienie Prokuratora Generalnego o niewyrażeniu zgody na wystąpienie przez Szefa CBA z wnioskiem o zarządzenie lub przedłużenie przez sąd kontroli;
4)
postanowienie sądu o zarządzeniu lub przedłużeniu kontroli;
5)
zarządzenie kontroli przez Szefa CBA w przypadkach niecierpiących zwłoki;
6)
wniosek Szefa CBA do Prokuratora Generalnego o wyrażenie zgody na zarządzenie kontroli w przypadkach niecierpiących zwłoki;
7)
postanowienie Prokuratora Generalnego o wyrażeniu zgody na zarządzenie kontroli w wypadkach niecierpiących zwłoki;
8)
postanowienie Prokuratora Generalnego o niewyrażeniu zgody na zarządzenie kontroli w przypadkach niecierpiących zwłoki;
9)
postanowienie sądu o wyrażeniu zgody na kontynuowanie kontroli zarządzonej przez Szefa CBA w przypadkach niecierpiących zwłoki;
10)
postanowienie sądu o niewyrażeniu zgody na kontynuowanie kontroli zarządzonej przez Szefa CBA w przypadkach niecierpiących zwłoki;
11)
notatka urzędowa z przeprowadzonej kontroli sporządzana przez funkcjonariusza CBA prowadzącego sprawę, w ramach której zarządzono kontrolę;
12)
protokół z kontroli;
13)
zarządzenie Szefa CBA o wstrzymaniu, w razie niewyrażenia zgody przez sąd, kontroli w przypadkach niecierpiących zwłoki;
14)
zarządzenie Szefa CBA o zniszczeniu materiałów zgromadzonych w trakcie przeprowadzania kontroli, w przypadkach niecierpiących zwłoki, wstrzymanej z powodu braku zgody sądu;
15)
informacja Szefa CBA o wynikach kontroli kierowana do Prokuratora Generalnego;
16)
protokół komisyjnego zniszczenia materiałów zgromadzonych podczas stosowania kontroli.
2.
Dokumenty, o których mowa w ust. 1, sporządza się według wzorów określonych dla:
1)
formularza zawierającego wniosek Szefa CBA do sądu o zarządzenie lub przedłużenie kontroli, postanowienie Prokuratora Generalnego o wyrażeniu zgody na wystąpienie przez Szefa CBA z wnioskiem o zarządzenie lub przedłużenie przez sąd kontroli oraz postanowienie sądu o zarządzeniu lub przedłużeniu kontroli - w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2)
formularza zawierającego zarządzenie kontroli przez Szefa CBA w przypadkach niecierpiących zwłoki, wniosek Szefa CBA do Prokuratora Generalnego o wydanie postanowienia o wyrażeniu zgody na zarządzenie kontroli w przypadkach niecierpiących zwłoki, postanowienie Prokuratora Generalnego o wyrażeniu bądź niewyrażeniu zgody na zarządzenie kontroli w przypadkach niecierpiących zwłoki, postanowienie sądu o wyrażeniu bądź niewyrażeniu zgody na kontynuowanie kontroli zarządzonej przez Szefa CBA w przypadkach niecierpiących zwłoki oraz zarządzenie Szefa CBA o wstrzymaniu kontroli operacyjnej i zniszczeniu materiałów zgromadzonych - w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
3)
notatki urzędowej z przeprowadzonej kontroli sporządzanej przez funkcjonariusza CBA prowadzącego sprawę, w ramach której zarządzono kontrolę, informacji Szefa CBA o wynikach kontroli kierowanej do Prokuratora Generalnego - w załączniku nr 3 do rozporządzenia;
4)
protokołu komisyjnego zniszczenia materiałów zgromadzonych podczas stosowania kontroli - w załączniku nr 4 do rozporządzenia;
5)
protokołu kontroli - w załączniku nr 5 do rozporządzenia.
3.
Dokumentację kontroli stanowią także materiały zgromadzone podczas jej stosowania, a w szczególności:
1)
nośniki, na których zostały utrwalone treści rozmów telefonicznych lub innych przekazów informacji albo treść korespondencji lub zawartość przesyłek;
2)
kopie wykonane z nośników, o których mowa w pkt 1;
3)
dokumenty sporządzone na podstawie informacji utrwalonych na nośnikach, o których mowa w pkt 1.
§  4.
1.
Przekazywanie dokumentacji kontroli odbywa się za pośrednictwem upoważnionego do tego pisemnie przez Szefa CBA funkcjonariusza CBA, zwanego dalej "przedstawicielem Szefa CBA".
2.
Przedstawiciel Szefa CBA doręcza wniosek lub zarządzenie Szefa CBA bezpośrednio Prokuratorowi Generalnemu oraz sędziemu sądu, a także - po wydaniu przez Prokuratora Generalnego postanowienia o wyrażeniu zgody na zarządzenie kontroli i wydaniu postanowienia przez sąd - osobiście odbiera te dokumenty.
§  5.
1.
Sąd, Prokurator Generalny i Szef CBA prowadzą odrębne rejestry: postanowień, zarządzeń i wniosków dotyczących kontroli operacyjnej.
2.
Rejestry, o których mowa w ust. 1, mogą być prowadzone w postaci księgi albo w systemie informatycznym.
3.
Wzór rejestru postanowień, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 4, 9 i 10, prowadzony przez sąd, stanowi załącznik nr 6 do rozporządzenia.
4.
Wzór rejestru postanowień, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 2, 3, 7 i 8, prowadzony przez Prokuratora Generalnego, stanowi załącznik nr 7 do rozporządzenia.
5.
Wzór rejestru wniosków i zarządzeń, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1, 5, 6, 13 i 14, prowadzony przez Szefa CBA, stanowi załącznik nr 8 do rozporządzenia.
§  6.
1.
Dokumenty, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-10, 13 i 14, sporządza się w trzech egzemplarzach, dokumenty, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 11, 12 i 15, w dwóch egzemplarzach, a dokumenty, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 16, w jednym egzemplarzu.
2.
Sąd przechowuje pierwszy egzemplarz wydanych postanowień, wniosków i zarządzeń Szefa CBA.
3.
Prokurator Generalny przechowuje drugi egzemplarz wydanych postanowień, wniosków i zarządzeń Szefa CBA, a także pierwszy egzemplarz notatki urzędowej.
4.
Szef CBA przechowuje trzeci egzemplarz postanowień, wniosków i zarządzeń.
5.
Pozostałą dokumentację kontroli operacyjnej przechowuje właściwa jednostka organizacyjna CBA.
§  7.
Wszystkie materiały zgromadzone podczas stosowania kontroli, zawierające dowody pozwalające na wszczęcie postępowania karnego lub mające znaczenie dla toczącego się postępowania karnego, przekazuje się Prokuratorowi Generalnemu, za pośrednictwem przedstawiciela CBA.
§  8.
Wszystkie materiały zgromadzone podczas stosowania kontroli i niezawierające dowodów pozwalających na wszczęcie postępowania karnego oraz materiały, o których mowa w art. 17 ust. 3 zdanie trzecie ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanej dalej "ustawą", podlegają niezwłocznie zniszczeniu. Szef CBA zarządza pisemnie protokolarne, komisyjne zniszczenie zgromadzonych materiałów.
§  9.
1.
Zniszczenie materiałów, zgromadzonych podczas stosowania kontroli, przeprowadza się przez:
1)
fizyczne zniszczenie materiałów z kontroli stosowanej w ramach art. 17 ust. 3 ustawy, w przypadku nieuzyskania zgody sądu na stosowanie kontroli, lub materiałów, które nie stanowią informacji potwierdzających zaistnienie przestępstwa;
2)
usunięcie zapisów informacji utrwalonych na nośnikach, o których mowa w § 3 ust. 3 pkt 1 i 2, w sposób uniemożliwiający odtworzenie treści tych zapisów, a w szczególności danych osobowych.
2.
W przypadku gdy usunięcie z nośników utrwalonych na nich zapisów nie jest możliwe, uszkadza się je w sposób uniemożliwiający ich odczytanie albo dokonuje się ich fizycznego zniszczenia.
§  10.
Do dokumentowania kontroli, przechowywania i przekazywania wniosków, zarządzeń i materiałów uzyskanych podczas stosowania kontroli, a także przetwarzania i niszczenia tych materiałów stosuje się przepisy o ochronie informacji niejawnych.
§  11.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

WNIOSEK NR ___

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

ZARZĄDZENIE NR ......

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WZÓR

INFORMACJA O WYNIKACH KONTROLI OPERACYJNEJ

ZAŁĄCZNIK Nr  4

WZÓR

PROTOKÓŁ ZNISZCZENIA MATERIAŁÓW ZGROMADZONYCH PODCZAS STOSOWANIA KONTROLI OPERACYJNEJ

ZAŁĄCZNIK Nr  5

WZÓR

PROTOKÓŁ KONTROLI OPERACYJNEJ

ZAŁĄCZNIK Nr  6

WZÓR

REJESTR POSTANOWIEŃ DOTYCZĄCYCH KONTROLI OPERACYJNEJ

ZAŁĄCZNIK Nr  7

WZÓR

REJESTR POSTANOWIEŃ DOTYCZĄCYCH KONTROLI OPERACYJNEJ

ZAŁĄCZNIK Nr  8

WZÓR

REJESTR WNIOSKÓW I ZARZĄDZEŃ DOTYCZĄCYCH KONTROLI OPERACYJNEJ

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2006.165.1173

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Sposób dokumentowania prowadzonej przez Centralne Biuro Antykorupcyjne kontroli operacyjnej, przechowywania i przekazywania wniosków i zarządzeń oraz przechowywania, przekazywania, przetwarzania i niszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania tej kontroli.
Data aktu: 07/09/2006
Data ogłoszenia: 15/09/2006
Data wejścia w życie: 30/09/2006