Wzór raportu wojewódzkiego zawierający informacje o zakresie korzystania ze środowiska oraz sposób jego przedstawiania.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŚRODOWISKA1)
z dnia 2 marca 2007 r.
w sprawie wzoru raportu wojewódzkiego zawierającego informacje o zakresie korzystania ze środowiska oraz sposobu jego przedstawiania

Na podstawie art. 286a ust. 5 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2006 r. Nr 129, poz. 902, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§  1. 
1. 
Określa się wzór raportu wojewódzkiego zawierający informacje o korzystaniu ze środowiska.
2. 
Wzór, o którym mowa w ust. 1, jest określony w załączniku do rozporządzenia.
§  2. 
Raport wojewódzki jest przedstawiany w formie pisemnej i w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565 oraz z 2006 r. Nr 12, poz. 65 i Nr 73, poz. 501) za pośrednictwem publicznych sieci telekomunikacyjnych w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800, z późn. zm.3)).
§  3. 
Raport wojewódzki za poprzedni rok kalendarzowy wojewódzki inspektor ochrony środowiska przedstawia do końca drugiego kwartału roku kalendarzowego.
§  4. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Minister Środowiska kieruje działem administracji rządowej - środowisko, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Środowiska (Dz. U. Nr 131, poz. 922 oraz z 2007 r. Nr 38, poz. 246).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 169, poz. 1199, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1832 oraz z 2007 r. Nr 21, poz. 124.

3) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 163, poz. 1362 i Nr 267, poz. 2258, z 2006 r. Nr 12, poz. 66, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 170, poz. 1217, Nr 220, poz. 1600, Nr 235, poz. 1700 i Nr 249, poz. 1834 oraz z 2007 r. Nr 23, poz. 137.

ZAŁĄCZNIK 

WZÓR

Raport wojewódzki zawierający informacje o zakresie korzystania ze środowiska

Województwo .........

Rok ......

Dział 1. Emisja zanieczyszczeń do powietrza.

Tabela A. Zestawienie wielkości emisji zanieczyszczeń z poszczególnych rodzajów instalacji

Lp. Kod

substancji1)

Nazwa substancji Wielkość emisji ogółem [kg/rok] Wielkość emisji z instalacji [kg/rok]
których eksploatacja wymaga pozwolenia których eksploatacja nie wymaga pozwolenia
Spalania paliw Innych Spalania paliw o nominalnej mocy cieplnej > 5 MW Innych
o nominalnej mocy cieplnej ≤ 20 MW o nominalnej mocy cieplnej > 20 MW

i ≤ 50 MW

o nominalnej mocy cieplnej

> 50 MW

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Tabela B. Przeładunek benzyn silnikowych

Lp. Rodzaj operacji technicznej Liczba podmiotów2) Ilość przeładowanej benzyny [Mg]
1 2 3 4
1 Napełnianie zbiorników z dachem stałym
2 Opróżnianie zbiorników z dachem pływającym
3 Napełnianie zbiorników podziemnych
4 Napełnianie zbiorników naziemnych w kontenerowych stacjach paliw
5 Napełnianie cystern kolejowych
6 Napełnianie cystern samochodowych
7 Napełnianie zbiorników pojazdów

Tabela C. Procesy spalania paliw w kotłach o nominalnej mocy cieplnej do 5 MW opalanych węglem kamiennym, koksem, drewnem lub paliwem gazowym, dla których nie jest wymagane pozwolenie

Lp. Rodzaj kotłów Ilość zużytego paliwa

[Mg lub m3]

Liczba kotłów
I Kotły opalane węglem kamiennym
1 Kocioł z rusztem mechanicznym, z urządzeniem odpylającym nominalna moc cieplna ≤ 3 MW
nominalna moc cieplna > 3 MW i ≤ 5 MW
2 Kocioł z rusztem mechanicznym, bez urządzenia odpylającego, o nominalnej mocy cieplnej ≤ 5 MW
3 Kocioł z rusztem stałym, z ciągiem naturalnym, o nominalnej mocy cieplnej ≤ 5 MW
4 Kocioł z rusztem stałym, z ciągiem sztucznym, z urządzeniem odpylającym, o nominalnej mocy cieplnej ≤ 5 MW
5 Kocioł z rusztem stałym, z ciągiem sztucznym, bez urządzenia odpylającego, o nominalnej mocy cieplnej ≤ 5 MW
II Kotły o nominalnej mocy cieplnej ≤ 5 MW opalane koksem
1 Kocioł z rusztem stałym, z ciągiem naturalnym
2 Kocioł z rusztem stałym, z ciągiem sztucznym, z urządzeniem odpylającym
3 Kocioł z rusztem stałym, z ciągiem sztucznym, bez urządzenia odpylającego
III Kotły o nominalnej mocy cieplnej ≤ 5 MW opalane drewnem
IV Kotły o nominalnej mocy cieplnej ≤ 5 MW opalane olejem:
1 Olej lekki (zawartość siarki nie większa niż 0,5 %)
2 Olej opałowy (zawartość siarki nie większa niż 1 %)
3 Olej opałowy (zawartość siarki od 1 % do 1,5 %)
4 Olej napędowy
V Kotły opalane paliwem gazowym:
1 Gaz ziemny wysokometanowy nominalna moc cieplna

≤ 1,4 MW

nominalna moc cieplna

> 1,4 MW i ≤ 5 MW

2 Gaz ziemny zaazotowany nominalna moc cieplna

≤ 1,4 MW

nominalna moc cieplna

> 1,4 MW i ≤ 5 MW

3 Gaz płynny propan-butan nominalna moc cieplna

≤ 5 MW

Tabela D. Procesy spalania paliw w instalacjach innych niż wymienione w tabeli C

Lp. Rodzaj paliwa Zużycie paliwa

[Mg lub m3]

1 2 3
1 Węgiel kamienny
2 Węgiel brunatny
3 Gaz ziemny wysokometanowy
4 Gaz ziemny zaazotowany
5 Koks
6 Benzyna
7 Olej napędowy
8 Olej opałowy lekki
9 Olej opałowy ciężki S < 1 %
10 Olej opałowy ciężki S > 1 %
11 Gaz płynny propan-butan
12 Gaz koksowniczy
13 Drewno
14 Gaz wielkopiecowy
15 Inne

Objaśnienia:

1) Numer porządkowy z listy substancji objętych opłatami zgodnie z przepisami określającymi stawki opłat za korzystanie ze środowiska.

2) Należy podać liczbę podmiotów przeprowadzających dane operacje techniczne w skali województwa.

Uwagi do działu 1:

Nominalna moc cieplna źródła oznacza ilość energii wprowadzonej w paliwie do źródła w jednostce czasu przy jego nominalnym obciążeniu.

Dział 2. Pobór wód.

Tabela A. Pobór wody podziemnej

Lp. Przynależność miejsc poboru wód podziemnych zgodnie z podziałem obszaru państwa na podstawie przepisów ustawy Prawo wodne Liczba ujęć wody podziemnej Wielkość poboru wody wg kodów1)

[m3]

Nazwa obszaru dorzecza Lp. Nazwa regionu wodnego a) b) c)
1 2 3 4 5 6 7 8
1 1
...
n
Dane dla obszaru dorzecza
... 1
...
n
Dane dla obszaru dorzecza
n 1
...
n
Dane dla obszaru dorzecza
Dane dla obszaru województwa

Tabela B. Pobór wody podziemnej ze zbiorników wód podziemnych

Lp. Przynależność miejsc poboru wód podziemnych zgodnie z podziałem obszaru państwa na podstawie przepisów ustawy Prawo wodne Liczba ujęć wody podziemnej Wielkość poboru wody wg kodów1)

[m3]

Nazwa obszaru dorzecza Lp. Nazwa zbiornika a) b) c)
1 2 3 4 5 6 7 8
1 1
...
n
Dane dla obszaru dorzecza
... 1
...
n
Dane dla obszaru dorzecza
n 1
...
n
Dane dla obszaru dorzecza
Dane dla obszaru województwa

Tabela C. Pobór wody powierzchniowej śródlądowej

Lp. Przynależność miejsc poboru wód powierzchniowych zgodnie z podziałem obszaru państwa na podstawie przepisów ustawy Prawo wodne Liczba ujęć wody powierzchniowej Wielkość poboru wody wg kodów2)

[m3]

Nazwa obszaru dorzecza Lp. Nazwa regionu wodnego a') b')
1 2 3 4 5 6 7
1 1
...
n
Dane dla obszaru dorzecza
... 1
...
n
Dane dla obszaru dorzecza
n 1
...
n
Dane dla obszaru dorzecza
Dane dla obszaru województwa

Tabela D. Pobór morskich wód wewnętrznych

Lp. Przynależność miejsc poboru morskich wód wewnętrznych zgodnie z podziałem obszaru państwa na podstawie przepisów ustawy Prawo wodne Liczba ujęć wody Wielkość poboru wody

[m3]

Nazwa obszaru dorzecza Lp. Nazwa części wód przybrzeżnych
1 2 3 4 5 6
1 1
...
n
Dane dla dorzecza
2 1
...
n
Dane dla dorzecza
Dane dla województwa

Objaśnienia:

1) Kody odpowiadające celom przeznaczenia pobranej wody podziemnej:

a) na zaopatrzenie ludności w wodę przeznaczoną do spożycia lub na cele socjalno-bytowe,

b) na potrzeby produkcji, w której woda wchodzi w skład albo bezpośredni kontakt z produktami żywnościowymi i farmaceutycznymi, lub na cele konfekcjonowania,

c) na cele inne.

2) Kody odpowiadające celom przeznaczenia pobranej wody powierzchniowej:

a') na zaopatrzenie ludności w wodę przeznaczoną do spożycia lub na cele socjalno-bytowe,

b') na cele inne.

Dział 3. Odprowadzanie ścieków.

Tabela A. Odprowadzanie ścieków do wód

Przynależność miejsc wprowadzania ścieków do wód zgodnie z podziałem obszaru państwa na podstawie przepisów ustawy Prawo wodne Ilość wprowadzonych ścieków wg kodów

[m3]

Ładunki zanieczyszczeń

[kg]

Lp. Nazwa obszaru dorzecza Lp. Nazwa regionu wodnego kodu a1) kodu b1) kodu c1) kodu d1) BZT5 ChZTCr Zawiesina ogólna Suma jonów chlorków i siarczanów Inne substancje
Fenole lotne Metale ciężkie2) Pozostałe3)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
1 1
...
n
Dane dla obszaru dorzecza
... 1
...
n
Dane dla obszaru dorzecza
n 1
...
n
Dane dla obszaru dorzecza
Dane dla obszaru województwa

Tabela B. Odprowadzanie ścieków do ziemi

Przynależność miejsc wprowadzania ścieków do wód zgodnie z podziałem obszaru państwa na podstawie przepisów ustawy Prawo wodne Ilość wprowadzonych ścieków wg kodów

[m3]

Ładunki zanieczyszczeń

[kg]

Lp. Nazwa obszaru dorzecza Lp. Nazwa regionu wodnego kodu a1) kodu b1) kodu c1) kodu d1) BZT5 ChZTCr Zawiesina ogólna Suma jonów chlorków i siarczanów Inne substancje
Fenole lotne Metale ciężkie2) Pozostałe3)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
1 1
...
n
Dane dla dorzecza
... 1
...
n
Dane dla dorzecza
n 1
...
n
Dane dla dorzecza
Dane dla województwa

Objaśnienia:

1) Kody rodzajów ścieków wprowadzanych do wód lub do ziemi:

a) ścieki bytowe, z wyłączeniem ścieków bytowych wchodzących w skład ścieków komunalnych, ścieków przemysłowych lub ścieków innych niż ścieki komunalne albo ścieki przemysłowe,

b) ścieki komunalne inne niż ścieki bytowe wprowadzane urządzeniami służącymi do realizacji zadań własnych gminy w zakresie kanalizacji i oczyszczania ścieków komunalnych,

c) ścieki przemysłowe wprowadzane z urządzeń innych niż wymienione w lit. b,

d) ścieki inne niż wymienione w lit. a-c.

2) Rtęć, kadm, cynk, miedź, nikiel, chrom, ołów, arsen, wanad, srebro; należy podać wartość osobno dla każdego metalu.

3) Heksachlorocykloheksan (HCH), tetrachlorometan (czterochlorek węgla - CCl4), pentachlorofenol (PCP), aldryna, dieldryna, endryna, izodryna, heksachlorobenzen (HCB), heksachlorobutadien (HCBD), trichlorometan (chloroform - CHCl3), 1,2-dichloroetan (EDC), trichloroetylen (TRI), tetrachloroetylen (nadchloroetylen - PER), trichlorobenzen (TCB); należy podawać zawartość osobno dla każdej substancji.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024