Ustalenie granicy portu morskiego w Policach od strony lądu.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
z dnia 22 września 2009 r.
w sprawie ustalenia granicy portu morskiego w Policach od strony lądu

Na podstawie art. 45 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej (Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1502, z późn. zm. 2 ) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Granice portu morskiego w Policach od strony lądu ustala się, jak następuje:

Począwszy od punktu nr 1, wspólnego dla granic portów morskich w Szczecinie i Policach, będącego jednocześnie punktem granicznym na granicy administracyjnej miast: Szczecina i Polic, położonego na północnym brzegu kanału stanowiącego granicę tych miast, granica portu biegnie w kierunku zachodnim, północnym brzegiem kanału, do punktu nr 7, po czym zmienia kierunek na północno-zachodni i biegnie gruntami stanowiącymi własność Skarbu Państwa, w przeciętnej odległości 40 m od linii brzegu bocznego nurtu rzeki Odry (Wietliny), przez punkty o numerach kolejnych do punktu nr 12.

W punkcie nr 12, znajdującym się na brzegu odnogi rzecznej Cieśnica, granica zmienia kierunek na zachodni, przecina wspomnianą odnogę rzeczną i dochodzi do punktu nr 13 położonego na zachodnim skraju wału ochronnego. Dalej granica portu biegnie podnóżem wału w kierunku północnym i północno-zachodnim, przez punkty o numerach kolejnych, do punktu nr 41. Punkt nr 41 zlokalizowany jest na granicy nieruchomości "Mijanka Police" w użytkowaniu Zakładów Chemicznych "Police" S.A.

Od punktu nr 41 granica portu biegnie w kierunku północnym, wschodnią granicą nieruchomości "Mijanka Police", przez punkty nr 41a, 41b i 41c do punktu nr 42, w którym zmienia kierunek na północno-zachodni, dochodzi do punktu nr 43 i przez punkty nr 44, 45 i 46 obiega obiekt budowlany związany z rurociągiem. W punkcie nr 46 granica ponownie zmienia kierunek na północno-zachodni i biegnie przez punkty nr 46a i 47 do punktu nr 48 położonego w odległości 30,5 m na wschód od stawy nabieżnikowej "Domańce Dolna", u podnóża wału ochronnego. Dalej granica portu biegnie, nie zmieniając kierunku, wzdłuż zewnętrznej podstawy wału, przez punkt nr 49, przecina zachodnią granicę nieruchomości "Mijanka Police" i dochodzi do punktu nr 50 położonego na wprost stawy nabieżnikowej "Domańce Dolna", pozostawiając nabieżnik Domańce poza obszarem portu.

Od punktu nr 50 granica biegnie nadal gruntami Skarbu Państwa, w ogólnym kierunku północno-zachodnim, wzdłuż zewnętrznego podnóża wału ochronnego, przez punkty o numerach kolejnych do punktu nr 60, przecina gruntową drogę dojazdową do wału i przez punkty o numerach kolejnych dochodzi do punktu nr 65 położonego na wysokości ujścia rzeki Łarpia do rzeki Odry.

Od punktu nr 65 granica biegnie nadal w kierunku północno-zachodnim, zewnętrznym podnóżem wału ochronnego biegnącego wzdłuż południowego i południowo-zachodniego brzegu rzeki Łarpia, przez punkty o numerach kolejnych do punktu nr 89. W punkcie nr 89 granica zmienia kierunek na północno-wschodni, przecina rzekę Łarpia i dochodzi do punktu nr 401 położonego na górnej krawędzi korony wału ochronnego oddzielającego tereny uzdatnione pod rozbudowę portu od doliny rzeki Łarpii.

Od punktu nr 401 granica portu zmienia kierunek na północno-zachodni i biegnie granicą działki ewidencyjnej, południowo-zachodnią krawędzią korony wału, po którym biegnie utwardzona droga gruntowa, przez punkty o numerach kolejnych do punktu nr 406 położonego na przecięciu granicy działki wału z południową granicą pasa drogi dojazdowej do portu, w odległości około 20 m od wschodniej ściany budynku rozdzielni energetycznej.

W punkcie nr 406 granica portu zmienia kierunek na północno-wschodni, przecina zakończenie wału ochronnego, dochodząc do punktu nr 407, w którym zmienia kierunek na północno-zachodni, przecina drogę dojazdową do portu, dochodząc przez punkty nr 408 i 409 do punktu nr 410 położonego w północnej granicy pasa drogowego, tu zmienia kierunek na południowo-zachodni i granicą pasa drogowego dochodzi do punktu nr 411 leżącego w odległości około 25 m od północno-wschodniego narożnika budynku rozdzielni energetycznej.

Od punktu granicznego nr 411 granica portu biegnie w kierunku północnym, zachodnią granicą działki wału ochronnego wzdłuż jego zewnętrznego podnóża, i przez punkty o numerach kolejnych dochodzi do punktu nr 423 położonego w odległości 518 m od brzegu Kanału Polickiego, w południowej granicy działki drogi gruntowej biegnącej w kierunku kanału, groblą między rowami odwadniającymi. Dalej granica przecina pas drogowy i nie zmieniając kierunku, dochodzi do punktu nr 424.

W punkcie nr 424 granica portu zmienia kierunek na północno-wschodni i biegnie północną granicą pasa drogowego, wzdłuż południowej granicy rowu melioracyjnego, przez punkty o numerach kolejnych do punktu nr 430 na zakończeniu działki rowu i dalej granicą pasa drogowego przez punkty nr 431, 432 i 433 do punktu nr 434 położonego w odległości około 43 m od linii brzegu Kanału Polickiego, w rejonie ujścia przepustu melioracyjnego.

W punkcie nr 434 granica portu zmienia kierunek na północny i dochodzi do punktu nr 128, pozostawiając na obszarze portu tereny zainwestowane wraz z gruntami uzdatnionymi pod rozbudowę portu. Punkt nr 128 położony jest u podnóża wału ochronnego oddzielającego wody Kanału Polickiego od nieużytkowanych terenów łąkowych. Dalej granica przebiega w ogólnym kierunku północnym, wzdłuż zachodniego podnóża wału, przez punkty o numerach kolejnych do punktu nr 131, pozostawiając po stronie portu melioracyjne urządzenia przepustowe.

W punkcie nr 131 granica portu zmienia kierunek na wschodni, przecina działkę wału ochronnego i dochodzi do punktu nr 132 znajdującego się na południowym zakończeniu umocnienia brzegowego, w linii brzegu Kanału Polickiego, po czym biegnie linią brzegu kanału w kierunku północnym przez punkty nr 133, 134, 134a, 134b, 134c, 134d, 135 i 136 do punktu nr 137 na północnym zakończeniu umocnienia brzegowego, w którym zmienia kierunek na południowo-zachodni, i dochodzi do punktu nr 138 położonego na zachodniej granicy działki drogi gruntowej biegnącej koroną wału ochronnego. Poza obszarem portu pozostaje przepompownia melioracyjna wraz z odprowadzeniami do Kanału Polickiego.

Od punktu nr 138 granica portu biegnie w kierunku północnym, zachodnim skrajem wału ochronnego, przez punkty o numerach kolejnych do punktu nr 148, w którym zmienia kierunek na północno-zachodni, i biegnie równolegle do wału ochronnego, w przeciętnej odległości 15 m od korony wału, do punktu nr 149 położonego w odległości 14 m od umocnienia brzegowego wylotu Kanału Barkowego, tu zmienia kierunek na południowo-zachodni i biegnie w średniej odległości 20 m od południowego brzegu Kanału Barkowego przez punkty o numerach kolejnych do punktu nr 157 położonego w odległości 32,4 m na południe od południowo-zachodniego narożnika nabrzeża w Basenie Barkowym. Tu zmienia kierunek na północno-zachodni i biegnie równolegle do nabrzeża do punktu nr 158 na południowej ścianie budynku urządzeń technicznych, obiega budynek od strony zachodniej przez punkty nr 159 i 160 do punktu nr 161 na północnej ścianie budynku, z którego biegnie w kierunku północno-zachodnim do punktu nr 162 położonego w odległości 32,3 m na zachód od północno-zachodniego narożnika nabrzeża w Basenie Barkowym. W punkcie nr 162 granica portu zmienia kierunek na północno-wschodni i biegnie równolegle do linii północnego brzegu Basenu Barkowego i Kanału Barkowego, w średniej odległości 20 m od linii brzegu, przez punkty o numerach kolejnych do punktu nr 177 położonego u wylotu Kanału Barkowego do Kanału Polickiego, w odległości 33,8 m od zachodniego narożnika zniszczonego budynku wartowni portowej.

Od punktu nr 177 granica portu biegnie w kierunku północnym, wzdłuż zachodniej stopy zniszczonego wału ochronnego, częściowo zasypanego hałdą fosfogipsów, przez punkty o numerach kolejnych do punktu nr 211 położonego w rejonie ujścia Przekopu Kiełpińskiego do rzeki Odry, w odległości 8,4 m od linii południowo-zachodniego brzegu przekopu.

W punkcie nr 211 granica portu zmienia kierunek na północno-zachodni i biegnie w przeciętnej odległości od 5 m do 15 m od zewnętrznej stopy wału ochronnego Przekopu Kiełpińskiego do punktu nr 212, położonego u podnóża wału ochronnego u ujścia rzeki Jasienicy, tu zmienia kierunek na południowo-zachodni i biegnie wzdłuż zewnętrznej stopy wału ochronnego przez punkty o numerach kolejnych do punktu nr 218.

W punkcie nr 218 granica portu zmienia kierunek na północno-zachodni, przecina wał, dochodzi do punktu nr 219 położonego w linii brzegu rzeki Jasienicy i dalej biegnie granicą administracyjną miasta Police i gminy Police, wzdłuż linii brzegu oraz północnej krawędzi jazu rozdzielającego wody rzek Jasienicy i Gunicy, przez punkty nr 220, 221, 222, 222a, 222b, 223, 223a i 223b do punktu nr 224 położonego na koronie wału ochronnego po zachodniej stronie jazu. Tu zmienia kierunek na południowy, przecina wał ochronny, przechodząc na jego południowe podnóże do punktu nr 225, w którym ponownie zmienia kierunek na północno-zachodni, i biegnie podnóżem wału przez punkty o numerach kolejnych do punktu nr 228 położonego u podnóża wału ochronnego na południowej granicy działki drogowej.

W punkcie nr 228 granica portu zmienia kierunek na południowo-zachodni i biegnie południową granicą działki drogowej przez punkty nr 228a, 228b, 228c, 228d i 228e do punktu nr 229, pozostawiając w granicach portu wał ochronny rzeki Gunicy z przylegającym pasem terenu. Następnie przecina drogę i biegnie w przeciętnej odległości 20 m od linii brzegu rzeki Gunicy, gruntami nieruchomości rolnych, przez punkty o numerach kolejnych do punktu nr 233. Dalej granica nie zmieniając kierunku, biegnie przez tereny komunalne, pozostawiając w obszarze portu morskiego część portu barkowego na rzece Gunicy, i dochodzi do punktu nr 235 położonego u podnóża wału ochronnego rzeki Gunicy w odległości 15,2 m na południe od narożnika budynku rozdzielni energetycznej.

W punkcie nr 235 granica portu zmienia kierunek na północny i biegnie przez punkt nr 236 położony u podnóża wału otaczającego Basen Gunica w porcie barkowym, przecina rzekę Gunicę i przez punkt nr 236a w linii północnego brzegu rzeki Gunicy dochodzi do punktu nr 237 leżącego po północnej stronie wału ochronnego. W tym miejscu granica portu zmienia kierunek na wschodni, przecina granicę administracyjną miasta Police i gminy Police i biegnąc wzdłuż podnóża wału ochronnego w obrębie ewidencyjnym Dębostrów przez punkty o numerach kolejnych, dochodzi do punktu nr 241. Biegnąc dalej w kierunku wschodnim, a następnie północno-wschodnim, wzdłuż podnóża wału ochronnego, granica przecina rów melioracyjny, pozostawiając w obszarze portu zastawkę z przepompownią, i dalej biegnie przez punkty o numerach kolejnych do punktu nr 260 położonego w zachodniej granicy działki wału ochronnego, w rejonie wspólnego ujścia rzek Gunicy i Jasienicy do rzeki Odry.

W punkcie nr 260 granica portu zmienia kierunek na północno-wschodni i biegnie odlądową granicą działki wału ochronnego, południowo-wschodnią stroną drogi gminnej, przez punkty nr 260a, 261, 261a i 261b do punktu nr 262. Tu zmienia wraz z wałem kierunek na północny i biegnąc dalej wzdłuż odlądowej granicy działki wału ochronnego, przez punkty nr 263, 263a i 264, dochodzi do punktu nr 265, pozostawiając w granicach portu przyczółek wejściowy gazociągu "Police-Odolany".

W punkcie nr 265 granica zmienia kierunek na południowo-wschodni, przecina wał ochronny i biegnie granicą pasa technicznego do punktu nr 265a w linii brzegu Zalewu Szczecińskiego i dalej wodami rzeki Odry, w odległości 100 m na północ od gazociągu "Police-Odolany", przecina granicę administracyjną gmin: Police i Stepnica w punkcie nr 265b i dochodzi do punktu nr 266 położonego na wschodnim (zewnętrznym) skraju wału ochronnego w południowej części pola refulacyjnego Mańków, w obrębie ewidencyjnym Bogusławie gmina Stepnica.

Od punktu nr 266 granica portu biegnie w kierunku południowo-wschodnim i południowym, wzdłuż wschodniego (zewnętrznego) podnóża wału ochronnego, przez punkty o numerach kolejnych do punktu nr 274 położonego w odległości około 44 m na północ od linii brzegu rzeki Krępy. Następnie przecina wał i rzekę Krepę, której północnym brzegiem przebiega granica gmin: Stepnica i Goleniów, przecina kolejny wał ochronny i dochodzi do punktu nr 275 przy wschodniej (zewnętrznej) podstawie wału, na wysokości południowego zakończenia starorzecza rzeki Krępy.

Od punktu nr 275 granica portu biegnie w kierunku południowym podstawą wału, gruntami rolnymi, przecina ujście kanału melioracyjnego i biegnie dalej przez punkty o numerach kolejnych do punktu nr 306. Następnie obiega wraz z wałem niewielką zatokę rzeki Odry, biegnąc przez punkty nr 307 i 308 do punktu nr 309. Dalej granica ponownie zmienia kierunek na południowy i biegnie wschodnią stroną wału ochronnego przez punkty o numerach kolejnych do punktu nr 327, pozostawiając w granicach portu stawę nabieżnikową Raduń Dolna. Kolejny odcinek granicy portu od punktu nr 327 do punktu nr 330 pokrywa się z zewnętrzną granicą nieruchomości Skarbu Państwa w trwałym zarządzie Urzędu Morskiego w Szczecinie, zabudowanej stawą nawigacyjną Raduń Górna.

Od punktu nr 330 granica ponownie biegnie w kierunku południowym i południowo-wschodnim, wzdłuż zewnętrznego podnóża wału, przez punkty nr 330a, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357 i 358 do punktu nr 359 położonego u podnóża obwałowania przepompowni melioracyjnej, w odległości około 142 m na północny zachód od budynku stacji pomp.

W punkcie nr 359 granica portu zmienia kierunek na północno-wschodni i biegnie wzdłuż zewnętrznego podnóża wału ochronnego rowu melioracyjnego przez punkty nr 360 i 361 do punktu nr 362 położonego w odległości około 151 m od punktu nr 359.

W punkcie nr 362 granica portu zmienia kierunek na południowo-wschodni, przecina wał ochronny i rów melioracyjny i biegnąc w linii prostej przez tereny rolne, dochodzi do punktu nr 363 zlokalizowanego na południowo-zachodnim skraju drogi gminnej przez wieś Święta, w odległości 320 m na północny wschód od przyczółka starej przeprawy promowej Święta-Police. Dalej granica portu biegnie nie zmieniając kierunku przez tereny rolne, przecina dwa kanały melioracyjne uchodzące do Odry oraz linię nabieżnikową Łąki i przez punkty o numerach kolejnych dochodzi do punktu nr 367 położonego na koronie wału ochronnego po południowej stronie kanału melioracyjnego mającego ujście naprzeciw północnego cypla wyspy Kopina. Od punktu nr 367 granica portu biegnie przez tereny rolne do punktu nr 368 położonego u wschodniej (zewnętrznej) podstawy wału ochronnego rzeki Odry naprzeciw południowego cypla wyspy Kopina. Odcinek granicy od punktu nr 362 do punktu nr 368 włącza w obszar portu części nieruchomości rolnych, ujścia rowów melioracyjnych, jazy i przepompownię oraz stawę nabieżnikową Łąki Dolna.

Od punktu nr 368 granica portu biegnie w kierunku południowym, wschodnim (zewnętrznym) podnóżem wału ochronnego rzeki Odry, przez punkty nr 369, 369a, 370, 371, 372, 373, 373a, 374, 374a, 375, 376, 377, 378, 379, 379a, 380 i 381 do punktu nr 382, w którym zmienia wraz z wałem kierunek na wschodni i przez punkty nr 383 i 383a dochodzi do punktu nr 384 położonego w odległości 52,5 m na wschód od budynku byłej stacji nautycznej Ina, pozostawiając poza obszarem portu budowle nawigacyjne Światło Sektorowe Ińskie i Ina Dolna Północna.

W punkcie nr 384 granica portu zmienia kierunek na południowo-wschodni, przecina ujście rzeki Iny i dochodzi do punktu nr 6 położonego na granicy obrębów ewidencyjnych Święta i Komarowo gmina Goleniów. Tu zmienia kierunek na południowo-zachodni i biegnie granicą tych obrębów ewidencyjnych przez punkty nr 5c, 5b i 5a do punktu nr 5 położonego w linii brzegu rzeki Odry, będącego wspólnym punktem granicznym granic administracyjnych gminy Goleniów, miasta Police i miasta Szczecin.

Od punktu nr 5 granica portu morskiego w Policach przebiega wodami rzeki Odry, granicą administracyjną miasta Police i miasta Szczecina, przez punkty nr 4, 3 i 2 do punktu nr 1, od którego rozpoczęto opis granicy portu morskiego w Policach.

2.
Pomiędzy kolejnymi punktami wyznaczającymi granice portu morskiego w Policach, opisanymi w ust. 1, granica ta biegnie odcinkami prostymi.
§  2.
Wykaz współrzędnych geograficznych punktów załamań granicy odlądowej dla portu morskiego w Policach podano w układzie: Światowego Systemu Geodezyjnego (World Geodetic System 84 - WGS-84), Geodezyjnego Systemu Odniesienia 1980 (Geodetic Reference System 1980 - GRS-80):
Nr

punktu

Współrzędne w układzie WGS-84 / GRS-80
φ - szerokość geograficzna λ - długość geograficzna
1 2 3
1 53°32'07.8626'' 14°37'07.7664''
7 53°32'08.0767'' 14°37'04.9916''
8 53°32'16.1654'' 14°36'55.5609''
9 53°32'21.3196'' 14°36'51.6459''
10 53°32'32.5334'' 14°36'49.1330''
11 53°32'40.1845'' 14°36'42.3949''
12 53°32'45.0716'' 14°36'35.9755''
13 53°32'45.1703'' 14°36'29.8363''
14 53°32'46.4904'' 14°36'30.3821''
15 53°32'47.2442'' 14°36'30.5327''
16 53°32'49.3437'' 14°36'30.3482''
17 53°32'50.8281'' 14°36'29.1875''
18 53°32'53.5403'' 14°36'27.3770''
19 53°32'54.4983'' 14°36'26.5401''
20 53°32'55.3346'' 14°36'25.6022''
21 53°32'56.4519'' 14°36'24.3915''
22 53°32'57.3672'' 14°36'23.1578''
23 53°32'58.0037'' 14°36'22.1700''
24 53°32'58.8561'' 14°36'20.7342''
25 53°32'59.5627'' 14°36'19.6990''
26 53°32'59.8972'' 14°36'19.1960''
27 53°33'00.1557'' 14°36'18.6861''
28 53°33'00.4085'' 14°36'18.0046''
29 53°33'01.0405'' 14°36'16.5435''
30 53°33'02.1758'' 14°36'13.6569''
31 53°33'02.5730'' 14°36'12.8376''
32 53°33'02.7840'' 14°36'12.5438''
33 53°33'03.0810'' 14°36'12.3297''
34 53°33'03.6982'' 14°36'12.0712''
35 53°33'04.0650'' 14°36'11.7342''
36 53°33'04.2212'' 14°36'11.4143''
37 53°33'04.5186'' 14°36'10.5453''
38 53°33'04.7282'' 14°36'09.7462''
39 53°33'04.9308'' 14°36'09.1624''
40 53°33'05.0920'' 14°36'08.5795''
41 53°33'05.5127'' 14°36'06.6525''
41a 53°33'05.5500'' 14°36'06.6755''
41b 53°33'05.6103'' 14°36'06.7130''
41c 53°33'05.6764'' 14°36'06.7542''
42 53°33'05.7465'' 14°36'06.7975''
43 53°33'06.1650'' 14°36'04.8787''
44 53°33'06.4502'' 14°36'05.0233''
45 53°33'06.4991'' 14°36'04.7511''
46 53°33'06.2246'' 14°36'04.6059''
46a 53°33'06.4352'' 14°36'03.6400''
47 53°33'07.1621'' 14°35'59.8713''
48 53°33'07.5167'' 14°35'58.3187''
49 53°33'07.5585'' 14°35'57.5510''
50 53°33'07.6885'' 14°35'56.5717''
51 53°33'08.2962'' 14°35'53.0969''
52 53°33'08.5647'' 14°35'51.7164''
53 53°33'08.7436'' 14°35'50.6583''
54 53°33'09.2971'' 14°35'49.1625''
55 53°33'09.6389'' 14°35'48.3300''
56 53°33'10.0672'' 14°35'47.5277''
57 53°33'10.7866'' 14°35'46.9699''
58 53°33'11.4944'' 14°35'46.3257''
59 53°33'12.3905'' 14°35'45.5743''
60 53°33'13.2662'' 14°35'44.6411''
61 53°33'13.4483'' 14°35'44.3226''
62 53°33'13.6521'' 14°35'44.1299''
63 53°33'13.9496'' 14°35'43.6619''
64 53°33'14.1577'' 14°35'43.1111''
65 53°33'14.7985'' 14°35'39.5146''
66 53°33'15.2568'' 14°35'36.6703''
67 53°33'15.4200'' 14°35'34.9091''
68 53°33'15.5035'' 14°35'33.0939''
69 53°33'15.4618'' 14°35'31.5955''
70 53°33'15.3430'' 14°35'30.7147''
71 53°33'15.0924'' 14°35'28.5168''
72 53°33'15.0299'' 14°35'27.8148''
73 53°33'14.8403'' 14°35'26.8846''
74 53°33'14.8106'' 14°35'26.0595''
75 53°33'14.9640'' 14°35'22.0003''
76 53°33'14.9856'' 14°35'20.4655''
77 53°33'15.1152'' 14°35'19.2883''
78 53°33'15.2945'' 14°35'18.3644''
79 53°33'15.5522'' 14°35'16.5093''
80 53°33'16.3305'' 14°35'11.4827''
81 53°33'16.4852'' 14°35'10.6411''
82 53°33'16.6207'' 14°35'09.9578''
83 53°33'16.7928'' 14°35'09.4697''
84 53°33'17.6186'' 14°35'07.9662''
85 53°33'18.3128'' 14°35'06.8948''
86 53°33'20.5021'' 14°35'03.0443''
87 53°33'21.0657'' 14°35'01.9905''
88 53°33'22.4654'' 14°34'59.5155''
89 53°33'23.0901'' 14°34'58.5513''
401 53°33'27.5779'' 14°35'06.9704''
402 53°33'27.7378'' 14°35'06.7324''
403 53°33'31.3547'' 14°35'01.3387''
404 53°33'32.8948'' 14°34'59.2473''
405 53°33'35.4831'' 14°34'55.9529''
406 53°33'38.6005'' 14°34'52.6323''
407 53°33'38.7489'' 14°34'52.9888''
408 53°33'38.9201'' 14°34'52.8047''
409 53°33'39.0588'' 14°34'52.6554''
410 53°33'39.3979'' 14°34'52.1351''
411 53°33'39.2763'' 14°34'51.7829''
412 53°33'41.1525'' 14°34'49.8155''
413 53°33'41.8550'' 14°34'49.2512''
414 53°33'46.6328'' 14°34'46.7366''
415 53°33'48.3980'' 14°34'45.8199''
416 53°33'49.1364'' 14°34'45.4364''
417 53°33'49.3731'' 14°34'45.3706''
418 53°33'49.7867'' 14°34'45.3183''
419 53°33'52.6964'' 14°34'45.1552''
420 53°33'55.1264'' 14°34'45.0928''
421 53°33'55.2875'' 14°34'45.0886''
422 53°34'02.0498'' 14°34'44.8612''
423 53°34'04.0228'' 14°34'44.7339''
424 53°34'04.4934'' 14°34'44.7011''
425 53°34'04.5538'' 14°34'44.9938''
426 53°34'04.6313'' 14°34'45.5000''
427 53°34'05.0205'' 14°34'47.7848''
428 53°34'06.7543'' 14°34'58.6513''
429 53°34'07.8169'' 14°35'05.0038''
430 53°34'07.8840'' 14°35'04.8031''
431 53°34'07.9103'' 14°35'04.9595''
432 53°34'08.1021'' 14°35'06.3082''
433 53°34'08.4872'' 14°35'09.5126''
434 53°34'08.5061'' 14°35'09.6532''
128 53°34'09.6759'' 14°35'09.9866''
129 53°34'16.1924'' 14°35'07.9648''
130 53°34'17.0837'' 14°35'07.8871''
131 53°34'19.7201'' 14°35'07.5400''
132 53°34'19.5844'' 14°35'08.4585''
133 53°34'19.8086'' 14°35'08.7276''
134 53°34'20.1173'' 14°35'08.8066''
134a 53°34'20.7626'' 14°35'08.7231''
134b 53°34'20.7628'' 14°35'08.7079''
134c 53°34'21.5999'' 14°35'08.5943''
134d 53°34'21.6016'' 14°35'08.6225''
135 53°34'21.9405'' 14°35'08.5675''
136 53°34'22.2031'' 14°35'08.4084''
137 53°34'22.4203'' 14°35'08.0703''
138 53°34'22.0260'' 14°35'07.1771''
139 53°34'22.9103'' 14°35'06.8814''
140 53°34'23.4813'' 14°35'06.9373''
141 53°34'23.9404'' 14°35'06.8202''
142 53°34'25.3521'' 14°35'06.5797''
143 53°34'25.8227'' 14°35'06.5381''
144 53°34'29.4481'' 14°35'05.9465''
145 53°34'31.9567'' 14°35'05.5843''
146 53°34'33.9850'' 14°35'05.2393''
147 53°34'34.3962'' 14°35'05.2244''
148 53°34'36.9567'' 14°35'04.8105''
149 53°34'41.0291'' 14°35'00.5274''
150 53°34'39.3745'' 14°34'55.5849''
151 53°34'39.6514'' 14°34'53.0849''
152 53°34'37.7922'' 14°34'42.9783''
153 53°34'35.4193'' 14°34'30.3569''
154 53°34'32.7629'' 14°34'18.8067''
155 53°34'28.4216'' 14°34'01.9992''
156 53°34'25.0958'' 14°33'57.9986''
157 53°34'18.3215'' 14°33'29.8866''
158 53°34'23.0145'' 14°33'26.7306''
159 53°34'22.9031'' 14°33'26.2550''
160 53°34'23.2743'' 14°33'26.0103''
161 53°34'23.3811'' 14°33'26.4523''
162 53°34'23.6807'' 14°33'26.2578''
163 53°34'26.3806'' 14°33'37.4640''
164 53°34'28.0490'' 14°33'44.4118''
165 53°34'28.9800'' 14°33'48.2400''
166 53°34'28.8169'' 14°33'50.3582''
167 53°34'30.1963'' 14°33'55.5895''
168 53°34'30.5743'' 14°33'59.4523''
169 53°34'31.4632'' 14°34'02.9381''
170 53°34'33.7960'' 14°34'11.5466''
171 53°34'35.4773'' 14°34'16.6730''
172 53°34'37.0331'' 14°34'22.7310''
173 53°34'37.7391'' 14°34'26.3320''
174 53°34'38.8161'' 14°34'32.6326''
175 53°34'40.4773'' 14°34'42.3165''
176 53°34'41.9977'' 14°34'50.8341''
177 53°34'45.6547'' 14°34'57.3538''
178 53°34'51.2615'' 14°34'53.9887''
179 53°34'52.7485'' 14°34'53.0964''
180 53°34'53.4695'' 14°34'52.6635''
181 53°34'55.0344'' 14°34'51.7241''
182 53°34'58.3737'' 14°34'51.5818''
183 53°34'59.7932'' 14°34'51.6570''
184 53°35'01.1520'' 14°34'51.8572''
185 53°35'03.4141'' 14°34'52.6549''
186 53°35'05.1904'' 14°34'53.3503''
187 53°35'06.1237'' 14°34'53.7158''
188 53°35'07.7729'' 14°34'54.3406''
189 53°35'10.7326'' 14°34'55.4872''
190 53°35'11.7503'' 14°34'55.8730''
191 53°35'12.1087'' 14°34'55.9163''
192 53°35'12.5189'' 14°34'55.9710''
193 53°35'13.4218'' 14°34'55.9914''
194 53°35'16.6452'' 14°34'55.8438''
195 53°35'17.8950'' 14°34'55.7929''
196 53°35'18.2636'' 14°34'55.7876''
197 53°35'18.8143'' 14°34'55.7664''
198 53°35'19.7377'' 14°34'55.7306''
199 53°35'20.5083'' 14°34'55.7007''
200 53°35'25.6003'' 14°34'55.5020''
201 53°35'29.2251'' 14°34'55.9574''
202 53°35'33.1271'' 14°34'56.4476''
203 53°35'34.8425'' 14°34'56.6635''
204 53°35'38.5684'' 14°34'57.0542''
205 53°35'44.4427'' 14°34'57.6708''
206 53°35'45.4270'' 14°34'57.3641''
207 53°35'46.4911'' 14°34'57.0327''
208 53°35'47.4710'' 14°34'56.5014''
209 53°35'49.8253'' 14°34'54.8038''
210 53°35'52.7724'' 14°34'52.2463''
211 53°35'53.3046'' 14°34'51.3734''
212 53°35'59.1256'' 14°34'17.5485''
213 53°35'58.2425'' 14°34'16.7452''
214 53°35'57.4562'' 14°34'16.0313''
215 53°35'56.7248'' 14°34'15.3663''
216 53°35'56.3726'' 14°34'15.1414''
217 53°35'56.1951'' 14°34'14.9996''
218 53°35'55.9812'' 14°34'14.8282''
219 53°35'56.0596'' 14°34'14.4162''
220 53°35'56.0090'' 14°34'14.2791''
221 53°35'56.0234'' 14°34'13.9531''
222 53°35'56.1627'' 14°34'13.5556''
222a 53°35'56.2830'' 14°34'13.4467''
222b 53°35'56.3095'' 14°34'13.3572''
223 53°35'56.2881'' 14°34'13.2508''
223a 53°35'56.3848'' 14°34'12.6808''
223b 53°35'56.4957'' 14°34'12.0432''
224 53°35'56.5924'' 14°34'11.4819''
225 53°35'56.1445'' 14°34'11.2825''
226 53°35'56.2882'' 14°34'10.5716''
227 53°35'57.3066'' 14°34'08.6002''
228 53°35'58.7903'' 14°34'06.1017''
228a 53°35'57.3209'' 14°34'01.4427''
228b 53°35'56.2871'' 14°33'57.7209''
228c 53°35'55.3771'' 14°33'53.8641''
228d 53°35'55.3521'' 14°33'53.7637''
228e 53°35'54.7672'' 14°33'51.3963''
229 53°35'53.8284'' 14°33'47.9082''
230 53°35'53.4710'' 14°33'42.3910''
231 53°35'49.5064'' 14°33'27.6121''
232 53°35'49.3912'' 14°33'27.1667''
233 53°35'47.3397'' 14°33'19.3307''
234 53°35'45.2376'' 14°33'10.8127''
235 53°35'41.7422'' 14°32'57.9647''
236 53°35'44.1592'' 14°32'57.3879''
236a 53°35'46.7674'' 14°32'57.4053''
237 53°35'47.2606'' 14°32'57.4169''
238 53°35'47.5303'' 14°33'01.0722''
239 53°35'47.7623'' 14°33'04.8672''
240 53°35'47.8270'' 14°33'06.4869''
241 53°35'48.1026'' 14°33'10.9690''
242 53°35'48.1221'' 14°33'11.5062''
243 53°35'48.2004'' 14°33'12.8082''
244 53°35'48.4444'' 14°33'13.9316''
245 53°35'50.8458'' 14°33'22.4745''
246 53°35'50.9673'' 14°33'22.9481''
247 53°35'54.7605'' 14°33'36.9296''
248 53°35'54.7983'' 14°33'37.0652''
249 53°35'54.9744'' 14°33'37.7140''
250 53°35'55.1342'' 14°33'38.2231''
251 53°35'56.4124'' 14°33'42.8093''
252 53°35'57.9369'' 14°33'46.3927''
253 53°35'58.2324'' 14°33'48.4323''
254 53°35'59.0055'' 14°33'53.5091''
255 53°35'59.7508'' 14°33'58.3458''
256 53°36'00.1980'' 14°34'00.6751''
257 53°36'00.7023'' 14°34'01.8727''
258 53°36'00.5400'' 14°34'01.9995''
259 53°36'00.7685'' 14°34'02.8180''
260 53°36'01.4358'' 14°34'04.7272''
260a 53°36'02.6969'' 14°34'05.8068''
261 53°36'07.4548'' 14°34'09.4571''
261a 53°36'12.7062'' 14°34'13.5640''
261b 53°36'15.1137'' 14°34'15.4465''
262 53°36'17.5723'' 14°34'17.4292''
263 53°36'18.5234'' 14°34'17.8086''
263a 53°36'20.2141'' 14°34'17.8024''
264 53°36'22.1503'' 14°34'17.5771''
265 53°36'24.1101'' 14°34'15.9000''
265a 53°36'24.1706'' 14°34'16.5175''
265b 53°36'22.2126'' 14°35'03.9674''
266 53°36'20.3685'' 14°35'48.5324''
267 53°36'16.5060'' 14°35'50.5077''
268 53°36'16.0360'' 14°35'50.8527''
269 53°36'13.9269'' 14°35'51.9277''
270 53°36'11.8357'' 14°35'52.9372''
271 53°36'11.1492'' 14°35'53.2593''
272 53°36'06.2479'' 14°35'58.2058''
273 53°36'05.0830'' 14°35'58.7924''
274 53°36'01.2531'' 14°35'57.7526''
275 53°35'53.6817'' 14°36'00.4517''
276 53°35'52.8609'' 14°36'00.3131''
277 53°35'50.7439'' 14°35'58.1567''
278 53°35'49.5199'' 14°35'58.1829''
279 53°35'46.8727'' 14°35'58.7987''
280 53°35'46.1012'' 14°35'59.1770''
281 53°35'45.4892'' 14°35'59.3264''
282 53°35'43.1467'' 14°35'59.6128''
283 53°35'41.2596'' 14°35'59.6329''
284 53°35'40.8148'' 14°35'59.3945''
285 53°35'39.7484'' 14°35'59.4306''
286 53°35'39.0291'' 14°35'59.5500''
287 53°35'36.6458'' 14°35'59.5149''
288 53°35'36.0923'' 14°35'59.5723''
289 53°35'35.1249'' 14°35'59.3199''
290 53°35'33.6486'' 14°35'57.6629''
291 53°35'30.8801'' 14°35'53.9378''
292 53°35'29.4019'' 14°35'52.1755''
293 53°35'28.9538'' 14°35'51.8224''
294 53°35'27.9266'' 14°35'51.5868''
295 53°35'24.2503'' 14°35'51.6734''
296 53°35'20.8782'' 14°35'51.7952''
297 53°35'18.5376'' 14°35'52.0388''
298 53°35'14.8381'' 14°35'55.8465''
299 53°35'14.8357'' 14°35'56.2958''
300 53°35'13.7378'' 14°35'56.7880''
301 53°35'13.4925'' 14°35'56.7648''
302 53°35'10.6058'' 14°35'57.5633''
303 53°35'08.5677'' 14°35'58.2096''
304 53°35'04.0345'' 14°35'59.5548''
305 53°35'01.7561'' 14°36'00.1163''
306 53°35'00.9661'' 14°36'00.2766''
307 53°35'00.4552'' 14°36'04.0706''
308 53°34'59.3451'' 14°36'03.8216''
309 53°34'59.4745'' 14°36'00.8073''
310 53°34'59.3070'' 14°36'00.6359''
311 53°34'57.5822'' 14°36'00.5331''
312 53°34'53.1438'' 14°36'00.4347''
313 53°34'51.1232'' 14°36'00.4081''
314 53°34'47.2681'' 14°36'00.3564''
315 53°34'46.7049'' 14°36'00.2883''
316 53°34'45.3730'' 14°36'00.0165''
317 53°34'44.4126'' 14°35'59.7178''
318 53°34'42.5126'' 14°35'58.8718''
319 53°34'41.6635'' 14°35'58.2050''
320 53°34'38.5548'' 14°35'53.8782''
321 53°34'29.9681'' 14°35'55.1486''
322 53°34'25.4465'' 14°35'55.6296''
323 53°34'23.3575'' 14°35'56.2349''
324 53°34'21.8055'' 14°35'56.9721''
325 53°34'19.6958'' 14°35'59.9229''
326 53°34'19.5292'' 14°36'00.3110''
327 53°34'15.9287'' 14°36'01.3104''
328 53°34'16.4609'' 14°36'05.6338''
329 53°34'14.5693'' 14°36'06.0593''
330 53°34'14.2120'' 14°36'01.7903''
330a 53°34'09.7746'' 14°36'03.1265''
331 53°34'08.3876'' 14°36'03.3961''
332 53°34'07.2357'' 14°36'03.6201''
333 53°34'04.5406'' 14°36'04.1434''
334 53°34'03.7933'' 14°36'04.2890''
335 53°34'01.9726'' 14°36'05.4825''
336 53°34'01.3830'' 14°36'06.6513''
337 53°34'00.1235'' 14°36'09.1483''
338 53°33'59.0064'' 14°36'12.5583''
339 53°33'58.6051'' 14°36'14.1161''
340 53°33'58.4029'' 14°36'15.1976''
341 53°33'58.0294'' 14°36'18.1217''
342 53°33'58.0896'' 14°36'20.5558''
343 53°33'58.0135'' 14°36'20.9544''
344 53°33'57.3144'' 14°36'21.5816''
345 53°33'54.2897'' 14°36'23.5089''
346 53°33'53.4644'' 14°36'23.9574''
347 53°33'50.5530'' 14°36'24.5388''
348 53°33'48.6866'' 14°36'24.5703''
349 53°33'47.1990'' 14°36'24.7525''
350 53°33'46.2452'' 14°36'25.2978''
351 53°33'45.0719'' 14°36'26.2838''
352 53°33'44.0473'' 14°36'27.4216''
353 53°33'43.0999'' 14°36'28.9289''
354 53°33'38.9601'' 14°36'37.0219''
355 53°33'36.0578'' 14°36'42.5014''
356 53°33'35.1383'' 14°36'43.4457''
357 53°33'33.6801'' 14°36'44.0139''
358 53°33'32.1241'' 14°36'43.9515''
359 53°33'29.4587'' 14°36'43.5444''
360 53°33'29.4619'' 14°36'43.7400''
361 53°33'31.3271'' 14°36'46.4577''
362 53°33'33.0934'' 14°36'48.9965''
363 53°33'13.9216'' 14°37'16.2250''
364 53°33'13.3984'' 14°37'17.2632''
365 53°33'12.2584'' 14°37'18.7802''
366 53°32'58.7274'' 14°37'37.3463''
367 53°32'43.9188'' 14°37'58.2313''
368 53°32'38.8754'' 14°37'59.7271''
369 53°32'34.0810'' 14°38'01.0762''
369a 53°32'31.8477'' 14°38'01.8718''
370 53°32'31.5454'' 14°38'01.9597''
371 53°32'30.3051'' 14°38'01.7439''
372 53°32'28.3488'' 14°38'02.9684''
373 53°32'28.0983'' 14°38'03.1493''
373a 53°32'27.7681'' 14°38'03.1994''
374 53°32'24.9385'' 14°38'03.7149''
374a 53°32'21.3848'' 14°38'04.7516''
375 53°32'20.6045'' 14°38'04.9419''
376 53°32'14.3206'' 14°38'06.3035''
377 53°32'13.7387'' 14°38'06.6898''
378 53°32'12.3547'' 14°38'07.9624''
379 53°32'11.5271'' 14°38'08.4416''
379a 53°32'10.7591'' 14°38'08.7219''
380 53°32'09.5997'' 14°38'09.0524''
381 53°32'05.2397'' 14°38'10.0365''
382 53°32'04.4560'' 14°38'10.3751''
383 53°32'04.3985'' 14°38'11.3636''
383a 53°32'04.4594'' 14°38'11.9014''
384 53°32'04.5466'' 14°38'12.1766''
6 53°32'03.4382'' 14°38'13.3126''
5c 53°32'03.2736'' 14°38'12.8034''
5b 53°32'03.0539'' 14°38'11.2258''
5a 53°32'02.7085'' 14°38'09.9034''
5 53°32'02.1310'' 14°38'06.9530''
4 53°32'01.6844'' 14°38'04.2031''
3 53°31'58.0564'' 14°37'41.8666''
2 53°32'07.6597'' 14°37'10.3983''
§  3.
Linia przebiegu granicy portu, o której mowa w § 1 ust. 1, jest oznaczona na mapie granic portu morskiego w Policach w postaci elektronicznej oraz na mapie przeglądowej w skali 1:5.000 dostępnej do wglądu w Urzędzie Morskim w Szczecinie, Urzędzie Gminy i Miasta Police, Urzędzie Gminy i Miasta Goleniów, Starostwie Powiatowym w Policach oraz w Starostwie Powiatowym w Goleniowie.
§  4.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia. 3
1 Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).
2 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 170, poz. 1652, z 2004 r. Nr 6, poz. 41, Nr 93, poz. 895 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 203, poz. 1683, z 2006 r. Nr 220, poz. 1600 i Nr 249, poz. 1834, z 2007 r. Nr 21, poz. 125, z 2008 r. Nr 171, poz. 1055 oraz z 2009 r. Nr 92, poz. 753 i Nr 98, poz. 817.
3 Niniejsze rozporządzenie w zakresie swojej regulacji było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie ustalenia granic portów morskich w Szczecinie i Policach od strony lądu (Dz. U. Nr 119, poz. 1010, z 2008 r. Nr 131, poz. 832 oraz z 2009 r. Nr 164, poz. 1310).

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024