Zmiana rozporządzenia w sprawie przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej i informacji o nieudzieleniu takiej pomocy z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 26 października 2012 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej i informacji o nieudzieleniu takiej pomocy z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP

Na podstawie art. 32 ust. 11 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§  1.
W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej i informacji o nieudzieleniu takiej pomocy z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP (Dz. U. z 2010 r. Nr 6, poz. 32 i Nr 181, poz. 1218 oraz z 2011 r. Nr 130, poz. 749) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 2 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Sprawozdania albo informacje, o których mowa w art. 32 ust. 1 ustawy, przekazują z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP, udostępnionej przez Prezesa Urzędu:

1) organy administracji publicznej oraz podmioty im podległe lub przez nie nadzorowane;

2) przedsiębiorcy publiczni w rozumieniu ustawy z dnia 22 września 2006 r. o przejrzystości stosunków finansowych pomiędzy organami publicznymi a przedsiębiorcami publicznymi oraz o przejrzystości finansowej niektórych przedsiębiorców (Dz. U. Nr 191, poz. 1411 i Nr 245, poz. 1775);

3) inne podmioty.";

2)
§ 5a otrzymuje brzmienie:

"§ 5a. W przypadku podmiotów wymienionych w § 2 ust. 1 pkt 1-3 i ust. 2, którym zostały przyznane kompetencje do udzielania pomocy publicznej, w tym podmiotów nowo utworzonych, za dzień objęcia wykazem określonym w § 2 uważa się dzień, w którym dany podmiot uzyskał kompetencje do udzielania pomocy publicznej.";

3)
załączniki nr 1 i 2 do rozporządzenia otrzymują brzmienie określone odpowiednio w załącznikach nr 1 i 2 do niniejszego rozporządzenia.
§  2.
Podmioty, które w dniu wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zostały objęte wykazem określonym w § 2 ust. 1 rozporządzenia, o którym mowa w § 1, w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem, przekazują sprawozdania albo informacje, o których mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP, począwszy od okresów sprawozdawczych rozpoczynających się od dnia 1 stycznia 2013 r.
§  3.
Obowiązek określony w § 4 ust. 2 rozporządzenia, o którym mowa w § 1, nie dotyczy podmiotów, które w dniu wejścia w życie niniejszego rozporządzenia posiadają identyfikator (login) i hasło dostępu udostępnione przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
§  4.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 93, poz. 585, z 2010 r. Nr 18, poz. 99 oraz z 2011 r. Nr 233, poz. 1381.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

Wniosek

o udostępnienie identyfikatora (loginu) i hasła dostępu umożliwiających korzystanie z aplikacji SHRIMP

Zgodnie z § 4 ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej i informacji o nieudzieleniu takiej pomocy z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP (Dz. U. z 2010 r. Nr 6, poz. 32, z późn. zm.) wnioskuję o udostępnienie identyfikatora (loginu) i hasła dostępu użytkownika aplikacji SHRIMP dla:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(nazwa podmiotu udzielającego pomocy)

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

(adres podmiotu udzielającego pomocy (do korespondencji)1)

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(umowa, decyzja lub uchwała, na mocy której podmiotowi udzielającemu pomocy przyznane zostały kompetencje do udzielania pomocy publicznej2)*

.......................................................................................................................................................

(ostatni rok, w którym podmiot udzielający pomocy publicznej będzie posiadał kompetencje do udzielania pomocy publicznej3)*

* Wypełniają włącznie podmioty, wymienione w § 2 ust. 1 pkt 2 i 3 rozporządzenia, którym kompetencje do udzielania pomocy publicznej zostały przyznane na mocy umowy, decyzji lub uchwały.

.......................................................................

(gmina, na terenie której znajduje się siedziba

podmiotu udzielającego pomocy)

.......................................................................

(województwo, na terenie którego znajduje się

siedziba podmiotu udzielającego pomocy)

______

1 Należy podać ulicę, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość.

2 Należy podać informacje określające ten akt: w przypadku umowy - numer, datę zawarcia, przedmiot oraz strony umowy, w przypadku decyzji - numer, datę wydania oraz przedmiot decyzji, w przypadku uchwały - numer, datę wydania oraz tytuł uchwały.

3 W przypadku podmiotów, którym kompetencje przyznano na czas nieokreślony, należy wpisać "Czas nieokreślony".

...................................................................

(Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP)

podmiotu udzielającego pomocy)

Informacje Identyfikujące użytkownika aplikacji SHRIMP:

Imię i nazwisko ............................................................................................................................

Stanowisko ..................................................................................................................................

Nr telefonu ...................................................................................................................................

Adres e-mail ................................................................................................................................

............................................................

(data i podpis osoby reprezentującej

podmiot udzielający pomocy)

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

Aktualizacja informacji zawartych we wniosku o udostępnienie identyfikatora (loginu) i hasła dostępu umożliwiających korzystanie z aplikacji SHRIMP

Zgodnie z § 4 ust. 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2009 r. w sprawie przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej i informacji o nieudzieleniu takiej pomocy z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP (Dz. U. z 2010 r. Nr 6, poz. 32, z późn. zm.) wnioskuję o aktualizację danych zawartych we wniosku z dnia.......................................... skierowanego przez:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(nazwa podmiotu udzielającego pomocy)

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(adres podmiotu udzielającego pomocy (do korespondencji)1)

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(umowa, decyzja lub uchwała, na mocy której podmiotowi udzielającemu pomocy przyznane zostały kompetencje do udzielania pomocy publicznej2)*

.......................................................................................................................................................

(ostatni rok, w którym podmiot udzielający pomocy publicznej będzie posiadał kompetencje do udzielania pomocy publicznej3)*

* Wypełniają włącznie podmioty, wymienione w § 2 ust. 1 pkt 2 i 3 rozporządzenia, którym kompetencje do udzielania pomocy publicznej zostały przyznane na mocy umowy, decyzji lub uchwały.

.......................................................................

(gmina, na terenie której znajduje się siedziba

podmiotu udzielającego pomocy)

.......................................................................

(województwo, na terenie którego znajduje się

siedziba podmiotu udzielającego pomocy)

______

1 Należy podać ulicę, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość.

2 Należy podać informacje określające ten akt: w przypadku umowy - numer, datę zawarcia, przedmiot oraz strony umowy, w przypadku decyzji - numer, datę wydania oraz przedmiot decyzji, w przypadku uchwały - numer, datę wydania oraz tytuł uchwały.

3 W przypadku podmiotów, którym kompetencje przyznano na czas nieokreślony, należy wpisać "Czas nieokreślony".

...................................................................

(Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP)

podmiotu udzielającego pomocy)

Informacje Identyfikujące użytkownika aplikacji SHRIMP:

Imię i nazwisko ............................................................................................................................

Stanowisko .................................................................................................................................

Nr telefonu ..................................................................................................................................

Adres e-mail ................................................................................................................................

.............................................................

(data i podpis osoby reprezentującej

podmiot udzielający pomocy)

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2012.1221

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zmiana rozporządzenia w sprawie przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej i informacji o nieudzieleniu takiej pomocy z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP.
Data aktu: 26/10/2012
Data ogłoszenia: 08/11/2012
Data wejścia w życie: 16/11/2012